Okuma Defteri XVI

Hayat Atölyesi - Murathan Mungan

Son dönem Türk Edebiyatının en üretken yazarlarından biridir Murathan Mungan. Şiirden öyküye, romandan denemeye kadar birçok türde ürünler vermiş ve bir okur olarak benim hızına yetişmekte zorlandığım yazarların en başında gelmektedir. Daha Hayat Atölyesi’ni okumadan İkinci Hayvan, 227 Sayfa, Gelecek, Stüdyo Kayıtları ve Şairin Romanı yayınlandı. Bu nedenle hızlı bir şekilde Mungan okumaya başlamam gerektiğini de fark etmiş oldum.
Önceliği Hayat Atölyesi’ne verdim. Bazı yazarların deneme kitapları daha fazla keyif veriyor bana. Bunlardan biri de Murathan Mungan’dır. Aynı zamanda da bende yazma isteğini tetikliyor bu tür yazarlar. Kafalarının içinde bir sürü düşünce dolaşıyor ve her kitabında okuru bambaşka düşüncelere sevk ediyor.
Hayat Atölyesi daha önce yayınlanan Soğuk Büfe adlı kitaba benzer izler taşıyor. Kitap sadece denemeler üzerine kurulmamış. Kimi zaman değini tarzında kısa metinler, kimi zaman bir katalog için yazılmış bir yazı, kimi zaman da bir soruşturmaya verilmiş cevaplar yer alıyor kitapta. Tabii ki kitabın büyük bir bölümünü 2002 yılında Milliyet Gazetesi’nin Kültür-Sanat ekinin Hayat Atölyesi başlıklı sayfasında yer alan metinler oluşturuyor.
Kitap “İstediler yazdım”, “Sordular Söyledim” ve “Hayat Atölyesi” olarak 3 bölümden oluşuyor.
Her deneme kitabında olduğu gibi daha önce yayınlanmış yazıların kitabın ana çatısını oluşturması eksikliğini taşıyor olsa da Hayat Atölyesi, önceden bu metinleri okuma fırsatına erişememiş okurlar açısından keyifli bir kitap. Murathan Mungan’ı daha yakından tanımak, bir yazarın hayatında sanatın etkilerini görmek ve bambaşka düşünce iklimlerine ulaşmak isteyenler için keyifle okunacak bir kitap Hayat Atölyesi.

-          Murathan MunganHayat Atölyesi” Deneme Metis Yayınları 1. Basım Mayıs 2009 286 syf

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar