Seçtiklerim -3-

6-12 Haziran 2011

Haftanın Şiiri ve Şairi

Üstü Kalsın - Cemal Süreya

Ölüyorum tanrım
Bu da oldu işte.

Her ölüm erken ölümdür
Biliyorum tanrım.

Ama, ayrıca, aldığın şu hayat
Fena değildir..

Üstü kalsın..

(Sevda Sözleri, YKY, 17. Baskı Şubat 2002, 302. sayfadan alınmıştır)

Haftanın Öyküsü

Ferit Edgü’nün Do Sesi adlı kitabının sonundaki Geçişler öyküsü…

Haftanın Yazarı ve Kitabı

Sait Faik Abasıyanık - Son Kuşlar


Haftanın Resmi ve Ressamı

Mübin Orhon - Soyut Kompozisyaon


Haftanın Albümü

Nazan Öncel - Hayvan


Haftanın Şarkısı

Nazan Öncel’in Hayvan albümündeki Bebek Sevgilim şarkısı.

Haftanın Filmi ve Yönetmeni

Mulholland Çıkmazı (Mulholland Drive) – Yön: David Lynch


Haftanın Projesi

Cemal Süreya’nın Mardin şiirini okuyunca
aklıma eski bir projem geldi:
şair, yazar isimlerinden oluşan şiirler seçkisi.
Şimdi Mardin şiirini okuyunca
bu projeyi daha da geniş bir şekilde yeniden planlamanın
daha iyi olacağını düşündüm.
Özel adlar üzerine yazılan şiirler antolojisi.
Şehirler, yazarlar, şairler, hayvanlar, çiçekler
gibi bölümlerden oluşan oylumlu bir kitaba dönüşecek bir proje…

Haftanın Sözü

Yüreğin yerinde kalsın, gerekebilir
Ölümlerin en güzelini şairler bilir.”
(Metin Güven)

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

1 Yorumlar

  1. Seçtiklerim, Aklımda Kalanlar başlığı altında yayınladığınız güzel önerileri büyük bir ilgiyle takip ediyorum. Beni şiirden öyküye, resimden müziğe, sinemadan özlü sözlere atlatan yazılar her zaman ilgimi çekmiştir. Bazı önerilerinize ben de katılıyorum. Daha önce okuduğum kitaplar, dinlediğim müzikler, izlediğim filmleri birileri önerince yeniden onlara dönme ihtiyacı hissediyorum. Daha önce karşılaşmadığım sanat eserleriyle karşılaşmak da bende merak uyandırıyor ve hemen araştırma yapıyorum. Mübin Orhon'un resmi mesela. İlk defa görüyorum ve çok beğendim. Hemen şimdi detaylı bir Mübin Orhon araştırması yapacağım. Teşekkür ederim.

    Ceren

    YanıtlaSil