Eylül’e Mektuplar 4


28 Ekim 2012 Pazar
Diyarbakır

Sevgili Eylül,

Son zamanlarda günlüklere çok fazla önem vermeye başladım. Zaten bir süredir kendi günlüğüme haddinden fazla zaman ayırıyordum. Bazılarını yayınlıyorum zaten, okuyorsundur. Bunun yanında önemli edebiyatçıların günlüklerini okumak fazlasıyla keyif vermeye başladı bana. Özellikle Cemal Süreya’nın Günler’i elimden düşmüyor nerdeyse. Dönüp dönüp aynı satırları defalarca okuyorum. Hatta ondan etkilenerek ben de “Günler” başlığıyla günlükler yayınlamaya başladım. Zamansız ve mekânsız günlükler…
En kısa zamanda da Tomris Uyar’ın günlüklerine, Gündökümü’ne başlayacağım. Zamanında Tomris Uyar’ın günlüklerinin etkisiyle günlük tutmaya başladığını söylemiştin. Sen de Tomris Uyar gibi kendini bir “uyumsuz” olarak niteliyordun. Her zaman olduğu gibi kadın yazarları hep ön planda tutuyordun ve onların etkisi çok fazla hissediliyordu üzerinde. Uzun zamandır yan yana gelemediğimiz için yazdıklarını okuyamıyorum ama hâlâ Tomris Uyar’ın etkisi var mı üzerinde, merak ediyorum.
Sen de çok fazla yazmadın bir süredir. Neleri okuyorsun? Yeni keşfettiğin yazarlar var mı?
Son günlerde Hülya Soyşekerci isimli yazar dikkatimi çekmeye başladı. Yazdığı eleştiri yazılarıyla, yayınladığı kitaplarıyla… Sen daha önce fark etmiştin sanırım. Bir ara ben de kendisiyle iletişime geçtim. Daha doğrusu o beni buldu. Şiir Üzerine Kısa Bir Yazı başlıklı denememi İzmir İzmir dergisinde yayınlamak istedi. Elbette ki İzmir kent kültürü dergisi alt başlığıyla yayın yapan bir dergiyi ve editörünü kıramazdım. Hülya Soyşekerci’nin Mavi Harfler Atölyesi adlı kitabını en kısa zamanda okumayı düşünüyorum. Kitap hakkındaki düşüncelerimi de yazarım sana.
Mutlaka Okunması Gereken Kitaplar listesi üzerinde yoğun bir şekilde çalışmaya devam ediyorum. Daha önce sana biraz bahsetmiştim. Türk ve dünya edebiyatının en önemli kitaplarını belirleyip sırayla okuyacağım. Bazılarını daha önce okumuştum. Henüz okuma fırsatı bulamadığım önemli kitaplar da var ne yazık ki. İlahi Komedya, İskenderi’ye Dörtlüsü, Ulysses, Kayıp Zamanın İzinde, Gecenin Sonuna Yolculuk gibi…
Senin önerilerinle okuduğum önemli kitapları da unutmuyorum tabii ki. Özellikle bayan yazarları ve bir bayanın başkahraman olduğu kitapları… Anna Karenina’yı, Madame Bovary’yi, Mrs. Dalloway’i, Bir Kadının Portresi’ni… Virginia Woolf, Sylvia Plath, Doris Lessing, Tomris Uyar, Sevgi Soysal, Tezer Özlü, Nilgün Marmara gibi yazarları…
Aslında 200 yazardan 200 kitap seçecektim bu liste için ama bu fikrimden caymak üzereyim. Bazı yazarların birden fazla önemli kitabı olması nedeniyle bazı kitapları liste dışı bırakmak doğru olmazdı. O nedenle liste 150 yazarın en önemli kitaplarından oluşacak sanırım. Listeyi yakında sana göndereceğim. Senin de bu liste için önerilerin olacaktır.
Bu arada son günlerde Murathan Mungan’ın denemelerine ve şiirlerine odaklanmaya çalışıyorum. Kadından Kentler isimli öykü kitabı da sırada bekliyor. Bu kitabı mutlaka okumuşsundur diye düşünüyorum. Düşüncelerini yazarsan belki Kadından Kentler’i okuma sıramda öne alabilirim.
En kısa zamanda görüşmek üzere. Sevgilerimle.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar