Gece LXI


14 Nisan 2013
Pazar

Birkaç gündür İstanbul’dayım. İstanbul’u detaylı bir şekilde gezmek için de bir hafta vaktim var. Uzun zamandır planladığım İstanbul üzerine yazıyı bu süre içinde yazarım diye düşünüyordum, fakat bu şehri gezdikçe sadece bir yazıyla bu muhteşem şehri anlatmanın mümkün olmadığını bir kere daha fark ettim. O nedenle ben de İzlek’e yeni bir alt başlık eklemenin daha iyi olacağı kararına vardım: İstanbul Üzerine Notlar.
8000 yıllık bir tarihe sahip olan bu şehrin her bir noktası için en az bir yazı yazmak gerekiyor. Hem tarihi dokusu, hem kültür-sanat yaşamı, hem de modern yüzü için detaylı notlar almayı düşünüyorum. Bu şehri gezerken her zaman bir rehbere ihtiyaç var ve bu konuda bana göre en iyi rehber de Saffet Emre Tonguç ve Pat Yale’nin birlikte hazırladıkları Boyut Yayınları’ndan çıkan İstanbul Hakkında Her Şey adlı kitap. En kısa zamanda İstanbul Üzerine Notlar’a başlayacağım.
Aynı şekilde İzmir Üzerine Notlar da planladıklarım arasında. Bugüne kadar İzmir üzerine yayınlanmış çok fazla kaynak kitap olmasa da İzmir de İstanbul gibi hem tarihiyle, hem turistik yerleriyle, hem de modern yüzüyle ve yaşam tarzıyla kitaplar dolusu anlatılacak bir şehir bana göre. O nedenle İzmir üzerine de sadece bir yazı yazmak yeterli olmaz.
Bu iki projeye en kısa zamanda başlayacağım ve daha önce planladığım, fakat bir türlü başlayamadığım “Fotoğrafladıklarım” adlı projemi de bu projelerin yönlendirmesiyle hayata geçireceğim.

on4nisan’13gecesi istanbul

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar