Ocak 2014
!f İstanbul 10 Ressam 10 Resim 2 Hafta 2016 Yılında İzlemeyi Planladığım Filmler 2016 Yılında Okumayı Planladığım Kitaplar Adalet Ağaoğlu Adam Yayınları Adana Film Festivali Adonis Afife Tiyatro Ödülleri Aforizma Ahmet Altan Ahmet Say Akbank Caz Festivali Akbank Kısa Film Festivali Akımlar Akira Kurosawa Aklımda Kalanlar Alberto Giacometti Alejandro González Iñárritu Alexandre Cabanel Alfa Yayınları Alıntı Alıntıladıklarım Alıştırmalar Ali Püsküllüoğlu Altın Koza Film Festivali Altın Portakal Şiir Ödülü Altyazı Anatole France Andante Dergisi André Gide Andre Malraux Ankara Müzik Festivali Ansiklopedi Antalya Film Festivali Antoloji Ara Güler Arka Kapak Arkas Sanat Merkezi Arşiv Aspendos Opera ve Bale Festivali Ataol Behramoğlu Atilla Dorsay Attilâ İlhan Ayfer Tunç Aynı Başlık İki Farklı Şiir Aziz Nesin Bach BAFTA Bavul Dergisi Bedri Rahmi Eyüboğlu Beethoven Behçet Necatigil Berlin Film Festivali Bertrand Russel Beyoğlu Sahaf Festivali Bilge Karasu Bilgi Yayınevi Bilkent Senfoni Orkestrası Birhan Keskin Black Mirror Blog Atlası Blogların Gündeminde Neler Var Bodrum Müzik Festivali Borusan Müzik Evi Bosch Bugün bir... Bunları Okudunuz Mu Burhan Uygur Bursa Kitap Fuarı Caddebostan Kültür Merkezi Cahit Sıtkı Tarancı Can Yayınları Can Yücel Candan Erçetin Carl Spitzweg Cemal Süreya Cemal Şan CerModern Chopin Claude Monet Çağan Irmak Çaykovski Çevrimdışı İstanbul D-Marin Klasik Müzik Festivali Dağlarca Şiir Ödülü Değinmeler Deneme Dergi Derviş Zaim Devlet Tiyatroları Diego Velázquez Dinlediklerim Diya(b)log Dostoyevski Duchamp Düşbükeyler Echo Klassik Ödülleri Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi Edebiyat Edgar Degas Edip Cansever Edirne Kitap Fuarı Édouard Manet Edward Munch Eleştiri Elias Canetti Emin Alper Enis Batur ENKA Erdal Öz Edebiyat Ödülü Erimtan Arkeoloji ve Sanat Müzesi Erzurum Eskişehir Şiir Buluşması Etkinlik Eugène Delacroix Everest Yayınları Eylül'e Mektuplar F. Scott Fitzgerald Facebook Fahrelnissa Zeid Fatih Akın Fazıl Hüsnü Dağlarca Fazıl Say Felsefe Ferit Edgü Fernando Pessoa Festival Fikret Muallâ Film Filmekimi Fotoblog Franz Kafka G. Cabrera Infante Gabriel Garcia Márquez Galeri Gece Gece Edebiyat Gece Edebiyat'ta Neler Var Georges Braque Gezi Giorgione Goethe Google + Goya Gustav Klimt Gülten Akın Gümüşlük Klasik Müzik Festivali Gündem Gündemdekiler Günler Günlük Günlükler Günün Resmi Günün Şarkısı Günün Şiiri Gürsel Korat Haber Haldun Dormen Halikarnas Balıkçısı Hasan Ali Toptaş Hayat Notları Henri Matisse Hep Kitap Heykel Hilmi Yavuz Işık Ergüden Italo Calvino İçebakan İdil Biret İlhan Berk İstanbul ArtNews İstanbul Bienali İstanbul Caz Festivali İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası İstanbul Film Festivali İstanbul Kitap Fuarı İstanbul Kukla Festivali İstanbul Modern İstanbul Müzik Festivali İstanbul Tanpınar Edebiyat Festivali İstanbul Tasarım Bienali İstanbul Tiyatro Festivali İstanbul Uluslararası Kısa Film Festivali İş Bankası Kültür Yayınları İş Sanat İzlediklerim İzlek İzmir Avrupa Caz Festivali İzmir Festivali İzmir Folkart Gallery İzmir Kitap Fuarı İzmir Kukla Günleri İzmir Öykü Günleri İzmir Sanat James Joyce Jan van Eyck Jean Auguste Dominique Ingres Johannes Vermeer John William Waterhouse Jorge Luis Borges José Saramago Joseph Haydn Julio Cortázar Kadıköy Kitap Günleri Karalama Defteri Kemal Özer Kırıntılar Kırmızı Kedi Yayınevi Kısa Metinler Kıvılcımlar Kieslowski Kim Ki-duk Kimdir Kitap Kitap Eleştirileri kitap-lık Kitsch Klasik Müzik Konser Ku(r)şun Lezzeti Kurşun Kalem Dergisi Kuşadası Kitap ve Edebiyat Günleri Kuzgun Acar küçük İskender Kültür Sanat Mevsimi Kültür-Sanat Kürşat Başar Kütüphane Lampedusa Ödülü Leonardo da Vinci Leylâ Erbil Leyla Gencer Opera ve Sanat Merkezi Listelediklerim Luc Besson Mahsun Kırmızıgül Malraux Man Booker Ödülü Manet Marc Chagall Marguerite Duras Marlon James Matisse Mektup Melih Cevdet Anday Memet Fuat Metin Uca Metis Yayınları Mırıldandıklarım Michel Gondry Michelangelo Milan Kundera Milliyet Sanat Mitoloji Mitoloji Yazıları Montreal Dünya Filmleri Festivali Mozart Murat Gülsoy Murathan Mungan Mutlakalar Atlası Mühür Dergisi Müze Müzik Nâzım Hikmet Ne Var Ne Yok Necip Fazıl Kısakürek Nilüfer Belediyesi Nobel Edebiyat Ödülü Not Defteri Notos Nuri Bilge Ceylan Nuri İyem Oğuz Atay Oktay Rifat Okuduklarım Okuma Defteri Okuma Günlüğü Okuma Şenliği Onat Kutlar Opera Opus Amadeus Oda Müziği Festivali Orhan Kemal Orhan Koçak Orhan Pamuk Orhan Veli Orson Welles Oscar Ödülleri Oscar Wilde Oulipo Ödül Öğrendiklerim Ömer Kavur Önerdiklerim Öneri Öykü Özcan Alper Özdemir Asaf Özlü Söz Park Chan-Wook Paul Cézanne Paul Klee Penguen Kolu/Kanadı Pera Müzesi Peter Paul Rubens Picasso Plan Proje Quentin Tarantino Raffaello Refik Durbaş Reha Erdem Rekin Teksoy Rembrandt Remzi Kitabevi Resim Resim Defteri Ressam Roman Rota Rusalka Sabahattin Ali Sabancı Müzesi Sait Faik Abasıyanık Sait Faik Hikâye Armağanı Salâh Birsel Samuel Beckett Sanat Sanat Yazıları Sanatın Halleri Sandro Botticelli Sayıklamalar Seçki Seçmeler Seçtiklerim Sel Yayıncılık Selçuk Altun Selim İleri Sema Kaygusuz Sempozyum Seren Yüce Sergi Sevim Burak Seyir Defteri Seyran Aygün Altınay Sezen Aksu Sıla Sırma Köksal Sinema Sosyal Medya Söyleşi Sözcükler Dergisi Sözlük Sözünü Sakınmadan Stanley Kubrick Stefan Zweig Süreyya Operası Svetlana Aleksiyeviç Şair Şiir Şiir Düşü Şiirler Takip Tarık Dursun K. Yazar Evi Thomas Mann Tınısını Sevdiğim Sözcükler Atlası Tiyatro Tiziano Vecellio Tomris Uyar Tuhaf Turgut Özakman Turgut Uyar Twitter Ukde Umberto Eco Van Gogh Varlık Dergisi Vasily Kandinsky Vehbi Koç Vakfı Venedik Film Festivali Venüs Veysel Çolak Videolar Viktor Hugo Vural Sözer William-Adolphe Bouguereau Woody Allen Yaşar Kemal Yaşar Nabi Nayır Gençlik Ödülleri Yavuz Turgul Yazar Yazı Masası Yazılar Yekta Kopan YKY Youtube Yön Yayınları Yusuf Atılgan Yücel Müştekin Z Raporu Zeki Demirkubuz Zorlu PSM Caz Festivali

4. Gün

İzmir’in en sevdiğim noktalarından biri de DESEM’dir. Alsancak’taki Dokuz Eylül Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi. Öğrencilik yıllarımda keşfetmiştim burayı. Sanat filmlerini gösteren sineması sayesinde İzmir’e her yolum düştüğünde uğradığım yerlerden biri olmuştu o zamanlar. Burada birçok filmi de izleme fırsatı buldum. Polanski’nin Kiracı’sından Trier’in Manderlay’ine, Bertolucci’nin Düşler Tutkular Suçlar’ından Angelopoulos’un Ağlayan Çayır’ına, Andrei Zvyagintsev’in Dönüş’ünden Antonioni, Soderbergh ve Wong Kar-Wai’nin birlikte çektikleri Eros’a kadar önemli yönetmenlerin önemli filmlerini burada görmüştüm ve bu sayede o yönetmenlerin diğer filmlerine de yönelebilmiştim. Benim için bir nevi Sinematek görevi görmüştü DESEM.
Uzun zaman sonra yeniden buraya gelmek, eski yıllarda yaptığım gibi kahvemi alıp bahçesinde sigara içmek ve sinema üzerine düşünmek hakikaten çok keyifli. Ve elbette ki buradan çıkıp 200 m sonra denize ulaşmak da yaşanabilecek en büyük keyiflerden.

Tuna BAŞAR


İzlemeyi Planladığım Filmler

2014 yılında en az 100 film izlemeyi planlıyorum. Daha önce izleyemediklerim, izleyip de yeniden izlemek istediklerim ve bu yıl içinde gösterime girecek filmlerden bir liste kotarmaya çalışacağım. Elbette gösterime girecek filmler zamanla bu listeye eklenecektir. Şimdilik sadece izlemeyi planladığım filmlerin bir kısmını buraya alacağım.
Bu listeyi oluştururken en önemli başvuru kaynağım elbette ki IMDb Top 250 listesi olacak. Bunun yanında Ölmeden Önce Görmeniz Gereken 1001 Film kitabı, Sinema Dergisi’nin 15. Yıl özel sayısı, ntvmsnbc.com’un seçtiği İzlemeniz Gereken 555 Film listesi, Atilla Dorsay’ın 100 Yılın 100 Filmi kitabı ve internet ortamında yayınlanan çeşitli listeler.
Filmleri listelemeye başlayalım:

Geriye Kalan, Yön: Çiğdem Vitrinel
Amelie (Le Fabuleux destin d’Amélie Poulain), Yön: Jean-Pierre Jeunet
Tepenin Ardı, Yön: Emin Alper
12 Kızgın Adam (12 Angry Men), Yön: Sidney Lumet
Esaretin Bedeli (The Shawshank Redemption), Yön: Frank Darabont
Yurttaş Kane (Citizen Kane), Yön: Orson Welles
Ayna (The Mirror), Yön: Tarkovski
Yedinci Mühür (Det Sjunde Inseglet), Yön: Ingmar Bergman
Gizemli Nehir (Mystic River), Yön: Clint Eastwood
İlkbahar, Yaz, Sonbahar, Kış… Ve İlkbahar (Spring, Summer, Fall, Winter… and Spring), Yön: Kim Ki-Duk
Paris, Texas, Yön: Wim Wenders
Bebekler (Dolls), Yön: Takeshi Kitano
Gelecek Uzun Sürer, Yön: Özcan Alper
Modern Zamanlar (Modern Times), Yön: Charles Chaplin
Olağan Şüpheliler (The Usual Suspects), Yön: Bryan Singer
Yol, Yön: Şerif Gören
Başkalarının Hayatı (Das Leben Der Anderen), Yön: Florian Henckel von Donnersmarck
Brezilya (Brazil), Yön: Terry Gilliam
İstanbul Kanatlarımın Altında, Yön: Mustafa Altıoklar
Dönüş (Volver), Yön: Pedro Almodovar
Küçük Buda (Little Buddha), Yön: Bernardo Bertolucci
4 Ay, 3 Hafta, 2 Gün (4 Months, 3 Weeks and 2 Days), Yön: Cristian Mungiu
Vertigo, Yön: Alfred Hitchcock
Pandora’nın Kutusu, Yön: Yeşim Ustaoğlu
Otomatik Portakal (A Clockwork Orange), Yön: Stanley Kubrick
Mavi Kadife (Blue Velvet), Yön: David Lynch
Potemkin Zırhlısı (Bronenosets Potyomkin), Yön: Sergei M. Eisenstein
Rashomon, Yön: Akira Kurosawa
Gözetleme Kulesi, Yön: Pelin Esmer
Annie Hall, Yön: Woody Allen
, Yön: Federico Fellini
Barton Fink, Yön: Joel Coen
Karanlık Yolculuk (Donnie Darko), Yön: Richard Kelly
Aşk ve Devrim, Yön: Serkan Acar
Guguk Kuşu (One Flew Over the Cuckoo’s Nest), Yön: Milos Forman
Kızgın Boğa (Raging Bull), Yön: Martin Scorsese
Mayıs Sıkıntısı, Yön: Nuri Bilge Ceylan
Yaralı Yüz (Scarface), Yön: Brian de Palma        
2046, Yön: Wong Kar-Wai
Macera (L’Avventura), Yön: Michelangelo Antonioni
Altına Hücum (The Gold Rush), Yön: Charles Chaplin
Pi’nin Yaşamı (Life of Pi), Yön: Ang Lee
Çin Mahallesi (Chinatown), Yön: Roman Polanski
Kara Kedi Ak Kedi (Black Cat White Cat), Yön: Emir Kusturica
Avrupa (Europa), Yön: Lars von Trier
Hiroşima Sevgilim (Hıroshima Mon Amor), Yön: Alain Resnais
Serseri Aşıklar (A Bout De Souffle), Yön: Jean-Luc Godard
Tanrıkent (City of God), Yön: Fernando Meirelles
Vesikalı Yarim, Yön: Ömer Lütfi Akad
Cinnet (The Shining), Yön: Stanley Kubrick
Aşk (Amour), Yön: Michael Haneke
İyi, Kötü ve Çirkin (Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo), Yön: Sergio Leone
Sevmek Zamanı, Yön: Metin Erksan
Persona, Yön: Ingmar Bergman
Bıçak Sırtı (Blade Runner), Yön: Ridley Scott
Şahane Hayat (It’s a Wonderful Life), Yön: Frank Capra
Kazablanka (Casablanca), Yön: Michael Curtiz
Anna Karenina, Yön: Joe Wright
Taksi Şoförü (Taxi Driver), Yön: Martin Scorsese
Hayat Var, Yön: Reha Erdem
Yedi Samuray (Seven Samurai), Yön: Akira Kurosawa
2001: Uzay Macerası (2001: A Space Odyssey), Yön: Stanley Kubrick
Tabutta Rövaşata, Yön: Derviş Zaim
Günah Şehri (Sin City), Yön: Robert Rodriguez
Ay (La Luna), Yön: Bernardo Bertolucci

Tuna BAŞAR


Her bulduğunu okuyan insanlardan değilim ben. Her zaman okuma konusunda fazlasıyla seçici oldum. İlk gençlik yıllarımda her kitaptan öğreneceğim bir şeyler olduğunu düşünürdüm, fakat son yıllarda bu düşüncem tamamen silindi. Bildiğim, iyi edebiyatçı olduğunu düşündüğüm yazarları öncelikle okuyorum. Sonrasında da benim için önemli olan yazarların önerdiklerini okumayı yeğliyorum. Hiç bilmediğim, edebiyatı hakkında fikir sahibi olmadığım yazarları okumaktansa beğendiğim kitapları tekrar tekrar okumak daha iyi geliyor bana. O nedenle Oğuz Atay, Nâzım Hikmet, Yaşar Kemal, Orhan Pamuk, Bilge Karasu, Salâh Birsel, Cemal Süreya, Tomris Uyar, Orhan Veli, Enis Batur, İhsan Oktay Anar, Orhan Kemal, Edip Cansever, Turgut Uyar, Leylâ Erbil, Attilâ İlhan, Ayfer Tunç, Sevim Burak, Tezer Özlü, Selim İleri, Tahsin Yücel, Ferit Edgü, küçük İskender, Selçuk Altun, Can Yücel, Murathan Mungan,  Hasan Ali Toptaş gibi Türk yazarlarla Dostoyevski, Gorki, Balzac, Goethe, Shakespeare, Victor Hugo, Milan Kundera, Ömer Hayyam, Stefan Zweig, Borges, Franz Kafka, Gabriel Garcia Marquez, Gogol, Çehov, Faulkner, Italo Calvino gibi yabancı yazarların kitapları sürekli elimin altındadır. 
Bunun yanında Varlık, Yasakmeyve, kitap-lık, Sözcükler, Notos, Kurşun Kalem, Sincan İstasyonu, Mühür, Şiiri Özlüyorum, Milliyet Sanat, Gösteri gibi dergileri de sürekli takip ederim ve bu dergilerde birden fazla yazar tarafından üstüne basarak önerilen kitapları da edinip okumaya çalışırım.
Yayınlanmış tüm kitapları okumak mümkün olmadığına göre kısa ömrümüzü iyi kitapları okuyarak geçirmemiz gerektiğini düşündüğüm için seçici olmak benim için her şeyden önemli.

Tuna BAŞAR

Uzun zaman sonra, bambaşka bir şehirde yazı masamı tekrardan kurdum ve defterlerimi, kitaplarımı, başvuru kaynaklarımı, dergilerimi özenli bir şekilde yazı masama yerleştirdim. Bir yandan yeni yazılarıma odaklanırken bir yandan da eski yazdıklarımı gözden geçirmeye çalışıyorum. Bu doğrultuda hem yeni fikirler masama düşerken, hem de eski yazdıklarım doğrultusunda eksik kalan yazılarımı tamamlamaya çalışıyorum.
İyi bir kitaplık nasıl olmalıdır, ana fikri doğrultusunda yazmaya çalıştığım denemenin üzerinde yoğunlaşmış durumdayım bu ara. Hem kendi kitaplığımı detaylı bir şekilde inceliyorum, hem de bu konu hakkında daha önce fikir beyan etmiş kişilerin düşüncelerine ulaşmaya çalışıyorum. Bu konuda Notos Öykü’nün 10. sayısı bana iyi bir yol gösterici oluyor. Kısa bir süre sonra bu yazı yayınlanacak düzeye gelecektir.
Yine benzer bir konu olan iyi bir okur nasıl olmalıdır, temalı bir yazı için daha çalışıyorum. Dünya edebiyatının ilk örneklerinden günümüz edebiyat dünyasına kadar geçen sürede iyi bir okurun hangi seçici ölçütler doğrultusunda okuma edimini yönlendireceğini kaleme almaya çalışıyorum. Bu yazı için biraz daha zamana ihtiyacım var.
Bunlar dışında edebiyat dergileri için yazdığım karalama defteri’ni de henüz tamamlayamadım. Bunun üzerinde de çalışıyorum. Daha önce yazdığım ve tamamlandığını düşündüğüm İsterdim-Türk Edebiyatı Üzerine Bir Ukde Denemesi başlıklı yazıya da yeni eklemeler yaptım. Hiç Sevmem de Karalama Defteri’nden çıkarak Yazılar’da yayınlanacak kıvama geldi.
Şiire artık yeterince zaman ayıramıyor olmanın derin üzüntüsünü yaşıyorum. Eskisi kadar yoğun şekilde şiir alıştırmaları yapamıyorum. Şiirsel bütünlük taşıyan ürünlere de henüz ulaşabilmiş değilim. Yıllar önce yazdığım, defterlerde kalan alıştırmaları toparlamaya çalışacağım. Belki bu sayede şiirsel bütünlüğe kavuşturacağım metinler çıkabilir ortaya.
Hayat Notları için tamamlanmış bir seçki var şu an yazı masamda. En kısa zamanda bunu yayınlayacağım. Yeni notlar da yavaş yavaş ortaya çıkmaya başladı. Bir bütünlük oluşturacak sayıda aforizmaya ulaştığım anda yeni Hayat Notları’nı da yayınlayacağım.
Not Defteri’m de istediğim hızda, kendi yolunda ilerliyor. Günden güne artarak, edebiyata daha da yaklaşarak güzel bir ritimle yayınlanacağı zamanı bekliyor. Not Defteri hem yazılara, hem de değinmelere yol gösterici görevini de yerine getiriyor. Fakat bir süredir Kırıntılar ve Seçtiklerim’i yayınlamaktan vazgeçmiş durumdayım. Kırıntılar içeriği siyasete kaydığı için beni huzursuz ediyordu, Seçtiklerim de çok sıkı bir okuma ritüeli tutturmam gerektiği için beni yoruyordu. O nedenle bu iki başlığı şimdilik geri plana ittim. Aklımda Kalanlar ise belli bir süre sınırlaması olmadan yeterli veri toplanınca yayınlanacak.
Kitap Eleştirileri için Ayfer Tunç’un Dünya Ağrısı, Enis Batur’un Ölesiye Sanat ve Selim İleri’nin Mel’un-Bir Us Yarılması adlı kitaplarını okuyorum ve bu kitaplar için detaylı eleştiri yazıları yazıyorum. Yeni yayınlanan kitaplar için Kitap Eleştirileri’ne yazılar yazacağım. Yayınlanma tarihi daha eski olan kitapları ise Okuma Defteri’ne konuk ediyorum. Okuma Defteri için şu an Leylâ Erbil’in Hallaç’ı ve Behçet Necatigil’in Sevgilerde’si hakkında yazılar yazıyorum. Daha önce Hakan Bıçakçı’nın Apartman Boşluğu ve Enis Batur’un Suya Seng’i için yazdığım yazılar da Okuma Defteri için yayınlanmayı bekliyor.
Rota’da bu yıl için okumayı planladığım kitapların bir kısmının listesini yayınladım. O kitapların yanına yeni yayınlanan kitaplar da eklenecektir. Planladığım gibi olursa bu yıl okuyacağım kitap sayısı 150’yi bulacak. Bunların bir kısmı için Kitap Eleştirileri’ne bir kısmı için de Okuma Defteri’ne yazılar eklemeyi planlıyorum.
Bir süredir günlüğüme yeterince vakit ayıramaz oldum. Özellikle aylık yayınladığım Günlükler uzun zamandır öksüz kaldı. Günler ve Gece ise aksak bir şekilde ilerliyor. Daha fazla günlüklere zaman ayıracağım bundan sonra.
Seyir Defteri için de Çiğdem Vitrinel’in yönettiği Geriye Kalan hakkında bir yazı yazıyorum. Yine bu yıl için izlemeyi planladığım filmlerin listesini Rota’da yayınlayacağım yakında. O filmler de Seyir Defteri’nde kendilerine yer bulacaklardır.
Daha önce Karalama Defteri’nde yayınladığım Erzurum yazısını tamamladım. Bu yazıyla birlikte Bitlis üzerine yazdığım yazı yakında İzlek’te yayınlanacak. Bir yandan da İstanbul Üzerine Notlar ve İzmir Üzerine Notlar başlıklı yazıları da yazmaya devam ediyorum. Bir de İzmir’in Kültür Sanat İzleği başlıklı bir yazı hazır. Bunu da yakında yayınlayacağım. Uzun zamandır yazmayı planladığım Afyonkarahisar üzerine yazıyı yazmaya başlamalıyım artık. Ve yeni şehrim Edirne üzerine de yazı yazmalıyım.
Ve yeni projeler… Çağrışımlar üzerine yoğunlaşmalıyım ve bu projeyi bir an önce başlatmalıyım. Yeni planladığım Dikkatimi Çekenler, uzun zaman önce planladığım, fakat bir türlü başlayamadığım Çizilemeyen Portreler, Dergiler ve Ukde başlıklı projelerime de artık başlamam gerekiyor.
Şimdilik yazı masam ve üzerinde çalıştığım yazılar kabaca bunlar. Kısa bir süre sonra yeniden yazı masam üzerinde bekleyen çalışmalarım hakkında yazılar yazacağım. Bu sayede projelerimin daha hızlı bir şekilde ilerleyeceğini düşünüyorum. Çünkü yazdıklarımı gözden geçirmek beni motive ediyor.


Tuna BAŞAR


projeler

Dikkatimi Çekenler

Bazen herhangi bir şey çok kısa aralıklarla gözüme çarpar. Bazen bir kitapta okuduğumu başka bir kitapta tekrar görürüm, bazen bir arkadaşımın söylediği bir sözde geçen dikkate değer şeyler bir film sahnesinde karşıma çıkar, bazen de kendi kendime düşündüklerim günlük hayatın ortasında gelip beni tekrar bulur. Bu durum beni fazlasıyla şaşırtmaya yeter. Tıpkı dejavu gibi bir histir, fakat birebir aynılık durumu yoktur. Sadece dikkatimi çeken bir şeyin tekrar tezahürüdür yaşanan.
İşte bu dikkatimi çeken şeyleri kaleme almayı düşünüyorum ve buna da “Dikkatimi Çekenler” başlığını uygun görürken “Tamamen Kişisel Karşılaşma Notları” alt başlığını da vurgulamadan edemiyorum.

Tuna BAŞAR


Okumayı Planladığım Kitaplar

2014 yılında 150 kitap okumayı hedefliyorum. Daha önce de belirttiğim gibi ben aynı anda en az dört kitap okurum. Bunlar roman, öykü, şiir ve deneme türleri başta olmak üzere edebiyat ağırlıklı kitaplardır. Meslek hayatımın yoğunluğuna göre, aynı anda okuduğum dört kitabı bir veya iki haftada bitirmeye çabalarım. Elbette her zaman planladığımız şekilde okuma hızımızı belirleyemeyiz, fakat yine de hedef belirlemek kişiyi motive eder ve planladığı seviyeye gelemese de ona yakın bir düzeyde okuma hızını tutmasına vesile olur.
Bu doğrultuda aşağıda listelediğim kitapları bu yıl içinde okumayı planlıyorum. Elbette bu kitapların yanına yeni yayınlanan kitaplar da zamanla eklenecektir. Tekrar okumak istediklerim, daha önce okumaya fırsat bulamadıklarım, yarım bıraktıklarım ve mutlaka okumam gerektiğini düşündüklerim arasından seçtiğim kitaplar şunlar:

  • Selim İleri, Mel’un-Bir Us Yarılması, Roman, Everest Yay.
  • Leylâ Erbil, Hallaç, Öykü, İş Bankası Kültür Yay.
  • Enis Batur, Ölesiye Sanat, Deneme, Alakarga Yay.
  • Behçet Necatigil, Sevgilerde, Şiir, Can Yay.
  • Dostoyevski, Suç ve Ceza, Roman, İletişim Yay.
  • Tahsin Yücel, Aykırı Öyküler, Öykü, Can Yay.
  • Orhan Pamuk, Manzaradan Parçalar, Deneme, İletişim Yay.
  • Küçük İskender, Ali, Şiir, Sel Yay.
  • Hasan Ali Toptaş, Heba, Roman, İletişim Yay.
  • Onat Kutlar, İshak, Öykü, YKY
  • Alberto Manguel, Okuma Günlüğü, Deneme, YKY
  • Orhan Veli, Bütün Şiirleri, Şiir, YKY
  • James Joyce, Ulysses, Roman, YKY
  • Sait Faik Abasıyanık, Seçme Hikâyeler, Öykü, İş Bankası Kültür Yay.
  • Mario Vargas Llosa, Genç Bir Romancıya Mektuplar, Deneme, Can
  • Turgut Uyar, Büyük Saat, Şiir, YKY
  • Gabriel Garcia Marquez, Yüzyıllık Yalnızlık, Roman, Can Yay.
  • Tomris Uyar, Yürekte Bukağı, Öykü, Can Yay.
  • Oğuz Atay, Günlük, Günlük, İletişim Yay.
  • Edip Cansever, Sonrası Kalır I-II, Şiir, YKY
  • Franz Kafka, Dava, Roman, Can Yay.
  • Milan Kundera, Gülünesi Aşklar, Öykü, Can Yay.
  • Italo Calvino, Klasikleri Niçin Okumalı?, Deneme, YKY
  • Shakespeare, Soneler, Şiir, İş Bankası Kültür Yay.
  • Albert Camus, Yabancı, Roman, Can Yay.
  • Demir Özlü, Bunaltı, Öykü, Sel Yay.
  • Şavkar Altınel, Soğuğa Açılan Kapı, Deneme, YKY
  • Cemal Süreya, Sevda Sözleri, Şiir, YKY
  • William Faulkner, Ses ve Öfke, Roman, YKY
  • Selim İleri, Yağmur Akşamları, Öykü, Everest Yay.
  • Murathan Mungan, Soğuk Büfe, Deneme, Metis Yay.
  • Özdemir Asaf, Çiçek Senfonisi, Şiir, YKY
  • Latife Tekin, Berci Kristin Çöp Masalları, Roman, Everest Yay.
  • Jorge Luis Borges, Kum Kitabı, Öykü, İletişim Yay.
  • Semih Gümüş, Yazının Sarkacı Roman, Deneme, Can Yay.
  • Ece Ayhan, Bütün Yort Savul’lar!, Şiir, YKY
  • Italo Svevo, Zeno’nun Bilinci, Roman, Can Yay.
  • Füruzan, Parasız Yatılı, Öykü, YKY
  • G. Cabrera Infante, Şehirler Kitabı, Deneme, Can Yay.
  • Attilâ İlhan, Duvar, Şiir, İş Bankası Kültür Yay.
  • Gustave Flaubert, Madame Bovary, Roman, İletişim Yay.
  • Sevim Burak, Afrika Dansı, Öykü, YKY
  • İlhan Berk, Kült Kitap, Deneme, YKY
  • Güven Turan, İkinci, Şiir, YKY
  • Louise-Ferdinand Celine, Gecenin Sonuna Yolculuk, Roman, YKY
  • Marcel Proust, Hazlar ve Günler, Anlatı, YKY
  • Salâh Birsel, Kurutulmuş Felsefe Bahçesi, Deneme, Sel Yay.
  • Onur Caymaz, Yaz Tarifesi, Şiir, Metis Yay.
  • Stendhal, Kırmızı ve Siyah, Roman, İletişim Yay.
  • O. Henry, Dünya Vatandaşı, Öykü, Can Yay.
  • Walter Benjamin, Pasajlar, Deneme, YKY
  • Behçet Necatigil, Şiirler, Şiir, YKY
  • Cesare Pavese, Güzel Yaz, Roman, Can Yay.
  • Guy de Maupassant, Ay Işığı, Öykü, Can Yay.
  • Montaigne, Denemeler, Deneme, İş Bankası Kültür Yay.
  • Can Yücel, Sevgi Duvarı, Şiir, İş Bankası Kültür Yay.
  • Gabriel Garcia Marquez, Kırmızı Pazartesi, Roman, Can Yay.
  • Ferit Edgü, Giden Bir Kedinin Ardından, Öykü, Notos Kitap
  • Enis Batur, Rakım Sıfır, Deneme, Kırmızı Kedi Yay.
  • Ömer Hayyam, Dörtlükler, Şiir, İş Bankası Kültür Yay.
  • Marguerite Duras, Sevgili, Roman, Can Yay.
  • Stefan Zweig, Satranç, Uzun Öykü, İş Bankası Kültür Yay.
  • Sabahattin Eyüboğlu, Mavi ve Kara, Deneme, İş Bankası Kültür Yay.
  • Cahit Sıtkı Tarancı, Otuz Beş Yaş, Şiir, Can Yay.
  • Bilge Karasu, Gece, Roman, Metis Yay.
  • Tomris Uyar, Ödeşmeler, Öykü, Can Yay.
  • Umberto Eco, Günlük Yaşamdan Sanata, Deneme, Can Yay.
  • Birhan Keskin, Kim Bağışlayacak Beni, Şiir, Metis Yay.
  • Ahmet Hamdi Tanpınar, Huzur, Roman, Dergâh Yay.
  • Vüs’at O. Bener, Dost~Yaşamasız, Öykü, YKY
  • Italo Calvino, Görünmez Kentler, Anlatı, YKY
  • Fazıl Hüsnü Dağlarca, Çocuk ve Allah, Şiir, YKY
  • Yusuf Atılgan, Aylak Adam, Roman, YKY
  • Thomas Bernhard, Ses Taklitçisi, Öykü, YKY
  • Ali Püsküllüoğlu, Dile Karışılmaz Mı?, Deneme, Can Yay.
  • Ahmet Muhip Dıranas, Şiirler, Şiir, YKY
  • Tahsin Yücel, Vatandaş, Roman, Can Yay.
  • Thomas Mann, Venedik’te Ölüm, Uzun Öykü, Can Yay.
  • Enis Batur, Paris, ecekent, Deneme, Remzi Kitabevi Yay.
  • Attilâ İlhan, Sisler Bulvarı, Şiir, İş Bankası Kültür Yay.
  • Fitzgerald, Muhteşem Gatsby, Roman, Bilge Kültür Yay.
  • Sabahattin Ali, Sırça Köşk, Öykü, YKY
  • Tezer Özlü, Kalanlar, Deneme, YKY
  • Metin Altıok, Bir Acıya Kiracı, Şiir, Kırmızı Yay.
  • Oğuz Atay, Tehlikeli Oyunlar, Roman, İletişim Yay.
  • Franz Kafka, Dönüşüm, Uzun Öykü, Can Yay.
  • Enis Batur, Yazboz, Deneme, Sel Yay.
  • Nâzım Hikmet, Henüz Vakit Varken Gülüm, Şiir, YKY
  • Yaşar Kemal, İnce Memed 1-2-3-4, Roman, YKY
  • Sait Faik Abasıyanık, Son Kuşlar, Öykü, YKY
  • Ferit Edgü, Buluşmalar, Deneme, Can Yay.
  • Oktay Rifat, Bir Aşka Vuran Güneş, Şiir, YKY
  • J. M. Coetzee, Utanç, Roman, Can Yay.
  • Tomris Uyar, İpek ve Bakır, Öykü, YKY
  • Alberto Manguel, Okumanın Tarihi, Deneme, YKY
  • küçük İskender, Siyah Beyaz Denizatları, Şiir, Gendaş Kültür
  • Jose Saramago, Körlük, Roman, Can Yay.
  • Ayfer Tunç, Aziz Bey Hadisesi, Öykü, YKY
  • Cesare Pavese, Leuko İle Söyleşiler, Deneme, Can Yay.
  • İlhan Berk, Bir Yeryüzü Tanığı, Şiir, YKY

Tuna BAŞAR

• Sanatı halka indirmek için ucuz ya da bedava etkinlikler düzenliyorlar. Gerçek birer sanatsever olanlar da sanatın ne olduğunu bilmeyen bir sürü insan da geliyor böyle etkinliklere. Sanata, sanatçıya, estetiğe değer vermeyen kişiler, kendini sanatın kollarına bırakmak için gelen kişilerin de motivasyonunu bozarak sanatın değerinin anlaşılamamasına sebep oluyorlar.
O nedenle sanatsal etkinlik biletleri bazı insanların gelmesini engelleyecek bir fiyat düzeyinde olmalı ki sanata ve sanatçıya değer verildiği anlaşılsın.

• Güne Fazıl Say’ın “Nâzım Hikmet Oratoryosunu” dinleyerek başlamak. Genco Erkal ve Zuhal Olcay’ın sesinden Nâzım’ı hissetmek…


• Le Figaro, Fazıl Say için yazmış: “O sadece dâhi bir piyanist değil, şüphesiz ki 21. yüzyılın en büyük sanatçılarından biri olacaktır.

• Demokrasinin ne demek olduğunu bilmeyenler için kısaca…
100 kişinin olduğu bir yerde 99 kişi aynı şeyi düşünüyor ve sadece 1 kişi diğerlerinden farklı düşünceye sahipse, demokrasi bu 1 kişinin hiç kimseden korkmadan düşüncesini dile getirmesi anlamına gelir. 99 kişi, o 1 kişinin düşüncesini dile getirmesini güvence altına almalıdır. Yoksa demokrasiden bahsedilemez.
Cumhuriyet ise bir yönetim şeklidir. Halk demokrasinin verdiği düşünceyi özgürce ifade etme hakkını, kendini yönetecek kişileri seçmek için, oy yoluyla, kullanır. En çok oy alan kişi ya da parti o toplumu yönetme hakkına sahip olur.
Ne yazık ki bizim ülkemizde bu iki kavram sürekli olarak karıştırılıyor.

• Dünya’da İncil’den sonra en çok satan kitap Karl Marx’ın “Kapital” adlı eseriymiş.


• Karl Marx kendini Honore de Balzac’ın “Gizli Başyapıt” adlı kitabının kahramanı Frenhofer’e benzetiyormuş.

• 1963 yılında Nobel Edebiyat Ödülüne layık bulunan Jean Paul Sartre, ödülü reddeden tek yazardır.

• Unutulmuş aşkların külleri savruluyor günlerime. Hatıralar birbirine giriyor. İçimde büyük bir sıkıntı oluşturup öyle uzaklaşıyorlar benden. Bir fotoğraf karesi, hiç tanımadığım bir insanın gözündeki ifade, şarkılar, şiirler ve tabii ki şu anda yaşadığım karşılıksız aşkın büyüklüğü…
Her yaşadığım aşktan geriye bir sürü acı kalmış. Ya da her aşk acıtmış aslında zayıf yüreğimi.
Şimdi yinelenme zamanı…
İçimdeki sıkıntı bunun göstergesi.


Jan van Eyck’in “Kırmızı Türbanlı Adam” portresi…

• Şiirle ilgilenen insanların, özellikle de şiir yazmaya çalışan insanların, çok iyi edebiyat ve şiir bilgisinin yanında, felsefeden müziğe, resimden mitolojiye, sosyolojiden sinemaya, psikolojiden tarihe kadar çok geniş bir ilgi alanına sahip olması gerekir.

Melih Cevdet Anday’ın yazdığı “Mikado’nun Çöpleri” adlı tiyatro oyunu…

• Bir kere okuduktan sonra başucu kitabım haline gelen ve ne zaman ruhumu beslemek istesem açıp okuduğum kitaplar vardır. Hiçbir koşul bu kitaplardan vazgeçmeme sebep olamaz.

Oğuz Atay’ın “Tutunamayanlar”ı ve Korkuyu Beklerken”i,
Selim İleri’nin “Cehennem Kraliçesi” ve “Her Gece Bodrum”u
Kürşat Başar’ın “Aşkı Bulmanın ve Korumanın Yolları
küçük İskender’in “Eflatun Sufleler”i
Arthur Rimbaud’un “Bütün Şiirleri
Nâzım Hikmet’in “Memleketimden İnsan Manzaraları
Ahmet Altan’ın “Geceyarısı Şarkıları
Orhan Pamuk’un “Öteki Renkler”i
Ferit Edgü’nün “Tüm Ders Notları” ve “O/ Hakkâri’de Bir Mevsim”i
Ahmed Arif’in “Hasretinden Prangalar Eskittim”i
Murathan Mungan’ın “Yaz Geçer”i
Attilâ İlhan’ın “Ben Sana Mecburum”u
Ayfer Tunç’un “Taş-Kâğıt-Makas”ı
Selçuk Altun’un “Kitap İçin”i
Enis Batur’un “Başkalaşımlar”ı

…bunlardan bazıları.

• Antik Yunan dönemi Anadolu topraklarında da yaşanmıştır ve felsefenin, edebiyatın ve tiyatronun temellerinin atılmasında bu toprakların da payı vardır. Biz niçin bu toprakların değerini fark edip Homeros’u, felsefenin tohumlarını atanları, Antik Yunan tiyatrosunu kendi kültürümüze katmaya çalışmıyoruz?

• “Kadından şair olmaz, kadının zaten kendisi şiirdir.” (Adonis)

• İki insanın birbirine verdiği değer bir bütün olarak değerlendirilmelidir. Bir tarafın verdiği değer, diğer tarafı dengelemelidir.
Bir kişiye ne kadar çok değer verirsen, o kişinin sana verdiği değer o oranda azalır. Ya da bir kişinin sana verdiği değer ne kadar azsa, bu senin daha fazla değer vermene sebep olur ki bu da insanı çok yorar.

• Fransız yazar ve eleştirmen Anatole France söylemiş:
Eğer 50 milyon kişi aptalca bir şey söylüyorsa, o hâlâ aptalca bir şeydir!

Kürşat BaşarBaşucumda Müzik

• Başucumda Müzik’te akordeon çalan adamın söylediği şarkıda “her şey silindi ve artık yalnız sen varsın” cümlesi geçiyor.
Şarkının devamı şöyle:

“senden ayrı olduğum bir tek an yok,
çok uzaklarda olsan bile
seni taşıyor her şey
kokular, sesler, seslenişler,
ne zamandır görmüyor gözlerim,
unuttum tanıdığım ne varsa,
bir tek senin yüzün,
çok uzaklarda olsan bile…”

• Ne zaman tiyatroya gitsem içimde “tek kişilik şehir” belirir.

Enis Batur’un “Kütüphane: Bir Başka-Labirent Öyküsü” adlı kitabından…
Tarihteki önemli kitap kayıpları:
- İÖ 747 yılında Babilonya kralı kendisi ve ailesini konu edinmeyen bütün kitapları imha ettirmiş.
- İÖ 213’te Çi-Hoang-Ti, imparatorluk sınırları içindeki bütün kitapları, tıp ve arkeoloji alanlarındakini ayırarak nehirlere döktürmüş.
- Paulos, 54 yılında Efes Kütüphanesine büyük zarar veriyor ve doğu dinlerine ve paganlara ait kitapları ortadan kaldırıyor.
- 476’daki Bizans yangınında 120 bin yazma kül oluyor.
- Araplar 640’da Acem yazmalarını; Moğollar, XI-XII. yy arası, Kahire ve Bağdat’ta birkaç milyon yazmayı yok ediyorlar.
- Bunların dışında İskenderiye ve Saraybosna kütüphanelerinin yanması sebebiyle kaybedilen kitaplar var.

Daha önce yazdığım bir cümleyi tekrarlamakta yarar görüyorum:
Bir kitap kurdu için sunulacak en güzel cennet, insanlık tarihi boyunca yazılan bütün kitapların yer aldığı dev bir kütüphanedir herhalde.

Tuna BAŞAR


11 Nisan 2013
Perşembe

Sanatsız geçen günler hep boşa geçmiş gibi gelmiştir bana. Uzunca bir süredir bulunduğum şehirlerde sanat etkinliği bulmak neredeyse imkânsız olduğu için ben de daha fazla bireysel olarak yapılacak sanat etkinliklerine yönelmek zorunda kaldım. Bu konuda da kitaplar ve filmlerin varlığı beni memnun etmeye yetti. Buna rağmen çok fazla “boş” geçen günüm mevcut ne yazık ki. Bazı günler hiç kitap bile okuyamıyorum. Gerek iş yoğunluğu, gerekse de etrafımdaki vaktimi fazlasıyla çalan insan topluluğu nedeniyle. Yine de birçok insana göre daha iyi durumda olduğumu söyleyebilirim. En azından çok iyi bir kitaplığa ve iyi sayılabilecek bir film arşivine sahibim. Her gün olmasa da mutlaka kitaplığımdaki kitapları elden geçiriyorum. Beğendiğim veya okumak istediğim kitapların belli bölümlerini okuyorum. Önceden okuduğum kitapların altını çizdiğim bölümlerini gözden geçiriyorum. Bazen iyi filmlerdeki önemli sahneleri tekrardan izliyorum. Bunların da ötesinde zihnimden sürekli edebiyat ve sanat üzerine farklı düşünceler geçiyor. Bazen yeni projeler üretiyorum, bazen de yapmak istediğim şeyler konusunda planlar kuruyorum. Yine de daha fazla edebiyata ve sanata zaman ayırmam gerektiğini düşünüyorum. Daha fazla okumam gerektiğini, aklımdan geçen düşünceleri kâğıda dökmenin beni olumlu yöne sevk edeceğini ve sanatsız kalırsam tükeneceğimi çok iyi biliyorum. Daha dolu geçen günlere bir an önce adım atmam gerektiğinin fazlasıyla farkındayım.

on1nisan’13gecesi

Tuna BAŞAR

Şehir Meydanında Fıçı Yuvarlamak - Enis Batur


Enis Batur, sadece yoğun yazma süreciyle değil, zihninden geçenlerle, hayata geçirdiği ve geçiremediği projeleriyle, şiirleriyle, düzyazılarıyla, deneysel romanlarıyla, ansiklopedisiyle, günlükleriyle, günümüz kültür dünyasına kazandırdıklarıyla bende büyük hayranlık uyandıran bir edebiyat adamıdır.
Her yazdığından geriye çok büyük bir tortu bırakır zihnimde. O nedenle sürekli elimin altında bir Enis Batur kitabı olur.
2008-2010 yılları arasında yazılan içbükeylerden kurulmuş Şehir Meydanında Fıçı Yuvarlamak. Cumhuriyet Gazetesi Kitap Ekinde ve başka dergilerde yazdığı yazılarla günlükleri bir araya getirmiş bu kitapta Enis Batur. Kırmızı Yayınları’nın da olağanüstü basım kalitesiyle okur önüne çıkmış kitap.
Enis Batur’un gerek kendi yazma sürecini, gerekse de Türk ve dünya kültür-sanat ortamını kısa metinlerle ele aldığı kitap okurların zihnine birçok soru işareti bırakıyor. Bahsettikleriyle okurlarını yepyeni yazarlara, kitaplara sürüklüyor Enis Batur. Okunması, izlenmesi, görülmesi gerekenler ve insanların zihninde ışık çakacak düşünceler konusunda çok iyi öneriler getiriyor. Her zaman söylemişimdir; bazı kitaplar insanda hem hiç bitmesin hissi verirler, hem de elden bırakılmazlar. Şehir Meydanında Fıçı Yuvarlamak da bu tür kitaplardan.
Enis Batur, bana göre bir sanatsever, bir edebiyat tutkunu için mutlaka okunması gereken yazarların en başında geliyor.

Tuna BAŞAR


27 Aralık 2011 Salı
İzmir

Sevgili Eylül,

Uzun zaman oldu sana yazmayalı. Artık utanma boyutuna ulaşan bir durum nedeniyle, “yoğunluk” nedeniyle yeterince yazamadığımı biliyorsun. İş hayatındaki yoğunluk insanın gündelik hayatındaki birçok şeyi aksatıyor, ne yazık ki!
Sana en son yazdığımda Didem Madak’ın apansız, beklenmeyen ölümü nedeniyle kalemi elime almıştım. Senin sayende tanıdığım bir şairin kaybı seni yeniden anmama da sebep olmuştu. Hâlâ böyle ölümlerin acısı içimde. Seyhan Erözçelik, Ali Teoman kayıpları da aynı hissi yaşattı bana.
Bu aralar yeniden Leylâ Erbil okumalarına başladım. Seninle Leylâ Erbil edebiyatı üzerine de uzun uzun sohbet etmiştik eski yıllarda. Galiba seninle anmadığımız kadın yazar kalmamıştır.
Yeni romanı Kalan çıktığı için yeniden döndüm Leylâ Erbil’in önemli kitaplarına. Gecede’yi, Mektup Aşkları’nı, Cüce’yi, Hallaç’ı yeniden okuduktan sonra Kalan’ı okumayı planlıyorum.
Bir yandan da Ayfer Tunç’un Evvelotel’ini okuyorum bu aralar. Tabii doğal olarak Saklı’ya dönüşler yaparak. Zaten kitabın basımında ikinci bölüm Saklı’ya ayrılmış. Ayfer Tunç da Evvelotel’deki öyküleri Saklı’dan yola çıkarak yazmış. Özellikle Acılezzet isimli öyküyü tavsiye ederim. Eğer okumadıysan mutlaka oku!
Son mektubunda yeni kadın yazar önerilerinde de bulunmuşsun. Özellikle Birhan Keskin ve Gonca Özmen şiirleri benim de çok sevdiğim şiirler. Her iki şairin de şiirlerini defalarca okudum. Hatta Birhan Keskin’in Altın Portakal Şiir Ödülü’nü alan Ba kitabı için hazırlanan “Birhan Keskin Şiiri ve Ba” adlı kitap da sırada okunmayı bekliyor. En kısa zamanda okuyacağım.
Adını andığın şairler içinde Didem Gülçin Erdem, Hilal Karahan ve Aslıhan Tüylüoğlu’nun şiir kitaplarını da edindim. Henüz okumadım, fakat ilk fırsatta Perdesiz’i, Tepenin Önünde’yi, Yokuş Çıkan Su’yu ve Balkon Yalnızları’nı okuyacağım. Betül Yazıcı’dan da bahsetmişsin. İçimde Kirli Kuşlar isimli kitabını adıma imzalayıp gönderdiğini sanırım sana daha önce söylemiştim.
Zehra Betül isimli şair benim de dikkatimi çekti. Birçok dergide karşıma çıktı, fakat kendisi hakkında pek bilgim yok. Betül Yazıcı olabilir mi, diye ben de düşündüm.
Bir de Ayfer Tunç’un senaryo yazarlığından bahsetmişsin. Özellikle son dönemde Orhan Kemal’in romanından senaryolaştırdığı 72. Koğuş’u henüz izlemedim. Daha önce de Sait Faik’in öykülerinden bir senaryo yazmıştı. Araştırmaya değer!
Sevgili Eylül, bundan sonra daha sık yazmaya çalışacağımı bilmeni isterim.
Sevgilerimle.

Tuna BAŞAR

Tuna BAŞAR

{facebook#https://www.facebook.com/tunabasar} {twitter#https://www.twitter.com/tunabasar35} {google-plus#https://plus.google.com/+TunaBasar} {pinterest#https://tr.pinterest.com/tunabasar35} {youtube#https://www.youtube.com/c/TunaBasar} {instagram#https://www.instagram.com/tunabasar35}

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget