Gece XCII


12 Ağustos 2015
Çarşamba

Bir süre önce “Not Defteri’nden Geçmişe Bakmak” başlıklı bir proje üzerinde çalışmaktaydım. Daha önce Not Defteri’ne yazdığım her bir not üzerinden geçmişte yaşanan olaylarla günümüzde yaşanan olaylar arasındaki benzerlikleri ortaya sermeye çalışacaktım. Bunu yaparken de geçmişte dikkatimi çekip Not Defteri’me yazdıklarım üzerinden ilerleyecektim ki bu durum hem benim bakış açımda değişim olup olmadığını ortaya koyacaktı hem de ülkede aslında hiçbir şeyin değişmediğini, hep aynı senaryonun oynandığını gözler önüne serecekti. Bu proje bir süre sonra bana çok da anlamlı gelmediği için hayata geçirmek için adım atmadım. Ama şimdi geçmişte yazdığım tüm yazıları yeniden gözden geçirip bu yazılar eşliğinde yeni yazılar yazmaya başlamışken benim için daha önemli olan bir şey yeniden dikkatimi çekiyor: değindiğim konular. Özellikle Not Defteri ve Gece’de birçok farklı konuya değinmiştim. Bu farklı konular üzerinden onlarca farklı deneme çıkacaktır. Eskiden nelerin dikkatimi çektiğini, zihnimden nelerin geçtiğini ve bunların bana neler düşündürdüğünü bu kaleme aldığım notlar sayesinde bir kere daha görmüş olacağım. Keşke aklımdan geçen her düşünce tanesini kaleme almış olabilseydim. Şimdi uçan sözlerin ve düşünce kırıntılarının yerine onları da yazma şansım olurdu.

on2ağustos’15gecesi edirne

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar