Gece CI


7 Ağustos 2016
Pazar

Bir ara Leonardo da Vinci resimleri üzerine detaylı araştırmalar yapmıştım. Özellikle Meryem’e Müjde adlı resmi üzerinde epey zaman zaman geçirmiştim. Hatta bu resim üzerine bir yazı da yazdım ama Resim Yazıları projeme henüz başlayamadığım için o yazı yayınlanamadı.
Bugün Enis Batur’un İmgeleri Kim Dinler? adlı kitabını okurken Leonardo da Vinci’nin, çok bilinen bir diğer sanatçı yönü olan, çizimlerinin etkisi altına girdim. Eskizlerini inceledikçe; bilime, sanata olan katkılarını gördükçe çok büyük bir sanatçı karşısında derinden yaşanan o saygı hissini tekrardan yaşadım. Daha detaylı bir şekilde o çizimleri incelemeliyim ve günün birinde Leonardo da Vinci’nin hem resimlerini hem de eskizlerini yakından görmeliyim.
Bu vesileyle Resim Yazıları’na da başlamalıyım ve ilk yazıyı Leonardo da Vinci’nin Meryem’e Müjde’sine ayırmalıyım. İş Bankası Kültür Yayınları etiketiyle çıkan 500 Görsel Eşliğinde Yaşamı ve Eserleri üst başlığını taşıyan Leonardo da Vinci kitabını da tekrardan okumalıyım.

7ağustos’16gecesi edirne

Tuna BAŞAR 

Yorum Gönder

0 Yorumlar