Okuma Günlüğü -17-


1 Ağustos 2016 Pazartesi

Çok yazan yazarların en büyük sıkıntılardan birinin kitaplarına isim bulmak olduğunu düşünüyorum uzun zamandır. Ya da yazdığım birçok farklı kategori için belirlemiş olduğum onlarca isim nedeniyle her seferinde “acaba başka bir isim daha mı uygun olurdu?” sorusunu kendi kendime sorduğum için de bu düşünceye sahip olabilirim.
Bugüne kadar yüzlerce kitap için isim belirlemiş olan Enis Batur yüzünden aslında bu düşünceyle boğuşmam.
Şimdi yeni bir kitapla daha karşımızda ve üstelik bu kitabın bir de üst başlığı mevcut. Çekmeceler Kitabı üst başlığıyla Gülmekten Ölmek adlı deneme kitabı şu an elimde tuttuğum.
Bu sefer kitabın ismi kitabın içinde bulunan bir denemeden geliyor. Bir kitaba isim bulmak için seçilecek en kolay kolay. Fakat Enis Batur çoğu kez bu kolay yolu seçmiyor kitaplarına isim verirken. Ve düzenli bir yazma yöntemi kullanıp her kitabını kategorize ettiği için de çoğu zaman kitapları bir üst başlıkla çıkıyor okur karşısına.


Kitabın ismini ve kitaplara isim seçme düşüncesini bir kenara bırakıp kitabın sayfalarında yol almaya başlayalım. İkinci defa okumaya başlıyorum bu kitabı. İlkinde bayağı bir yol kat ettikten sonra ara vermek zorunda kalmıştım. Şimdi ara vermeden ve en baştan notlar alarak okumaya çalışacağım. İlk deneme olan Tılsımlı Motto sayesinde bu kitabın da her Enis Batur deneme kitabında olduğu gibi birçok düşünce kıvılcımını da beraberinde getireceği kesin.
Kitabın arka kapağında yazdığı gibi bu kitapta yer alan denemeler Özel Ansiklopedi ile Başkalaşımlar dizisinin arasında, iki çizgiye de eşit mesafede duran denemelerden oluşuyor. Bu vesile ile bu kitaptan sonra Özel Ansiklopedi’nin ciltlerine ve Başkalaşımlar’a da bir geri dönüş yapmalıyım.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. enis batur'dan çok kitap yazan var mı acaba ülkemizde yaaa. ama iyi yazar. ben de arada bazı kitaplarını okuyorum. bunu okumadım. ama belli ki iyi. çok dolu bir yazar yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhtemelen ülkemizde Enis Batur'dan daha fazla bir kitabın üstünde ismi yazan yazar yoktur. Belki dünyada bir sıralama yapılsa orda bile yukarılarda kendine yer bulacaktır. Sanırım şimdiye kadar 150 civarında kitabı yayınlandı. Ben Enis Batur'dan gerçekten çok şey öğrendim, öğreniyorum. Tüm kitaplarını da tavsiye ederim.

      Sil