Okuma Günlüğü -19-


5 Ağustos 2016 Cuma

Yıllar önce defalarca okuduğun, üzerinde detaylı bir eleştiri yazısı yazdığın bir kitabın içindeki metinleri kolay kolay unutamayacağını sanıyordum. Ta ki Ferit Edgü’nün Buluşmalar adlı kitabını tekrar okumaya karar verene kadar.
Kitap ilk yayınlandığı zaman kitabı hemen edinmiştim ve her bir metni defalarca okuyup üzerine “Edebiyatın Resimle Dansı: Buluşmalar” başlıklı bir eleştiri yazısı yazmıştım. Hatta bu eleştiri yazısı Onaltıkırkbeş isimli dergide yayınlanmıştı.
Şimdi kitabı tekrar okurken bazı satırlarla, yazar adlarıyla ve kitaplarla sanki ilk defa karşılaşıyormuşum gibi bir hisse kapıldım. Bu da beni fazlasıyla şaşkına çevirdi. Elbette tüm kitabı hatırlamam mümkün değildi ama bazı bölümleri ilk defa okuyormuş hissi benim için beklenmedik bir etki yarattı.


Kitapta Ferit Edgü’nün bazı kitaplar ve sergiler için yazdığı tanıtım yazıları, önsözler yer alıyor. İki bölümden oluşan kitap Yazarlar ve Ressamlar diye ayrılmış. Yazarlar bölümünde Albert Camus’dan Andre Breton’a, Celine’den Beckett’e, Sait Faik’ten Tahsin Yücel’e, Onat Kutlar’dan Tezer Özlü’ye geniş bir yelpazede yazarlar sizi bekliyor. Ressamlar bölümünde ise Bedri Rahmi, Turan Erol, Avni Arbaş, Rembrandt gibi ressamlara uzanıyorsunuz.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

3 Yorumlar

  1. Ne kadar güzel ve dopdolu bir bloğunuz var, emeğinize sağlık, çok beğendim.
    Deep sayesinde tanıdım sizi, iyi ki de tanımışım. İlginizi çekerse, benimde şirin bir bloğum var, her zaman davetlisiniz.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Hoş geldiniz blog sayfama. Umarım sık sık ziyaret edersiniz. Elimden geldiğince hareket katmaya çalışıyorum sayfama. Sizin de sayfanızı inceleyeceğim ve takibe alacağım.
      Saygılarımla.

      Sil
  2. Evet İstanbul Hanımefendisi çok doğru söylemiş. Ansiklopediler arasında gibiyim şu an :)

    YanıtlaSil