Gece CVIII


3 Eylül 2016
Cumartesi

Yazma konusunda aylık ve haftalık olacak şekilde iki tür plan yaparım. Her ayın başında o ay neler yazmayı planlıyorsam bir liste halinde bunları belirlerim. Bir de genellikle Rota olarak yayınladığım haftalık planlarım vardır. Çok fazla plan yaparım ve genellikle bu planladıklarımın ancak %20-25’ini gerçekleştirebilirim. Eskiden yaptığım planda en ufak bir aksama olsa aylık ve haftalık yaptığım tüm planları çöpe atardım. Diyelim ki “her hafta 4 kitap okuyacağım, bir film izleyeceğim, her gün Gece’yi ve Okuma Günlüğü’nü yazacağım” gibi kısa bir plan yaptım. İki gün bu plana uydum, fakat 3. gün kitap okuyamadım ve Okuma Günlüğü’nü yazamadım. İşte bu tür bir durumda 4. günde ve diğer günlerde de planladıklarımı yapmak yerine “zaten planım aksadı, tamamı aksasa ne olur ki!” diyerek bütün planladıklarımı bir kenara iterdim. Son zamanlarda bu düşünceden uzaklaşmaya başladım ve bu sayede üzerimdeki yazma planı baskısından da kurtulduğumu hissediyorum. Şimdi yine planlar yapıyorum ama yaptığım planda aksama olsa da vazgeçmeden yazabildiğim kadar yazmaya çalışıyorum. Bir gün yazamadım diye haftanın planını bozmuyorum. Yazabilirsem ertesi gün yazıyorum. O gün de yazamazsam diğer gün yazabildiğimi yazıyorum. Daha önce de dile getirmiştim: en sevdiğim şeyler bile bir zorunluluk haline gelirse o şeyleri yaparken çok sıkıntı yaşıyorum. Yaptığım planlar da zorunluluk haline gelirse o planlara sadık kalamıyorum. O nedenle de plan yaparken bunları zorunluluk haline getirmemeye çalışıyorum. Şimdilik her şey gayet iyi gidiyor. Bakalım zaman ne getirecek?

3eylül’16gecesi edirne

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar