Bugün bir… (8)


Bugün bir kitap okudum. Jorge Luis Borges’in İletişim Yayınları tarafından basılan Öteki Soruşturmalar adlı deneme kitabını… Kitabın ilk denemesi olan Duvar, Kitaplar’ı okurken Çin Seddi’nin yapılmasını emreden İmparator Shih Huang Ti’nin 3000 yıllık medeniyeti yok sayıp kendini her şeyin başlangıcı olarak gördüğünü, kendinden önce yazılmış kitapların tümünün yakılmasına sebep olduğunu öğrenince bir anda kendimi Enis Batur’un Kütüphane adlı kitabının sayfaları arasında buldum. Tarihteki önemli kitap kayıplarını, yakılan/yıkılan kütüphaneleri bir daha düşünmeye başladım. Daha önce üzerinde konakladığım ve büyük bir kaybetmişlik hissiyatı oluşturan bu konu yeniden beni rahatsız etmeye başladı. Yıllar önce kendini dünya kültür mirasının çok üzerinde göre acımasız insanların sebep olduğu kitap kayıpları beni şöyle bir cümle kurmaya sevk etmişti: “Bir kitap kurdu için sunulacak en güzel cennet, insanlık tarihi boyunca yazılan bütün kitapların yer aldığı dev bir kütüphanedir herhalde.” Şimdi istemsiz bir şekilde bu cümleyi tekrar ederken böyle bir kütüphanenin hayalini kurmaktan başka elimden bir şey gelmediğini görmenin üzüntüsünü de yaşıyorum.
Bugün bir kitap okudum ve bu kitapta yer alan bir deneme beni uzun zaman önce yaşanan kitap kayıplarına götürdü ve içimde bir şeylerin kopmasına sebep oldu.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar