Bugün bir… (9)


Bugün bir kitap okudum. Enis Batur’un Kırkpâre isimli kitabını… Kitabın Banyo başlıklı denemesini okurken karşılaştığım cümleler zihnimde yepyeni bir projenin fitilini ateşledi. Dikkatimi çeken cümleler şunlardı; “Duchamp’ın “pisuvar”ı, modern sanatın güçlü bir simgesi olmuştur. Bir eylem-heykel midir, yoksa objeye eylem yapma gücü ve olanağı vermek isteyen çağbaşı yaratıcılarının bir manifestosu mu sayılmalıdır…”
Bu cümleleri okurken gözümün önüne sanat dünyasını değiştiren eserler gelmeye başladı. Duvar resimleri, ilk yazılı metinler, ilk ezgiler, akımlara hayat veren önemli eserler, dünyayı derinden etkileyen ve sanatı kökten değiştiren sanat eserleri… Bu da bana, Duchamp’ın “pisuvar”ı gibi, bir akımın öncü eserlerini belirlemem gerektiğini düşündürdü. Henüz bu proje için bir isim belirlemedim ama Sanatın Öncüleri gibi bir ismin bu projeye yakışacağını düşünüyorum. İlk olarak sanatı değiştiren/geliştiren önemli sanat eserlerini belirleyerek işe koyulacağım ve bu sanat eserlerinin sanat üzerinde ne gibi etkiler yarattığını araştıracağım. İsim konusunda bir karara varınca da bu projeyi hayata geçireceğim.
Bugün bir kitap okudum ve kitabın içindeki birkaç cümle bana yepyeni bir proje fikri verdi.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

1 Yorumlar