Gece CXXIV


5 Şubat 2017
Pazar

Bir süre önce ilk adımı attığım 2 Hafta projemde, istediğim şekilde başlangıç yapamadığım için, ertelemeye gitmiştim. Şimdi uygun zamanın geldiğini düşünerek bu proje için yeni bir adım atmaya karar verdim. İlk belirlediğim kitap, film, resim, besteci ve konu yine aynı şekilde önümüzdeki iki haftalık süreçte benimle birlikte olacak. Neydi bu belirlediklerim? Kitap olarak Dostoyevski’nin Suç ve Ceza romanını, film olarak Orson Welles’in Yurttaş Kane’ini, resim olarak Leonardo da Vinci’nin Son Akşam Yemeği’ni, besteci olarak Mozart’ı ve gündem olarak da Düzyazı Şiir’i belirlemiştim. Önümüzdeki iki haftalık süreçte bu sanat eserleri ve gündem maddesi bana yol gösterici olarak. Dostoyevski, Orson Welles, Leonardo da Vinci ve Mozart için Kimdir? maddeleri oluşturacağım. Suç ve Ceza’yı önce Okuma Günlüğü’nde sonra da Kitap Eleştirileri’nde ağırlayacağım. Son Akşam Yemeği üzerine bir video hazırlayıp, üzerine yazdığım yazıyı Sanat Yazıları’nda yayınlayacağım. Yurttaş Kane için Seyir Defteri’ne, Mozart besteleri üzerine de Mırıldandıklarım’a notlar alacağım. Düzyazı Şiir için önce bir Ansiklopedi maddesi oluşturacağım, sonra da Şiir Düşü’nde bu konu üzerine bir yazı yazacağım. Tabii günü gününe her biri için Not Defteri’mde notlar paylaşacağım. Bakalım bu planlarımın ne kadarını hayata geçirebileceğim?

5şubat’17gecesi

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar