Okuma Günlüğü -39-


1 Mayıs 2017 – Pazartesi

Bir süredir kaybettiğim okuma ritmime yeniden ivme kazandırmak için birkaç kitap ve dergi seçtim. Mutlaka okunması gereken kitaplar listemin ilk bölümünü YouTube kanalımda yayınlamıştım. Listenin ilk kitabı Milan Kundera’nın Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği adlı kitabıydı. Uzun zaman önce okuduğum ve büyük keyif aldığım bu kitabı yeniden okumanın bana yeni bir okuma heyecanı katacağını ve mutlaka okumam gereken kitaplar listemin ışığıyla okuma güzergâhımı belirlemenin daha iyi olacağını düşündüm. Bu kitabın yanında yine bana okuma konusunda çok önemli katkılar yapacağından emin olduğum Enis Batur’un Ölesiye Sanat kitabını ekledim. Faltaşları serisinden çıkan bu deneme kitabının zihnime çok fazla şey düşüreceğinden eminim. İlk okuduğum dönemde de Ölesiye Sanat üzerine bir yazı kaleme almıştım. Bu sefer ilk okumada gözümden kaçan şeyleri de yakalayacağımı düşünüyorum ve bu sayede de daha faydalı bir okuma eylemini gerçekleştirmiş olacağım. Şiir ve öykü de her an elimin altında olması gereken türler. Şiir için Attilâ İlhan’ın seçme şiirlerinden oluşan Bir Avuç Kıvılcım kitabını, öykü için de Onur Caymaz’ın Kalbin ve Tenin Bütün İstekleri adlı kitabını seçtim. Tabii ki dergiler… Öncelikle Notos’un Nisan-Mayıs 2017 tarihli 63. sayısı eşlik edecek bana. Sözcükler’in 67. sayısı ve Milliyet Sanat’ın da 698. sayısı önümüzdeki günlerde yazı masamın üzerinde yer alacaklar. Bakalım bu kitaplar ve dergiler bana nasıl bir okuma ritmi kazandıracak.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar