Z Raporu (21 Mayıs 2017)


1. Tuhaf adlı derginin Mayıs 2017 tarihli 2. sayısındaki Dostoyevski dosya konusunda yer alan Bir Dâhinin Akrabası Olmak Kolay Değil başlıklı Dmitry Dostoyevski röportajını, Dostoyevski hakkındaki kısa bilgilendirme notlarını, Kırılma Anları başlıklı yazıyı, Orhan Pamuk’un yazdığı Masumiyetin Kaydı adlı denemeyi, Dostoyevski Sözlüğü’nü, Dostoyevski İçin Ne Dediler? bölümünü okuyup Dostoyevski Testi’ni yanıtladım. (Syf: 4-15)

2. Tuhaf dergisinde yer alan Dostoyevski hakkındaki kısa bilgilerden yola çıkarak Bugün bir… için bir yazı yazdım.

3. Ali Püsküllüoğlu’nun hazırladığı Türkçe Sözlük’ten A, aba, abacı, abadi, abajur, abaküs, abalı, abandırma(k), abandone, abani, abanma(k), abanoz(giller), abanozlaşma(k) kelimelerini okudum.

4. Tınısını Sevdiğim Sözcükler Atlası için Kesif sözcüğünü seçtim.

5. Enis Batur’un Gövde’m kitabının Gövdemin (Minör, Majör) dört katı beş sıvı Etkinliği hakkında isimli III. Bölümünde yer alan şeytan tırnağı, ben, sivilce, nasır, ter, gözyaşı, öd, meni, kan ve Tırnak başlıklı denemelerini okudum. (Syf:67-82)

6. Yeni projem Bir Kitabın Sözlüğü için Milan Kundera’nın Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği kitabını yeniden okumaya başladım. (Syf-23)

7. Akira Kurosawa’nın Rashomon filmini izledim ve film üzerine Seyir Defteri’ne bir yazı yazdım.

8. küçük İskender’in Mayıs Giremez kitabında yer alan İlk Akşam Yemeği, Avm’de Eylem, Eyvallah, Kar İğnesi, Elma, Savaşa Doğru İstikbal, Eros’un Merdiveni, Daha Önce Hiç, Siyasi Cinayet ve Yalnızlığın Takibi adlı şiirleri okudum. (Syf: 34-43)

9. Oscar Wilde’ın Dorian Gray’in Portresi adlı romanını okumaya devam ettim. Kitabın Üçüncü ve Dördüncü bölümlerini okudum. (Syf: 45-79)

10. Italo Calvino’nun Kesişen Yazgılar Şatosu adlı kitabındaki Lanetli Gelinin Öyküsü, Mezar Soyguncusunun Öyküsü, Karasevdaya Tutulan Orlando’nun Öyküsü, Ay’a Giden Astolfo’nun Öyküsü ve Bütün Öteki Öyküler adlı öykülerini okudum. (Syf: 34-60)

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar