Bugün bir… (13)


Bugün bir bilgiyle karşılaştım. Tuhaf isimli derginin Mayıs 2017 tarihli 2. sayısının 7. sayfasında yer alan Dostoyevski üzerine hazırlanmış biyografi bölümünde Dostoyevski’nin eserlerinden yola çıkarak 124 filmin çekildiğinin belirtildiği bilgiyle…
Yıllar önce Binbir Gece Masalları’nın önsözünü okurken zihnime düşen bir proje yeniden kendini belli etti: Bir sanat eserinden yola çıkarak yaratılan yeni sanat eserleri ya da bir sanat eseri hiç yaratılmamış olsaydı ortaya çıkmayacak diğer sanat eserleri…
Bu projeyi uzun zamandır hayata geçirmek için planlar yapıyordum. Bu proje için bir yandan da materyalleri topluyordum ama bu projeyi sadece liste olarak yayınlamayı düşünüyordum. Bugün karşılaştığım bilgi bana hem bu projeyi öne almam için bir dürtü oluşturdu hem de projeyi sadece bir liste halinde yayınlamamam gerektiğini hissettirdi. Bu projeyi de video proje olarak planlamaya başladım. Yakında ilk videoyu Dostoyevski’nin eserlerinden yola çıkılarak çekilen filmler üzerine oluşturacağım.
Bugün bir bilgiyle karşılaştım ve yıllar önce planladığım bir projeme yepyeni bir form vermem gerektiğini fark ettim.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar