Gece CXXVI


19 Mayıs 2017
Cuma

Okuma ve yazma konusunda yaptıklarımı kayıt altına alma isteği çok uzun zamandır içten içe kendini hissettiriyordu. Birkaç yıl öncesine kadar okuduklarım için bir kayıt defteri tutuyordum. Hangi kitabın kaç sayfasını okuduğumu gün gün yazıyordum. Bir süre sonra bu kayıt tutma alışkanlığından uzaklaştım. Sadece kitabı okumaya başladığım tarihi ve kitabın bittiği tarihi yazar oldum. Son zamanlarda bundan da vazgeçmiştim ama içimde bir ukde vardı: keşke tüm okuduklarımı günü gününe kaydedebilsem, düşüncesi beni rahatsız ediyordu. Şimdi bu düşünceyi biraz daha değiştirerek hayata geçirmeye karar verdim. Sadece okuduklarımı değil, izlediklerimi, dinlediklerimi ve üzerinde yoğunlaştığım konuları da günü gününe kayıt altına almayı ve bu projeye de Z Raporu adını vermeyi uygun gördüm.
Her günün sonunda Z Raporu’nu hazırlayacağım. O gün okuduğum kitapları; okuduğum kitapların içindeki öyküleri, şiirleri, denemeleri tek tek sayfa sayfa bu projede kâğıda dökeceğim. Yazdıklarımı, üzerinde çalıştığım projeleri, daha önce hayata geçirdiğim projeler için o gün neler yazdığımı da… İzlediğim filmleri, dinlediğim müzikleri, incelediğim resimleri de listeleyeceğim. Bunu yapmaktaki asıl amacım da daha fazla okuma ve yazma isteğiyle günlerimi geçirmek. Okuma ve yazma isteğimi arttıracağını ve bana büyük bir disiplin katacağını düşünüyorum bu projenin.

on9mayıs’17gecesi

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar