Z Raporu (22 Mayıs 2017)


1. Enis Batur’un Gövde’m kitabının IV. Bölümünde yer alan Yazan Gövde ve Çalan Gövde ile Bir El Okumak adlı V. Bölümünde yer alan I-XII numaralı denemelerle Sol Ellik ve Sol Elim başlıklı yazıları okudum. (Syf:83-126)

2. küçük İskender’in Mayıs Giremez kitabında yer alan Dargınlar, Sanat Müsveddesi, Bir Militanın Son Günü, Vuran Adam, Aşk Çıkışında Çirkin Saldırı, Mutluluk Hazır Ol’da Durmaz, Fas Planları, İşgal Altında Sevişme, Sana Bir Özür Borcum Var, Bir Anadolu Seyahati, Saygılarımla ve Acı Kayıp adlı şiirleri okudum. (Syf: 44-59)

3. Notos Dergisinin Nisan-Mayıs 2017 tarihli 63 sayısındaki “Murathan Mungan ve Sinema” başlıklı yazıyı okudum.

4. Öğrendiklerim’e Murathan Mungan’ın senaryosunu yazdığı Dağınık Yatak isimli film için bir madde yazdım.

5. Italo Calvino’nun Kesişen Yazgılar Şatosu adlı kitabının ikinci bölümü olan Kesişen Yazgılar Meyhanesi’nde yer alan Meyhane ve Kararsızın Öyküsü adlı öyküleri okudum. (Syf: 61-74)

6. Tuhaf isimli derginin Mayıs 2017 tarihli 2 sayısında yer alan Zülfü Livaneli’nin “Bazen…”, Selim İleri’nin “İlkyaz Eşliğinde Boğaziçi” ve Ülkü Tamer’in “Sinemada Çiftler” adlı denemelerini ve Mehmet Turgut’un Yaşar Kemal’in gülerken çektiğini fotoğrafını anlattığı “Yaşar Kemal’in Kahkahası” başlıklı yazısını okudum.

7. Kimdir? adlı projeme hazırladığım Attilâ İlhan Kimdir? maddesi için Behçet Necatigil’in hazırladığı Edebiyatımızda İsimler Sözlüğü’nün 228-229. sayfalarında yer alan Attilâ İlhan biyografisini okudum.

8. Oscar Wilde’ın Dorian Gray’in Portresi adlı romanını okumaya devam ettim. Kitabın Beşinci bölümünü okudum. (Syf: 80-94)

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar