Z Raporu (25 Mayıs 2017)


1. Enis Batur’un Gövde’m kitabının Dokuz Dar Açı, On Fiske adlı VIII. Bölümünü, Intermezzo adlı IX. Bölümünde yer alan Anatomi, Estetik, Ahlâk: Bir kuşbakışı okuma denemesi ve Ölüm Sonrası Canlılığa Dair başlıklı denemelerini ve Gövde’ye Doğru – Onyedi Dik Açı adlı X. Bölümünü okudum. (Syf: 167-229)

2. Oscar Wilde’ın Dorian Gray’in Portresi adlı romanının Sekizinci Bölümünü okudum. (Syf: 120-136)

3. küçük İskender’in Mayıs Giremez adlı şiir kitabındaki Kayıp Düşen Kol, Melek Kemikleri, Ya da Öyle, Kırık Dalın Hikâyesi, Hiroşima Sevgilim, Misafir Ölü, Tesadüfen Ölme Sen, Üst Geçitte Açılan Dosya, Cani Avlusu, Öteki Odada Dayım Öldü, Kumsal, Yalnızca Leyla, Güzel Perdeler, Modigliani Çarşısı’nda Vukuat, Kâğıttan Bahçe ve Cenaze Nedeniyle Kapalıyız adlı şiirleri okudum. (Syf: 74-95)

4. Italo Calvino’nun Kesişen Yazgılar Şatosu adlı öykü kitabındaki Öcünü Alan Ormanın Öyküsü ve Zor Kurtulan Savaşçının Öyküsü adlı öyküleri okudum. (Syf: 75-86)

5. Vural Sözer’in hazırladığı Müzik Terimleri Sözlüğü’nden A, Abbasimento di mano, Abbasimento di voce, Abbasando, Abbellimenti, Abdal, Abendmusik, Abgesang, Abreviyasyon(lar), Abstossen, A cappella, Acatisto, Accademia di Santa Cecilia, Accarezzevole, Accelerando, Accent, Accentato, Acciaccato, Acciaccatura, Accolade, Accord ve Acem maddelerini okudum.

6. Bavul dergisinin Mayıs 2017 tarihli 20. sayısında Edip Akbayram’ın kaleme aldığı Şiirin Ezgisi adlı yazıyı okudum. Bu yazının sonunda yer alan Şiirlerle Edip Akbayram Şarkıları listesini de Şiirlerden Bestelenenler projem için not aldım. Yine bu dergideki Haydar Ergülen’in yazdığı Can Yücel’in Bavulu adlı yazıyı ve Can Yücel biyografisini okudum.

7. Aklımda Kalanlar için Haydar Ergülen’in yazdığı Can Yücel’in Bavulu isimli yazıyı seçtim.

8. Not Defteri için notlar aldım.

9. Black Mirror isimli dizinin 3. sezonunun 4. bölümünü izledim.

10. Tınısını Sevdiğim Sözcükler Atlası için Berduş kelimesi seçtim.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Bloğumun adresini değiştirdim sonunda teşekkürler. Dediğiniz gibi çok kolaymış aslında.
    http://nilsgirls.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Dediğim gibi yanlış bir şeye sebep olduğumu düşünerek çok korktum.
      İşinize yaracak bir şeye yol gösterici olabildiysem ne mutlu bana. Yeni blog adresinizi sık sık ziyaret edeceğim.
      Saygılarımla.

      Sil