Blog Atlası -3- / Blogların Gündeminde Neler Var?


Merhaba Arkadaşlar,

Blogların Gündeminde Neler Var? dizi yazısı benim de blog dünyasına çok daha farklı bir gözle bakmama sebep oldu. Eskiden sadece bir takipçi olarak okuduğum yazılara şimdi "önerebileceğim neler var" gözüyle bakmaya başladığımı hissediyorum. Biraz eleştirel bir bakış açısı kazandığımı fark ediyorum. Sadece okuyup geçmiyorum, yorum yapıp, öneriler de oluşturmaya çalışıyorum. Bazı blog yazarlarının eski yazılarına da göz atıyorum. Takip edilen blogları inceliyorum ve yeni bloglar keşfetmeye çalışıyorum. Ve en önemlisi de birçok farklı blog takipçisinin hoşuna gidecek blogları biraraya getirmeye çabalıyorum. Bu dediklerimde ne kadar başarılı olduğumu şu an için pek bilmiyorum ama kendime blog takip etme tarzı kazandırmaya başladığımı söyleyebilirim.
Ben yaklaşık 700 civarında blog sayfasını takip ediyorum. Bu takip ettiğim blog sayfalarını merak edenler http://geceedebiyat-bloglistesi.blogspot.com.tr adresini ziyaret edebilirler.

Blogların Gündeminde Neler Var? yazı dizisinin bu bölümüne gelecek olursak. Birkaç gün internetten uzak kalmaya karar verdiğim için hafta sonu hiçbir bloğu ziyaret etmedim. Şimdi blogları ziyaret edince öylesine yoğun ve kaliteli paylaşımların birikmiş olduğunu gördüm ve mutluluğumu gizleyemedim açıkçası. Yaz dönemi de olsa blog yazarları birbirinden kaliteli paylaşımlarına devam ediyorlar. 

1. İlk olarak Sade ve Derin bloğundan bir kere daha bahsetmek istiyorum. Sade ve Derin uzun zamandır sürdürdüğü Bloglardan Seçmeler adlı yazılarıyla blog dünyasına büyük bir katkı yapıyor. Bu yazısında yine birbirinden güzel blog sayfalarını bizlere tanıtıyor. Gece Edebiyat'a da yer verdiği için Deeptone'a çok teşekkür ediyorum ve yepyeni blogları keşfetmek için bu seriyi takip etmenizi öneriyorum.

Bloglardan Seçmeler:

2. Bücürük ve Ben adlı blog Karpuz Apartmanı adlı "blogroman"ına devam ediyor. Serinin 4. bölümü yayınlandı. Ayrıca Begonvilli Ev adlı bir seriyi de blogda bulabilirsiniz. Bir nevi fotoroman tadı veren bu iki seriyi okumanızı tavsiye ederim. Blog dünyasına farklı bir seri kattığı için de blog yazarını tebrik ederim.

Karpuz Apartmanı 4. Bölüm:

Begonvilli Ev 4. Bölüm:

3. deryadadamla adlı blogda iki bölümlük güzel bir hikaye yayınlandı. Okuru bir döngünün içine çeken hikayenin bölümlerini birkaç kere okuyunca daha büyük bir keyif alıyor insan. Bir blog sayfasından ziyade bir edebiyat dergisinde bulabileceğiniz kalitede bir hikaye okumak için bloğu ziyaret edin derim.

Uyanmak Vakti - Yaşlı adam yol gösteriyor - 1. Bölüm:

Uyanmak Vakti - Girdap ve Kurtuluş - 2. Bölüm:

4. Blogların en sevdiği etkinliklerden biri de "mim"lerdir. Herhangi bir konu üzerine belirlenen sorulara verilen cevaplardan oluşan mim mantığı sorulara cevap veren kişinin mimlediği kişilerle çoğalarak birçok farklı blog yazarına ulaşıyor. Bu sayede de belli bir konudaki farklı kişilerin düşüncelerini birarada görme fırsatı yaratıyor. Periodic Library bloğu da birkaç yıldır sürdürdüğü Mid Year Book Freak Out başlığı altında 15 sorudan oluşan bir etkinlik başlatmış ve birçok blog yazarını da mimlemiş. Yazıya aşağıdan ulaşabilirsiniz. Sadece mimlenen blog yazarları değil bu yazıyı okuyan herkesin cevap vererek bu etkileşimi arttırma imkanı bulunuyor. Özellikle kitaplar konusunda bir mim olması ve yeni blog yazarlarını da tanımamıza sebep olması nedeniyle bu mimi önemsediğimi belirtmek isterim.

Yarıyıl Raporu (Mid-Year Book Freakout: 2017):

5. Kitap bloglarının en sevdiği blog etkinliği Okuma Şenliği olsa gerek. Uzunca bir süre Pinuccia'nın Kitapları bloğu tarafından düzenlenen etkinlik son dönemde Nilgün Komar tarafından devralındı. 10 Temmuz itibariyle Bahar 2017 Okuma Şenliği sona ermiş. Birkaç farklı blog sayfasında sonuçlarını yayınlayan blog yazarlarına denk geldim. Ama henüz Nilgün Komar tarafından sonuçlar yayınlanmadı. Bahar Okuma Şenliği bitti ama kısa bir süre içinde Yaz Okuma Şenliği başlayacak. Kitap okumayı sevenler ve yeterince kitap okuyamadığını düşünenlerin bu etkinlikleri kaçırmamasını tavsiye ederim. Bahar Okuma Şenliği 2017 hakkındaki yazıya aşağıdan ulaşabilirsiniz.

Okuma Şenliği Bahar 2017:

6. Bir Deli Mavi bloğunda bir blog keşif etkinliği başladı. Yeni blogları keşfetmek ve kendi blog sayfanızı tanıtmak açısından faydalı bir etkinlik. 

Mavi'den Selam: Blog Keşif Etkinliği:

7. Gözlerinden Öper adlı blogda, blog yazmanın olumlu ve olumsuz yanları üzerine çok güzel bir derleme yayınlandı. Özellikle yeni blog yazarlarına çok iyi bir yol gösterici olacağını düşündüğüm yazıyı şu adresten okuyabilirsiniz:

Blog Yazmalı Mıyım - Blog Yazmanın Olumlu Ve Olumsuz Yanları:

8. Blog Hocam'da da blog açmanın ve blogger ayarlarının en ince ayrıntısına kadar yer aldığı çok faydalı bir yazı yayınlandı. Özellikle yeni blog açacaklara çok önemli bir rehber olacak bu yazı ayrıca bir süredir blog sahibi olanlara da Blogger SEO ve site ayarları konusunda çok faydalı olacaktır.

Blogger Blog Açma Kılavuzu 2017:

9. Yaşamdan Yazılar bloğunda Cem Kazan Youtuber Barış Özcan'ın son videosu üzerinden bir tanıtım yazısı yayınlamış. Benim de severek takip ettiğim Barış Özcan'ı tanımayan yoktur. Yaşamdan Yazılar bloğu bu yazısı sayesinde yeniden birkaç Barış Özcan videosu izlemeye sebep olacaktır. Bloggerları ve youtuberları tanıtan yazıları okumayı gerçekten çok seviyorum. Bu tarz yazıların daha da artması temennisiyle Cem Kazan'ın yazısına bir göz atmanızı tavsiye ederim. Eğer abone olmadıysanız da Barış Özcan'ın kanalına abone olup videolarını izlemenizi de öneririm.

Barış Özcan | Abone olunası bir youtuber...:

Bir Blogların Gündeminde Neler Var? yazısının daha sonuna geldik. Bu konuda eleştirilerinizi, önerilerinizi, takip etmemi istediğiniz blog sayfalarını benimle paylaşırsanız çok memnun olurum.

En kısa zamanda görüşmek üzere.

İyi okumalar.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

17 Yorumlar

  1. Bu tür tanıtımların blogger'lara oldukça faydası olduğunu düşünüyorum. Güzel bir çalışma. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Ben de bloggerlara faydalı bir iş yapmak için bu başlığı açtım. Umarım sizin de dediğiniz gibi bir fayda sağlayabilmişimdir.

      Sil
  2. Deeptone, Deryadamla takip ettiğim blogclar:)))diğerlerini de sayenizde öğrenmiş oldum. :) Bu aralar çoğu blogcu yaz tatilinde (şanslılar diyorum ben:)))o yüzden okunmalar, yorumlar azaldı şöyle Eylül, Ekim gelse umarım yine artar. :) Benim bloğuma da yer vermişsiniz, çok naziksiniz, çok teşekkür ediyorum. Blogroman da çok hoş bir deyim tuttum. :))
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Yazdıklarınızı okuyup yorumlamaya devam edeceğim.
      Dediğiniz gibi yaz ayları nedeniyle paylaşımlarda azalmalar var ama yine de çok iyi paylaşımlarla karşılaşıyorum. Muhtemelen Eylül Ekim aylarında çok daha fazla ve kaliteli paylaşımlar olacaktır ve Blogların Gündeminde Neler Var? yazılarım da bunlardan nasibini alacaktır.

      Sil
  3. Güzel bloglar. Ben bu atlası çok beğendim. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Yararlı bir çalışma olmuş. Böylelikle takip edemediğimiz blogları da takip etme şansımız olacak. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Blogları biraraya getirip daha kolay bir takip imkanı yaratmaya çalışıyorum. Yepyeni bloglar hakkındaki yazılarla Blogların Gündeminde Neler Var? en kısa zamanda yeni bölümleriyle burda olacak.

      Sil
  5. Barış Özcan benim de severek takip ettiğim biri. İlham verici videoları var :))
    Bahar Okuma Şenliğinin sonuçlarına bakmak için girdiğimde fark ettim ki yaz okuma şenliği temaları da belirlenmiş. Haber vermek istedim :)
    Yazınızda bana da yer verdiğiniz için çok teşekkürler ^___^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazıyı yazarken henüz Okuma Şenliği sonuçları yayınlanmamıştı. Sanırım sonuçlar da yayınlanmış. Yaz Okuma Şenliği temalarını da inceleyeceğim. Haber verdiğiniz için teşekkür ederim.
      Mimler hakkındaki düşüncelerimi yukarıda yazdım. Sizin de başlattığınızı mim dikkatimi çekti. Güzel ve dikkat çeken blog paylaşımlarını burada ağırlamaktan asıl ben memnuniyet duyuyorum. Elinize sağlık.

      Sil
  6. Böyle bir seriye başlamana çok sevindim. Zevkle okuyorum. Listende bana da yer verdiğin için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Güzel paylaşımları burada ağırlamak benim için mutluluk verici.

      Sil
  7. Umarım aradığınız blogları burada bulursunuz.

    YanıtlaSil
  8. Bu seriyi çok seviyorum. Kaçırdığımız ya da ilgimizi çekecek yazılar bulmak mümkün oluyor. Özet şeklinde yazman da fikir sahibi yapıyor bizi. Böyle devam :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Böyle güzel yorumlar gelince devam etme isteğim daha da artıyor. En kısa zamanda serinin yeni yazısı burada olacak :)

      Sil