Z Raporu (11 Haziran 2017)


1. Nâzım Hikmet’in Kuvâyi Milliye kitabını okumaya başladım ve kitaba adını veren ilk bölümdeki şiirleri okudum. (Syf-91)

2. Yeni projelerim 30 Gün ve Dikkatimi Çekenler üzerine Penguen Kolu/Kanadı için yazılar yazdım.

3. Tınısını Sevdiğim Sözcükler Atlası için filinta sözcüğünü seçtim.

4. Fernando Pessoa’nın Huzursuzluğun Kitabı adlı kitabının Olaysız Bir Özyaşam Öyküsü adlı ilk bölümünün 226-254. metinlerini okudum. (Syf: 292-324)

5. Jorge Luis Borges’in Alef kitabındaki Bekleyiş, Eşikteki Adam, Alef ve Epilog adlı öyküleri okudum ve kitabı bitirdim. (Syf: 121-152)

6. Arka Kapak adlı derginin Haziran 2017 tarihli 21. sayısındaki Enis Batur’un Blanchot’nun Yüzü, İçyüzü ve Haydar Ergülen’in “Garip” ama Gerçek! başlıklı denemelerini okudum.

7. Milliyet Sanat Dergisi’nin Haziran 2017 tarihli 699. sayısındaki “Hesabını başkalarına ödetmişlerin vicdanı” başlıklı küçük İskender söyleşisini okudum.

8. André Gide’ın Chopin Üzerine Notlar adlı kitabının Yayınlanmamış Sayfalar ve Değişkeler bölümü ile Édouard Ganche’ın Chopin Üzerine Notlar Konusunda André Gide’e Yazdığı Mektup’unu okudum ve kitabı bitirdim. (Syf: 66-81)

9. Not Defteri için notlar aldım.

10. Ali Püsküllüoğlu’nun hazırladığı Türkçe Sözlük’ten adamakıllı, adamca, adamcağız, adamcık, adamcıl, adamlık, adamotu, adamsendeci, adamsız, adaptasyon, adasoğanı, adaş, adatavşanı, aday(lık), adbilim(ci), adbilimsel, adcı(lık), adçekme(k), addeğişimi, addetme(k), Âdem, âdemelması, âdemoğlu, âdemotu, adenit, adet, âdet, âdeta, adetçe, adıl ve adım kelimelerini okudum.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Güzel bir rapor olmuş.Nazım Hikmet'in o kitabını ben de okumak istiyorum. Bakalım ne zaman okuyabileceğim? Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Nâzım'ın tüm şiirlerini okumanızı tavsiye ederim ama özellikle kitabın Kuvâyi Milliye kısmı gerçekten etkileyici.

      Sil
  2. Okuma raporun çok özendiriciydi. Kutlarım ve not aldım, okuyacağım Tuna. Teşekkürler. Sevgilerimle oğlum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Ece Abla. Blog sayfamı takip edip yorumlarınızla bana destek verdiğiniz için de çok teşekkür ederim.

      Sil