Şubat 2017
!f İstanbul 10 Ressam 10 Resim 2 Hafta 2016 Yılında İzlemeyi Planladığım Filmler 2016 Yılında Okumayı Planladığım Kitaplar Adalet Ağaoğlu Adam Yayınları Adana Film Festivali Adonis Aforizma Ahmet Altan Ahmet Say Akbank Caz Festivali Akbank Kısa Film Festivali Akımlar Aklımda Kalanlar Alberto Giacometti Alejandro González Iñárritu Alexandre Cabanel Alfa Yayınları Alıntı Alıntıladıklarım Alıştırmalar Altın Koza Film Festivali Altın Portakal Şiir Ödülü Anatole France Andante Dergisi Andre Malraux Ankara Müzik Festivali Ansiklopedi Antalya Film Festivali Antoloji Ara Güler Arkas Sanat Merkezi Arşiv Aspendos Opera ve Bale Festivali Ataol Behramoğlu Atilla Dorsay Attilâ İlhan Ayfer Tunç Aynı Başlık İki Farklı Şiir Aziz Nesin Bach BAFTA Bedri Rahmi Eyüboğlu Beethoven Behçet Necatigil Berlin Film Festivali Bertrand Russel Beyoğlu Sahaf Festivali Bilge Karasu Bilgi Yayınevi Bilkent Senfoni Orkestrası Birhan Keskin Borusan Müzik Evi Bosch Bugün bir... Burhan Uygur Bursa Kitap Fuarı Caddebostan Kültür Merkezi Cahit Sıtkı Tarancı Can Yayınları Candan Erçetin Carl Spitzweg Cemal Süreya Cemal Şan CerModern Claude Monet Çağan Irmak Çaykovski Çevrimdışı İstanbul D-Marin Klasik Müzik Festivali Dağlarca Şiir Ödülü Değinmeler Deneme Dergi Derviş Zaim Devlet Tiyatroları Diego Velázquez Dinlediklerim Diya(b)log Dostoyevski Duchamp Düşbükeyler Edebiyat Edgar Degas Edip Cansever Edirne Kitap Fuarı Édouard Manet Edward Munch Eleştiri Elias Canetti Emin Alper Enis Batur ENKA Erdal Öz Edebiyat Ödülü Erimtan Arkeoloji ve Sanat Müzesi Erzurum Etkinlik Eugène Delacroix Everest Yayınları Eylül'e Mektuplar F. Scott Fitzgerald Facebook Fatih Akın Fazıl Hüsnü Dağlarca Fazıl Say Felsefe Ferit Edgü Festival Fikret Muallâ Film Filmekimi Fotoblog Franz Kafka G. Cabrera Infante Gabriel Garcia Márquez Galeri Gece Gece Edebiyat Georges Braque Gezi Giorgione Goethe Google + Goya Gustav Klimt Gülten Akın Gündem Gündemdekiler Günler Günlük Günlükler Günün Resmi Günün Şarkısı Günün Şiiri Gürsel Korat Haber Haldun Dormen Halikarnas Balıkçısı Hasan Ali Toptaş Hayat Notları Henri Matisse Hep Kitap Heykel Hilmi Yavuz Italo Calvino İçebakan İdil Biret İlhan Berk İstanbul Bienali İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası İstanbul Film Festivali İstanbul Kitap Fuarı İstanbul Kukla Festivali İstanbul Modern İstanbul Tasarım Bienali İstanbul Tiyatro Festivali İstanbul Uluslararası Kısa Film Festivali İş Bankası Kültür Yayınları İş Sanat İzlediklerim İzlek İzmir Avrupa Caz Festivali İzmir Festivali İzmir Kitap Fuarı İzmir Kukla Günleri İzmir Öykü Günleri İzmir Sanat James Joyce Jan van Eyck Jean Auguste Dominique Ingres Johannes Vermeer John William Waterhouse Jorge Luis Borges Karalama Defteri Kırıntılar Kırmızı Kedi Yayınevi Kısa Metinler Kıvılcımlar Kieslowski Kim Ki-duk Kimdir? Kitap Kitap Eleştirileri Kitsch Klasik Müzik Konser Ku(r)şun Lezzeti Kurşun Kalem Dergisi Kuzgun Acar küçük İskender Kültür-Sanat Kürşat Başar Leonardo da Vinci Leyla Gencer Opera ve Sanat Merkezi Listelediklerim Luc Besson Mahsun Kırmızıgül Malraux Man Booker Ödülü Manet Marc Chagall Marguerite Duras Marlon James Matisse Mektup Melih Cevdet Anday Memet Fuat Metin Uca Metis Yayınları Mırıldandıklarım Michel Gondry Michelangelo Milan Kundera Milliyet Sanat Mitoloji Mitoloji Yazıları Montreal Dünya Filmleri Festivali Mozart Murathan Mungan Mutlakalar Atlası Mühür Dergisi Müze Müzik Nâzım Hikmet Necip Fazıl Kısakürek Nobel Edebiyat Ödülü Not Defteri Notos Nuri Bilge Ceylan Nuri İyem Oğuz Atay Oktay Rifat Okuduklarım Okuma Defteri Okuma Günlüğü Okuma Şenliği Onat Kutlar Opera Opus Amadeus Oda Müziği Festivali Orhan Koçak Orhan Pamuk Orhan Veli Orson Welles Oscar Ödülleri Oulipo Ödül Öğrendiklerim Ömer Kavur Önerdiklerim Öneri Öykü Özcan Alper Özdemir Asaf Özlü Söz Park Chan-Wook Paul Cézanne Paul Klee Penguen Kolu/Kanadı Pera Müzesi Picasso Plan Proje Quentin Tarantino Raffaello Refik Durbaş Reha Erdem Rembrandt Remzi Kitabevi Resim Resim Defteri Ressam Roman Rota Rusalka Sabancı Müzesi Sait Faik Abasıyanık Sait Faik Hikâye Armağanı Salâh Birsel Samuel Beckett Sanat Sanat Yazıları Sandro Botticelli Sayıklamalar Seçki Seçtiklerim Sel Yayıncılık Selçuk Altun Selim İleri Sema Kaygusuz Sempozyum Seren Yüce Sergi Seyir Defteri Seyran Aygün Altınay Sezen Aksu Sıla Sırma Köksal Sinema Sosyal Medya Söyleşi Sözcükler Sözlük Sözünü Sakınmadan Stanley Kubrick Stefan Zweig Süreyya Operası Svetlana Aleksiyeviç Şair Şiir Şiir Düşü Şiirler Takip Tarık Dursun K. Yazar Evi Thomas Mann Tınısını Sevdiğim Sözcükler Atlası Tiyatro Tiziano Vecellio Tomris Uyar Turgut Özakman Turgut Uyar Ukde Van Gogh Varlık Dergisi Vasily Kandinsky Vehbi Koç Vakfı Venedik Film Festivali Venüs Veysel Çolak Videolar Viktor Hugo William-Adolphe Bouguereau Woody Allen Yaşar Kemal Yavuz Turgul Yazar Yazı Masası Yazılar Yekta Kopan YKY Youtube Yön Yayınları Yusuf Atılgan Yücel Müştekin Zeki Demirkubuz


Merhaba Arkadaşlar,

Çek besteci Antonin Dvorak tarafından hazırlanan 3 perdelik opera Rusalka’nın New York Metropolitan Operası’ndan canlı olarak Akmerkez CinemaPink’te yayınlanacağını duyduğum andan itibaren eski bir düşüncem zihnimde dolaşmaya başladı: Bazı sanat etkinlikleri canlı olarak yayınlanmalı!
Teknolojinin bu kadar geliştiği bir dönemde bu tür sanat etkinliklerinin canlı yayınlarla tüm sanatseverlere sunulması gerektiği üzerine daha önce de yazmıştım. Sadece bir sinema salonunda değil de internet ortamında belli bir ücret karşılığında her isteyenin evinden bu sanat etkinliklerini takip etme şansı olmalı. Opera, bale, tiyatro hatta hatta söyleşiler… Türkiye’nin tüm şehirlerinde bu tarz sanat etkinliklerini bulmak mümkün olmuyor ne yazık ki!
Sizler ne düşünüyorsunuz? Bu tarz canlı yayınlar gerçekten de çok iyi olmaz mı?

Tuna BAŞAR


Merhaba Arkadaşlar,

Bir süredir aklımda olan bir projeye başlama kararı aldım bugün. Blog sayfamı daha aktif bir hale getirdiğim şu günlerde blog sayfamın en önemli eksiğinin ziyaretçilerimle tam bir diyalog haline geçememek olduğunu fark ettim ve bu konuda bir proje geliştirdim. Blog sayfamı takip eden okurların düşüncelerini öğrenebilmek, önerilerini alabilmek ve merak ettikleri soruları cevaplayabilmek için belli periyotlarla yazılar yazmaya karar verdim. Fakat bu yazılar blog sayfamda yayınlanan diğer yazılardan biraz farklılık gösterecek. En önemlisi diyalog kurma isteğiyle yazıldığı için bir kişiye hitap eden şekilde yazılmış yazılar olacak. Bu yazıları okuyan her okurla sohbet ediyor havası yaratmak amacındayım. Biraz önce de belirttiğim gibi blog sayfamın en büyük eksikliğinin diyalog yetersizliği olduğu yönünde yaptığım teşhis üzerine “diyalog yazılar” yazmaya çalışacağım. Daha samimi, daha sıcak ve daha içten yazılar olacak bunlar. Ve ben yazıp yayınladıktan sonra okuyanlar tarafından yazılmaya devam edilecek. Diyaloğu başlatan ilk adımı ben atacağım ve yapılan yorumlarla bu yazılar çoğalarak ilerleyecek.
Beni yakından takip edenler çok iyi bilir ki ben her yazımı bir üst başlık altında yazmayı severim. Yazılarımın bir süreklilik arz etmesi için de bu tercihimin önemli olduğunu düşünürüm. O nedenle bu tarz diyalog yazılarımı da Diya(b)log üst başlığıyla yayınlamayı uygun gördüm. Diyalog ve blog kelimelerinin birleşmesiyle ortaya çıkan bu kelimeyi daha önce kullanan olmuş mudur, bilmiyorum ama bu kelime benim çok hoşuma gitti. En önemlisi de bu projeye çok uygun bir kelime olduğunu düşünüyorum. Bu başlık için sizler ne düşünüyorsunuz?
Diya(b)log yazılarımın ilkinde zihnimden geçenleri sizlerle paylaşmak istedim. Bu yazılarda bana eşlik edip bir diyalog kurmamızı sağlarsanız çok mutlu olurum. İlk olarak da bu güne kadar yazdığım yazılar, şiirler, günlükler, hayat notları, kitap yazıları ve blog sayfamın genel yapısı üzerine düşüncelerinizi benimle paylaşırsanız çok sevinirim. Umarım bundan sonra Gece Edebiyat bloğu olarak çok daha samimi bir ortam oluşturabiliriz.
Yazılarımı okuyan, bugüne kadar yorumlarıyla beni bu yolda cesaretlendiren ve her geçen gün artan ilgi nedeniyle yepyeni projelere beni yönlendiren siz değerli okurlarıma çok teşekkür ederim. İyi ki varsınız. Siz olmasanız yazdıklarımın, yayınladıklarımın bir anlamı olmazdı.
En kısa zamanda yeniden görüşmek üzere.

Tuna BAŞAR


• 89. Oscar Ödülleri sahiplerini buldu. En İyi Yönetmen dahil 6 ödül La La Land’ın oldu. En İyi Film Ödülü ise Moonlight’a verildi.

• 11. Uluslararası İzmir Kukla Günleri 2-19 Mart tarihleri arasında düzenlenecek.

• CerModern 4 Mart-23 Nisan tarihleri arasında “Frida&Diego: Yolun Yarısında Bir Tebessüm” adlı sergiye ev sahipliği yapacak.

YKY tarafından düzenlenen Sanat Tarihi Konuşmaları etkinliği kapsamında 6 Mart’ta Post-Ekspresyonizm ve Figür başlıklı bir söyleşi düzenlenecek. Prof. Kemal İskender’in konuşmacı olacağı bu etkinlik Caddebostan Kültür Merkezi’nde gerçekleşecek.

• Arkas Sanat Merkezi’ndeki Işığın Ustaları sergisi 31 Mart tarihine kadar ziyarete açık olacak.

Tuna BAŞAR


21 Şubat 2017 – Salı

Artık hayatımızdan tamamen çıktığını düşünebileceğimiz bir iletişim aracı mektup. Bir dönem çok yoğun bir şekilde yazılan ama teknolojinin gelişmesiyle yerini e-maillere, sms’lere veya görüntülü görüşmelere bırakan mektup yazma geleneği bir süre sonra tamamen zihinlerden de silinebilir.
Bizim kuşak, yani 80’li yıllarda doğanlar, bu geçiş döneminde hayatı tanımaya başladı. Bir iletişim aracı olarak mektubun kullanıldığını gördü ve postacı gibi bir kavram hayatımızın içinde yer aldı. Sonrasında mektup üzerine yazılanlar ilgimizi çekti, diyebiliriz. Gerek mektuplaşmalar gerekse de mektup tarzında yazılan eserler… Bir süre de bu şekilde devam ettirdik bu geleneği. Ama artık hayatımızdan çıkma noktasına geldi mektuplar. Şimdi Enis Batur’un Gönderen’ini okurken bir hüzün çöreklendi zihnime. Geçmişte kalmış bir dosta olan özlem gibi bir duygu oluştu içimde. Oysa birkaç yıl önce, yanlış hatırlamıyorsam 2008 yılında, yine bu kitabı okurken bambaşka bir duygu oluşmuş ki içimde, günlüğüme yoğun bir şekilde mektup yazma isteğiyle dolu olduğumu yazdığımı hatırlıyorum. Şimdiyse mazide kalmış hayatımızın bir parçasının getirdiği özlem…


Enis Batur özel ansiklopedisinin ikinci cildini mektup’a ayırmış. Bir iletişim aracı olan mektubu enine boyuna inceleyen yazılar yer alıyor Gönderen’de. Aynı zamanda edebiyatta, resimde, sinemada mektup temasını işleyen örneklere ve sanatçı mektuplarına da göndermeler var kitapta. Bizim kuşağımız açısından geçmişle bağ kurabileceğimiz iyi bir kaynak bu kitap ama bizden sonraki kuşaklar için, hemen hemen hiçbir şey ifade etmeyen bazı konular nedeniyle, okurken zorlanacakları bir kitap aynı zamanda.

Gönderen
Enis Batur
Deneme
239 syf
Remzi Kitabevi
Birinci Baskı: Ekim 1991

Tuna BAŞAR



• Murathan Mungan’ın yeni kitabı Dokuz Anahtarlı Kırk Oda yayınlandı.

• İstanbul Modern Sinema, 9-19 Mart tarihleri arasında Fransız yönetmen François Ozon’un filmlerini ağırlayacak. Sinemaseverler yönetmenin tüm uzun metrajlı filmlerini ve bazı kısa filmlerini bu etkinlikte izleyebilecek.

• Hep Kitap’ın İşte serisinin iki yeni kitabı İşte Kandinsky ve İşte Rembrandt 24 Şubat itibariyle raflardaki yerini alacak.

• İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası, 24 Şubat Cuma akşamı Beethoven’a ithafen bir konser verecek. Konserde ünlü bestecinin Prometheus’un Yaratıkları, Do Majör Piyano Konçertosu No.1 Op.15 ve Senfoni No.5 adlı eserleri seslendirilecek.

• Hikmet Altınkaynak’ın hazırladığı Türk Edebiyatında Yazarlar ve Şairler Sözlüğü’nün genişletilmiş baskısı Can Yayınları etiketiyle raflardaki yerini aldı.

Tuna BAŞAR


1997 – "Opera 1-4004" adlı kitabıyla Enis Batur
1998 – "40 Şiir ve Bir" adlı kitabıyla Haydar Ergülen
1999 – "Sessiz Arka Bahçeler" adlı kitabıyla Gülten Akın
2000 – "Küflü Şimşek" adlı kitabıyla Mehmet Taner
2001 – "Hazer İçin Birkaç Sarı Gül" adlı kitabıyla Hüseyin Ferhad
2002 – "Hayalete Övgü" adlı kitabıyla Ahmet Oktay
2003 – "Yavru Aslan'dan Konu Komşuya" adlı kitabıyla Necmi Zekâ
2004 – "Cendere" adlı kitabıyla Güven Turan
2005 – "Beni Hiç Göremezsin" adlı kitabıyla Yücel Kayıran
2006 – "Ba" adlı kitabıyla Birhan Keskin
2007 – "Ultra-Zone’da Ultrason" adlı kitabıyla Lale Müldür
2008 – "Bana Düşlerini Anlat" adlı kitabıyla Cevat Çapan
2009 – "Temmuz İçin Yaralı Semah" adlı kitabıyla Kemal Özer
2010 – "Myndos Geçişi" adlı kitabıyla Emirhan Oğuz
2011 – "Nidâ" adlı kitabıyla Ahmet Telli
2012 – "Yalangezen" adlı kitabıyla Mahmut Temizyürek
2013 – "Bağbozumu Şarkıları" adlı kitabıyla Şükrü Erbaş
2014 – "Dünyanın Külü" adlı kitabıyla Şeref Bilsel


20 Şubat 2017 – Pazartesi

Yoğun çalışma temposunun getirdiği zaman darlığından okuma ritmimi birkaç gündür kaybedince, tedbir almam gerektiğini düşünerek, elimdeki zorlayıcı kitapları bir kenara bıraktım ve daha rahat okuyabileceğimi düşündüğüm yeni kitaplar seçtim.
Bilge Karasu’nun Kılavuz’u, Samuel Beckett’in Godot’yu Beklerken’i, Birhan Keskin’in Ba’sı, Leylâ Erbil’in Gecede’si ve Enis Batur’un Gönderen’i seçtiğim kitaplar.


Hacimce hafif görünen ama özkütlesi yoğun olan bu kitaplar umarım kaybettiğim okuma ritmini bana geri getirmeyi başarır.
Daha önce birkaç kez alıntıladığım ve kendimi de öyle tanımladığım, Enis Batur’un dilimize kazandırdığı “sokulgan okur” sıfatı beni okuma konusunda yavaşlatan en büyük etkenlerden biri. Sokulgan okur, sadece elindeki kitabı okuyan okur değildir, elindeki kitabın yönlendirmesiyle başka kitaplara yönelen, okuma eylemi sırasında kafasına takılan şeyleri araştırmak için okumaya ara verip başvuru kaynaklarının sayfalarını çeviren ve sürekli birden fazla kitabı aynı anda okumaya çalışan okur demektir. Bu da planlanan okuma rotasının her seferinde şaşması anlamına gelir.
Önümüzdeki birkaç günlük süreçte tek tek okumayı planlıyorum seçtiğim kitapları. En azından birkaç kitabı yoğunlaşarak tek günde bitirebilirsem okuma keyfini de fazlasıyla yaşarım, diye düşünüyorum. Belli bir okuma hızına kavuşunca da “sokulgan okur” olmaya devam ederim.

Tuna BAŞAR


planladıklarım

1. Alp Zeki Heper’i araştırmalıyım. Bulabilirsem Soluk Gecenin Aşk Hikâyeleri filmini izlemeliyim.
2. Altyazı Dergisi’nin Aralık 2016 tarihli 167 sayısında yer alan Ken Loach’un En Sevdiği 10 Film listesini Listelediklerim’de yayınlamalıyım.
3. Milos Forman’ın Amadeus filmini izlemeliyim ve bu film üzerine Seyir Defteri’ne bir yazı yazmalıyım.
4. Enis Batur’un Gesualdo: Bir Tema İçin Çeşitlemeler başlıklı yazısını bulup okumalıyım.
5. Edip Cansever’in Tragedyalar’ını tekrar okumalıyım.

Tuna BAŞAR


• 16. !f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali 16-26 Şubat tarihlerinde İstanbul’da, 02-05 Mart’ta da Ankara ve İzmir’de düzenlenecek.

• 24. İzmir Avrupa Caz Festivali 01-18 Mart tarihleri arasında müzikseverlerle buluşacak.

Edebiyatta 50. yılını kutlayan Selim İleri’nin Ayşe Sarısayın ile gerçekleştirdiği nehir söyleşi kitabı “O Aşk Dinmedi” Everest Yayınları etiketiyle raflardaki yerini aldı.

• 15. İzmir Öykü Günleri 17-18 Şubat tarihlerinde Konak Selahattin Akçiçek Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilecek.

İngiliz Film ve Televizyon Sanatları Akademisi (BAFTA) Ödülleri sahiplerini buldu. En İyi Film, En İyi Kadın Oyuncu, En İyi Yönetmen, En Orijinal Müzik ve En İyi Sinematografi dallarında ödül alan La La Land (Aşıklar Şehri) geceye damgasını vurdu.

Tuna BAŞAR


planladıklarım

1. Roland Barthes hakkında bir araştırma yapmalıyım. Dilimize hangi kitapları çevrilmiş?
2. Cemal Süreya Şiir Ödülü’nü kazananların listesini Listelediklerim’de yayınlamalıyım.
3. Enis Batur’un Bî-linç başlıklı denemesini tekrar okumalıyım.
4. Büyülü Gerçekçilik üzerine detaylı bir araştırma yapmalıyım.
5. Naim Dilmener’in Milliyet Sanat Dergisi’nin Ocak 2017 tarihli 694. sayısında yer verdiği 2016 yılının müzik değerlendirme listelerini Listelediklerim’de yayınlamalıyım.

Tuna BAŞAR


  1. Bir Şarkının Düşündürdükleri
  2. Hayat Notları -I-
  3. Şehvet ve Ümitsizlik
  4. Not Defteri -1-
  5. Kısa Metinler -1-
  6. Not Defteri -2-
  7. Günlükler -1-
  8. Gece I
  9. Değinmeler -1-
  10. Düşbükeyler -I-
  11. Zor
  12. Not Defteri -3-
  13. Gece II
  14. Kırıntılar -1-
  15. Aklımda Kalanlar 1
  16. Şiir Üzerine Kısa Bir Yazı
  17. Kısa Metinler -2-
  18. Not Defteri -4-
  19. Not Defteri -5-
  20. Not Defteri -6-
  21. Not Defteri -7-
  22. Not Defteri -8-
  23. Aşk Oyunu
  24. Gece III
  25. Okuma Defteri I: Yaz Okumaları 2008
  26. Deniz
  27. Günlükler -2-
  28. Seyir Defteri I: Cemal Şan'ın 'kalp, ruh ve akıl' üçlemesi ve "Zeynep'in Sekiz Günü"
  29. Şiir Düşü 1
  30. Not Defteri -9-
  31. Not Defteri -10-
  32. Not Defteri -11-
  33. Hayat Notları -II-
  34. Gece IV
  35. Gece V
  36. Kişisel ve Toplumsal Tercihler
  37. Şairliğin Şiarı
  38. Bir Şey Var Titrek Sesinde
  39. Günlükler -3-
  40. Not Defteri -12-
  41. Gece VI
  42. Not Defteri -13-
  43. Not Defteri -14-
  44. Not Defteri -15-
  45. Not Defteri -16-
  46. İstiyorum
  47. Umursamaz Şiir
  48. Not Defteri -17-
  49. Şiir Düşü 2
  50. Not Defteri -18-
  51. Not Defteri -19-
  52. Kırıntılar -2-
  53. Aklımda Kalanlar 2
  54. Seyir Defteri II: İzmir Sanat'ta "Seyran Aygün Altınay"ın Heykel Sergisi
  55. Aşk Üzerine Kısa Bir Yazı
  56. Not Defteri -20-
  57. Gece VII
  58. Aşk Yargıcı
  59. Hayat Notları -III-
  60. Bir Dans Tanrısının Şizofren Sayıklamaları: Nijinski Öyküleri
  61. Not Defteri -21-
  62. "Suçtur Umutsuzluğa Kapılmak"
  63. İlahi Aşk
  64. Not Defteri -22-
  65. Not Defteri -23-
  66. Değinmeler -2-
  67. Bir Çocuk Ağlıyor Bilinçaltımda
  68. Takıldıklarım -1-
  69. Not Defteri -24-
  70. Gece VIII
  71. Özlem
  72. Okuma Defteri II: Cumhuriyet Kitap
  73. Not Defteri -25-
  74. Kırıntılar -3-
  75. Aklımda Kalanlar 3
  76. Not Defteri -26-
  77. Aşk Çığlığı
  78. Not Defteri -27-
  79. Çocuk
  80. Gece IX
  81. Bir Doğu Yolculuğundan Notlar: Yaralı Zaman
  82. Not Defteri -28-
  83. Düşbükeyler -II-
  84. Seyir Defteri III: Köşk
  85. Not Defteri -29-
  86. Ceza
  87. Gece X
  88. Not Defteri -30-
  89. Haziranda Ölmek Zor
  90. Not Defteri -31-
  91. Kırıntılar -4-
  92. Aklımda Kalanlar 4
  93. Not Defteri -32-
  94. Not Defteri -33-
  95. Hayat Notları -IV-
  96. Not Defteri -34-
  97. Düşbükeyler -III-
  98. Not Defteri -35-
  99. Not Defteri -36-
  100. Günlükler -4-
  101. Bilinçaltı
  102. Gece XI
  103. Sebepsiz Satırlar
  104. Not Defteri -37-
  105. Not Defteri -38-
  106. Kırıntılar -5-
  107. Aklımda Kalanlar 5
  108. Büyük Savaşlar Büyük Komutanlar Sayesinde Kazanılır
  109. Hayat Notları -V-
  110. Not Defteri -39-
  111. Sulh
  112. Takıldıklarım -2-
  113. Not Defteri -40-
  114. Not Defteri -41-
  115. Hayat Notları -Seçki 1-
  116. Nerdesin
  117. Hiç Yaşanmamış Bir Hayale Dair
  118. Gece XII
  119. Dicle
  120. Kısa Metinler -3-
  121. Tanrıyla Şeytan Arasındaki Denge Üzerinde Çıkılan Yolculuk: Lucifer'in Bisikleti
  122. Değinmeler -3-
  123. Not Defteri -42-
  124. Kasım Hüznü
  125. Düşbükeyler -IV-
  126. Not Defteri -43-
  127. Kırıntılar -6-
  128. Aklımda Kalanlar 6
  129. Günlükler -5-
  130. Hayat Notları -VI-
  131. Not Defteri -44-
  132. Kaybolma İsteği
  133. Sahte Gerçek
  134. Hayat Notları -VII-
  135. Not Defteri -45-
  136. Gece XIII
  137. Bilinçsiz Sayıklamalar I
  138. Bilinçsiz Sayıklamalar II
  139. Şiir Düşü 3
  140. Seyir Defteri IV: Güneşi Gördüm
  141. Not Defteri -46-
  142. Düşbükeyler -V-
  143. İşçi
  144. Not Defteri -47-
  145. Kırıntılar -7-
  146. Aklımda Kalanlar 7
  147. Gece XIV
  148. Alıştırmalar 1
  149. Seyir Defteri V: Sonbahar
  150. Kum Saati
  151. Gece XV
  152. Edebiyatın Resimle Dansı: Buluşmalar
  153. Dostluk
  154. Değinmeler -4-
  155. Okuma Defteri III: Sandık Lekesi - Sema Kaygusuz
  156. Seyir Defteri VI: Şu Çılgın Türkler
  157. Hayat Notları -VIII-
  158. İzlek -I-
  159. Düşbükeyler -VI-
  160. Günlükler -6-
  161. Hayat Notları -IX-
  162. Not Defteri -48-
  163. Gece XVI
  164. Çağır Beni
  165. Düşbükeyler -VII-
  166. Hayat Notları -X-
  167. Bilirsin
  168. Değinmeler -5-
  169. Seyir Defteri VII: Duvara Karşı
  170. Düşbükeyler -VIII-
  171. Gece XVII
  172. Hayat Notları -Seçki 2-
  173. Not Defteri -49-
  174. Düşbükeyler -IX-
  175. Gece XVIII
  176. Çaresiz Şiir
  177. Gece XIX
  178. Alıştırmalar 2
  179. Burası Neresi?
  180. Not Defteri -50-
  181. Gece XX
  182. Varlık Dergisinin Soruşturması Üzerine
  183. Not Defteri -51-
  184. Gece XXI
  185. Penguen Kolu/Kanadı I
  186. Gece XXII
  187. "Ne Mutlu Türküm Diyene"
  188. Gece XXIII
  189. Terör Çocukları
  190. Mırıldandıklarım 1
  191. Okuma Defteri IV: Gazeteler ve Hürriyet'in Seyahat Eki
  192. Gece XXIV
  193. Not Defteri -52-
  194. Eylül'e Mektuplar 1
  195. Mırıldandıklarım 2
  196. Not Defteri -53-
  197. İçebakan -I-
  198. Seyir Defteri VIII: İzmir Resim ve Heykel Müzesi
  199. Gece XXV
  200. Gece XXVI
  201. Not Defteri -54-
  202. Gece XXVII
  203. Düşbükeyler -X-
  204. Mırıldandıklarım 3
  205. Eylülde
  206. Penguen Kolu/Kanadı II
  207. Gece XXVIII
  208. Alıştırmalar 3
  209. Gece XXIX
  210. Okuma Defteri V: Edebiyat Notları 1
  211. Penguen Kolu/Kanadı III
  212. Sayıklamalar 1
  213. Seyir Defteri IX: 2000'li Yıllarda Sinemada En İyiler
  214. İzlek -II-: Ankara
  215. Okuma Defteri VI: Edebiyat Notları 2
  216. Gece XXX
  217. Penguen Kolu/Kanadı IV
  218. Gece XXXI
  219. Sayıklamalar 2
  220. Türk Edebiyatı Üzerine Ahkâm Kesenler
  221. Okuma Defteri VII: Doğu Öyküleri - Ferit Edgü
  222. Penguen Kolu/Kanadı V
  223. Rota 1
  224. Düşbükeyler -XI-
  225. Geride Kalan ya da Bazı Harflerin Çağrıştırdıkları
  226. Şiir Düşü 4
  227. Not Defteri -Seçki I-
  228. Okuma Defteri VIII: Bir Aşka Vuran Güneş - Oktay Rifat / Cumhuriyet Gazetesi Kitap Eki
  229. Düşbükeyler -XII-
  230. Türk Edebiyatına Yapılan Haksız Eleştiriler Üzerine
  231. Şiir Düşü 5
  232. Penguen Kolu/Kanadı VI
  233. Günlükler -7-
  234. Düşbükeyler -XIII-
  235. Not Defteri -55-
  236. Rota 2
  237. Okuma Defteri IX: Şairin Toprağı - İlhan Berk
  238. Alıştırmalar 4
  239. Gece XXXII
  240. Düşbükeyler -XIV-
  241. Okuduklarım -1- / Kitap İçin 2 - Selçul Altun
  242. Okuma Defteri X: Şiir Defteri - Şiir ve Hayat 2010
  243. İzlediklerim -1- / Prensesin Uykusu - Yön: Çağan Irmak
  244. Gece XXXIII
  245. Okuduklarım -2- / 100 Aşk Şiiri - Haz: Cemal Süreya
  246. Düşbükeyler -XV-
  247. Resim Defteri -1- / Black Lines 1 - Vasily Kandinsky
  248. Yazı Masası 1
  249. İzlediklerim -2- / The Man from Earth (Dünyalı) - Yön: Richard Schenkman
  250. Gece XXXIV


Bugün bir kitap okudum. Enis Batur’un Kırkpâre isimli kitabını… Kitabın Banyo başlıklı denemesini okurken karşılaştığım cümleler zihnimde yepyeni bir projenin fitilini ateşledi. Dikkatimi çeken cümleler şunlardı; “Duchamp’ın “pisuvar”ı, modern sanatın güçlü bir simgesi olmuştur. Bir eylem-heykel midir, yoksa objeye eylem yapma gücü ve olanağı vermek isteyen çağbaşı yaratıcılarının bir manifestosu mu sayılmalıdır…”
Bu cümleleri okurken gözümün önüne sanat dünyasını değiştiren eserler gelmeye başladı. Duvar resimleri, ilk yazılı metinler, ilk ezgiler, akımlara hayat veren önemli eserler, dünyayı derinden etkileyen ve sanatı kökten değiştiren sanat eserleri… Bu da bana, Duchamp’ın “pisuvar”ı gibi, bir akımın öncü eserlerini belirlemem gerektiğini düşündürdü. Henüz bu proje için bir isim belirlemedim ama Sanatın Öncüleri gibi bir ismin bu projeye yakışacağını düşünüyorum. İlk olarak sanatı değiştiren/geliştiren önemli sanat eserlerini belirleyerek işe koyulacağım ve bu sanat eserlerinin sanat üzerinde ne gibi etkiler yarattığını araştıracağım. İsim konusunda bir karara varınca da bu projeyi hayata geçireceğim.
Bugün bir kitap okudum ve kitabın içindeki birkaç cümle bana yepyeni bir proje fikri verdi.

Tuna BAŞAR


7 Şubat 2017 – Salı

• Yönetmenliğini Alp Zeki Heper’in yaptığı Soluk Gecenin Aşk Hikâyeleri filmi, Türk sinemasının ilk sürrealist filmiymiş
(Kaynak: Altyazı’nın Gayri Resmi ve Resimli Türkiye Sinema Sözlüğü – syf: 25)

Alp Zeki Heper’i araştırmalıyım. Bulabilirsem Soluk Gecenin Aşk Hikâyeleri filmini izlemeliyim.

67. Berlin Film Festivali 9-19 Şubat 2017 tarihleri arasında sinemaseverlerle buluşacak. Festivalin Panorama bölümünde Ceylan Özçelik’in yönettiği Kaygı isimli film dünya prömiyerini yapacak.

Altyazı Dergisi’nin Aralık 2016 tarihli 167 sayısında yer alan Ken Loach’un En Sevdiği 10 Film listesini Listelediklerim’de yayınlamalıyım.

Son Akşam Yemeği (The Last Supper)Leonardo da Vinci
1495-98, Fresk, 460x879 cm, Santa Maria delle Grazie Rahibe Manastırı, Milano İtalya


Resim havarilerin İsa’ya kendisine kimin ihanet edeceğini sordukları anı tasvir etmektedir.
Hz. İsa, resmin orta noktasına yerleştirilmiştir ve arkasındaki pencerenin çerçevesi ve gelen ışık nedeniyle oldukça vurucu bir şekilde resimde yer almaktadır. Etrafındaki 12 havari de 3’erli 4 grup halinde kendi aralarında konuşur şekilde resmedilmiştir.
Hemen Hz. İsa’nın sağında bir V oluşturacak şekilde resme dahil edilen ve birbirlerini tamamlar bir şekil verilen havariye dikkatli bakılınca bir kadın silueti göze çarpmaktadır.

• Müziklerini Çaykovski’nin yazdığı Uyuyan Güzel balesi İstanbul Devlet Opera ve Balesi tarafından Kadıköy Süreyya Opera Sahnesi’nde 11 Şubat’tan itibaren sahnelenecek.

Milos Forman’ın Amadeus filmini izlemeliyim ve bu film üzerine Seyir Defteri’ne bir yazı yazmalıyım.

Schopenhauer’in kültür tarihinde “erişilmez” olarak nitelediği üç başyapıt şunlarmış: Shakespeare’in Hamlet’i, Goethe’nin Faust’u ve Mozart’ın Don Giovanni’si…
(Kaynak: Ahmet Say’ın Müzik Nedir, Nasıl Bir Sanattır? adlı kitabı – syf: 74)

Enis Batur’un Gesualdo: Bir Tema İçin Çeşitlemeler başlıklı yazısını bulup okumalıyım.

Varlık Dergisi Şubat 2017 tarihli 1313. sayısının ana gündemini “Geleneksel anlatıdan çağcıl söyleme Yaşar Kemal” olarak belirlemiş.

Edip Cansever’in Tragedyalar’ını tekrar okumalıyım.

Tuna BAŞAR

…kendi dillerinden farklı bir dile çevrilince daha değerli olduğunu siz de düşünür müsünüz? Orhan Pamuk kitapları için böyle bir düşünceye sahibim. Orhan Pamuk’un çok iyi bir yazar olduğunu biliyorum. Türk Edebiyatı’nın çok üstünde fikirlere sahip olduğunu ve bu fikirleri uzun süreli emeğiyle birleştirince çok kaliteli romanlar ortaya koyduğunu, yazdığı kitapların her birini dikkatli bir şekilde okuduktan sonra fark ettim. Fakat Orhan Pamuk kitaplarının çevirilerinin Türkçe’deki etkinin çok ötesinde bir etki yarattığını ve Orhan Pamuk’u İngilizce, Fransızca, Almanca’dan okuyanların onun yazdıklarından çok daha fazla etkilendiklerini düşünüyorum.
Bunun yanında bir Ece Ayhan’ın, bir Bilge Karasu’nun, bir Cemal Süreya’nın kolay kolay başka bir dile çevrilemeyeceğini, çevrilse bile asla Türkçe’deki kadar büyük bir etkiye sahip olamayacağını da çok iyi biliyorum. Ece Ayhan’ın, Bilge Karasu’nun, Cemal Süreya’nın çevrilmesini de istemiyorum. Onların sadece Türkçe’ye ait olarak kalmalarından, bir Türk okur olarak, çok memnunum.

Tuna BAŞAR



planladıklarım

1. Behçet Necatigil Şiir Ödülü’nü kazananların listesini Listelediklerim’de yayınlamalıyım.
2. Turgut Uyar’ın Bir Şiirden adlı inceleme kitabını edinip okumalıyım.
3. Thomas Mann’in Venedik’te Ölüm adlı kitabını yeniden okumalıyım ve bu kitaptan yola çıkarak çekilen, Luchino Visconti’nin yönetmenliğini yaptığı filmi de izlemeliyim.
4. Binbir Gece Masalları, Don Kişot, Romeo ve Juliet, Mitolojik Hikâyeler gibi çok önemli eserler yıllar boyunca birçok sanatçıyı etkilemişlerdir ve yepyeni sanat eserlerinin ortaya çıkmasına sebep olmuşlardır. Bu tarz eserlerden yola çıkarak filmler çekilmiş, tiyatro oyunları sahnelenmiş, opera-baleler seyirci karşısına çıkmış, romanlar, öyküler, şiirler yazılmıştır. İşte bu tür önemli eserleri tek tek belirlemeliyim. Hangi eser kendinden sonra ortaya çıkan hangi sanat eserini etkilemiştir? Bu sorunun yanıtını aramaya başlamalıyım ve bu konuda bir liste oluşturmalıyım.
5. 10 Yazar 10 İlk Kitap seçkisi için hazırlık yapmalıyım.

Tuna BAŞAR

Tuna BAŞAR

{facebook#https://www.facebook.com/tunabasar} {twitter#https://www.twitter.com/tunabasar35} {google-plus#https://plus.google.com/+TunaBasar} {pinterest#https://tr.pinterest.com/tunabasar35} {youtube#https://www.youtube.com/c/TunaBasar} {instagram#https://www.instagram.com/tunabasar35}

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget