Gece XIII


11 Mayıs 2009
Pazartesi

Son günlerde Ahmet Güntan tartışılmaya başlandı. 2005 yılında yazdığı “Parçalı Ham Manifesto”ya uygun olarak sürdürdüğü şiir anlayışı, Ahmet Hakan’ın bir köşe yazısıyla tartışmaya açıldı. Aslında tartışılan Ahmet Güntan’ın bir şiiri fakat bu şiir üzerinden şiir anlayışı da tartışılıyor.
Ahmet Güntan’ın 2005 yılının kasım ayında kitap-lık’ta yayınladığı manifestoya kolaylıkla ulaştım. Dergi biriktirmenin en güzel yanı bu…
İlk okuduğumda da ilginç gelmiş, üzerinde biraz durmuştum ve Ahmet Güntan’ın şiirlerini inceledikten sonra bu manifestonun hoşuma giden şiir anlayışından uzak olduğunu düşünmüştüm. Başta kitap-lık olmak üzere Ahmet Güntan’ın dergilerde karşıma çıkan şiirlerini okurdum. Bunun ötesinde şiirinin üzerine çok eğilmedim, fakat Ahmet Güntan’ın şiire büyük emek harcadığını ve şiir üzerine farklı düşüncelere sahip olduğunu biliyorum.
Manifestoyu inceleyince de bu farkı görmek mümkün. Özellikle Fütürist manifestonun da yayınlanışının 100. yılı olması ve ne yazık ki ülkemizde bir akıma dönüşecek çok az manifesto yayınlanmış olması nedeniyle de Parçalı Ham Manifesto önemli. Gerçi 2005 yılından beri bu manifestoyu kabul eden ve manifestonun istediği şekilde şiir yazan ikinci bir şair var mı, onu bilmiyorum. Ama bazı şairlerin Ahmet Güntan gibi bir şiir işçisini, özellikle de bir köşe yazarının ortaya attığı fikirden ötürü eleştirmeye kalkmasını anlayamıyorum.

Tuna BAŞAR

on1mayıs’09gecesi afyonkarahisar

Yorum Gönder

0 Yorumlar