Hayat Notları -VI-


Şiirsel Aforizmalar

51
İlahi Aşk

tanrıya karşı / adem'in / havva aşkına / yasak meyveyi yemesi
aşkı / ilahlaştırmadı mı?

52
Yalnızlık

yalnızlık duygusunu sevmiyorum / fakat her zaman / yalnız olduğumu hissediyorum
yalnızlıktan korkuyorum / fakat yalnızlıktan kurtulamıyorum
yalnızlıktan korktuğum gibi / sesten de korkuyorum...
yalnızlıktan korktuğum gibi / kalabalıklardan da korkuyorum
sessizliğime ortak arıyorum
sesiyle değil de / duygularıyla konuşacak / bir dost arıyorum
sessiz kalabalıklar istiyorum
sesli yalnızlık / yapayalnızlıktan kötü geliyor

53
Aşk Oyunu

benim gözlerimle kendine / ya da
benim duygularımla bana/ bakabilseydin
aşk denilen bu saçma oyunda
mutluluğu yakalayabilirdik

54
Aşk Yargıcı

kadın erkek eşitliğinin yok sayıldığı / bir kentte
aşk yargıcıyım
bu kenti aşk kırıntılarından / yoksun bıraktığı için
eros'u / suçlu ilan ediyorum

55
Eşitsizlik

ey insan denilen adaletsiz yaratık
şunu bilmelisin ki / her insan eşittir
ama duyguların sayesinde / asla eşitliği sağlayamazsın

56
Tek Ses

burası / tek bir düşünce etrafında oluşturulmuş / sessiz bir kalabalık
binlerce kişiye karşılık / tek bir ses var
binlerce kişi bu tek sesi söylüyor
sıkılıyorum... / boğulur gibi oluyorum...
bu tek sesin yanına / ikinci bir ses olmak istiyorum
kızıyorum kendime / böyle tek bir sesin olduğu yerde / benim ne işim var

57
Ceza

cennetten kovulan adem'in sürgün yeri: / dünya
ben de bu sürgün yerinde / müebbetimin bitmesini bekliyorum
suçumun ne olduğunu merak ederek
yoksa / tüm insanlık / adem'in cezasını mı çekiyor

58
Kabus

bir karabasan bu / uykudan uyandıran / hareket etmemi engelleyen
boğazımın düğümlenmesine sebep olan / vücudumun ateşini yükselten
bunun bir rüya mı / yoksa gerçek mi / olduğunu anlayamıyorum
tek anladığım / bir hayat kabusa dönerken
insan bunun farkına varmıyor

59
Hayat

dünya oyun alanımız / hayatsa / bu oyun alanında / bize verilen oyuncak
ama bir farkla / sıkılınca değiştiremeyeceğimiz bir oyuncak
bize verilen oyuncakla / süre bitene kadar oynamak zorundayız
tek çaremiz / bu oyuncağa alışmak / bu oyuncağı sevmek
bu oyuncakla oynamak bize zevk vermeli

60
Şans

istemediğim şekilde gelişen / her olay karşısında
şansın yanımda olmadığından yakındım
oysa / şansın yanımda olması için
hiçbir şey yapmadığımı / fark edemedim

Tuna Başar

Yorum Gönder

1 Yorumlar

  1. kurşuni-edebiyat mail gurubunda
    takip ediyodum yazılarınızı
    ve sizin burada olduğunuzu
    görünce çok sevindim...
    yazılarınız çok güzel
    blogunuzda öyle..
    şimdi yazılarınızı daha bir
    farklı okuyacağım...
    hem aynı mail gurubunda
    hem aynı blogta:))
    sağlıkla kalın

    YanıtlaSil