Gece CIX


5 Eylül 2016
Pazartesi

Bir ara üzerinde çok durmuştum ama son zamanlarda pek zihnimi yormuyordu bu düşünce. Dünya Edebiyatı’nın en seçkin örneklerini, sinemanın en iyi filmlerini, sanat tarihi üzerine yazılmış kitapları, iyi bir klasik müzik seçkisini alıp kendimi bir odaya kapatmak istiyordum. Bu kitaplar, filmler, müzikler eşliğinde kendimi yazının kollarına bırakacaktım. Yaklaşık bir 2 aylık sürenin yazma serüvenimde çok önemli etkileri olacağını düşünüyordum. Hatta bu konu üzerinden bir roman projesi bile geliştirmiştim. Ama nedense bir süredir bu düşünce pek aklıma gelmiyordu. Şimdi, bu gece bu düşüncenin etkisine yeniden girdim. Sanırım bu konuda en önemli sebep şu aralar okuduğum Yüzyıllık Yalnızlık kitabı. Böyle önemli kitapları sessiz sakin bir şekilde okumanın insanı daha fazla etkilediğini ve yazma isteğini kabarttığını görüyorum. Bir de kitaplar, filmler, resimler, müzikler, felsefe ve mitoloji kitapları eşliğinde bir odada bir süre zaman geçirsem yazma isteğimin çok önemli bir şekilde etkileneceğinin farkındayım. Tabii şu dönemde böyle bir imkanım olmayacak. Ama hangi şartlar içinde olursam olayım kendimi iyi kitapların, filmlerin, müziklerin, resimlerin ve sanat üzerine yazılmış detaylı kaynakların sularına bırakmalıyım. Bu sayede kendimi daha huzurlu da hissedeceğimden eminim.

5eylül’16gecesi edirne

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar