Okuma Günlüğü -24-


2 Eylül 2016 Cuma

Daha önce de dile getirmiştim: Tomris Uyar, Sevim Burak, Tezer Özlü ve Ayfer Tunç öykülerini okumaya başladığım günden beri kadın yazarlarımızın daha çok öykücü olabileceklerine dair bir düşünce var zihnimde. Gerçi Ayfer Tunç öyküleriyle olduğu kadar yazdığı romanlarla da kendini ispatlamış durumda.


Bu saydığım yazarların her yazdığını büyük bir keyifle okurum ama öykü konusunda Tomris Uyar’ın yeri bambaşka benim için. Öykülerinde işlediği insan motifleri ve okuru öykünün içinde çeken dili sayesinde her yazdığı öykü derin bir etki bırakıyor bende. Yalnızlığı çok fazla hissediyorum yazdıklarında. Bize aktardığı kısa zaman dilimlerini sanki ben yaşıyormuşum gibi içime işliyor öyküleri. Daha önce okuduğum öykülerinde de bunu yaşamıştım, şimdi okuduğum Yaz Düşleri Düş Kışları’nda da bunları yaşıyorum. Hatta çoğu öyküsünü dönüp dönüp bir kere daha okuyorum.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar