Okuma Defteri IX


Şairin Toprağı - İlhan Berk

İşte beni en mutlu eden şeylerden biri: tesadüfen karşıma çıkan bir sahafta, benim için önemli olan bir yazarın artık piyasada olmayan bir kitabıyla karşılaşmak.
O kitabı satan insanların, kitabın değerini bilmeyerek, o değerli yazarın kitabını ucuz kitapların arasına koyup, kitabı bir an önce ellerinden çıkarma çabalarını görünce de üzülmüyor değilim. Edebiyat da diğer sanat dalları gibi, herkese değil de, sadece bu işe gönül vermiş insanlara ait olmalı. Sanata ulaşmanın bir emek sonucunda gerçekleşmesinin daha doğru olduğunu düşünüyorum. Bir kitabı sadece bir kitap olarak değerlendiren, yazarına ve kitabın içeriğine değer vermeyen insanları görünce gerçekten çok üzülüyorum.
Bugün tam da bu şekilde bir kitapla karşılaştım: İlhan Berk’in Şairin Toprağı isimli kitabı. 1992 yılında Simavi Yayınları tarafından yayınlanmış. Beş bölümden oluşan kitapta İlhan Berk’in daha önce dergilerde yayınlanmış yazıları, röportajları ve defterlerinden bir bölüm yer alıyor. Yazmak Denen Cehennem başlıklı denemeyle açılan kitap “Şiir ve Gerçek”, “Yazmak Eylemi”, “Defterler”, “Üç Söyleşi” ve “Şairin Toprağı” şeklinde beş bölümden oluşuyor.
Uzun zamandır İlhan Berk’in şiirlerinden ve denemelerinden uzak kalmış biri olarak bu kitabı okuduktan sonra Şairin Toprağı’ndan nasıl bir hasat elde edeceğiz bakalım.

-          İlhan BerkŞairin Toprağı” Deneme Simavi Yayınları 1. Baskı 1992 152 syf

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar