Seçtiklerim -4-

3-9 Ekim 2011

Haftanın Şiiri ve Şairi

Ben Senin Kırallığın Ülkene Yetiştim - İlhan Berk

Ben senin kırallığın ülkene yetiştim
Kaldım gölge tanımayan güzelliğinle.
Her sabah büyüten denizimizi böyle
Gülüşlerindi o ülkede bilmez miyim.

Sen o çıktığım sularsın, zencim benim
Denize bakan evler gibiyim seninle.
Dur, geliyorum ellerin ne güzel öyle
Beni şey et gülüşlerini bekliyeyim.

Sen gittiğin o ülkesin varılmıyorsun
Vurmuş sonrasız nasıl en güzel sulara
Güzelliğin balıkları gibi İstanbul'un.

Şimdi her yerde ne güzeldiniz o kalmış
Yankımış denizlere öbür kadınlara
Dünyada sizinle İstanbul olmak varmış.

(Kitaplar Kitabı, YAZKO, 1. Baskı, 1981, 55. sayfadan alınmıştır)


Haftanın Öyküsü

Yekta Kopan’ın Yedi Derste Vicdan Muhasebesi kitabında yer alan
Newton’un Üçüncü Yasası adlı öykü…


 Haftanın Yazarı ve Kitabı

küçük İskender - Eflatun Sufleler

  
Haftanın Resmi ve Ressamı

Folies-Bergére’de Loie Fuller için Çalışma - Henri de Toulouse-Lautrec


Haftanın Albümü

Johann Sebastian Bach

ABC Yayın Grubu tarafından yayınlanan Klasik Müzik Koleksiyonu’ndaki Bach CD’si…

 
Haftanın Filmi ve Yönetmeni

İtiraf – Yön: Zeki Demirkubuz


Haftanın Projesi

Çağrışımlar


Haftanın Sözü

Dünya, kötülük yapanlar yüzünden değil,
sayıları daha çok olduğu halde,
seyirci kalıp hiçbir şey yapmayanlar yüzünden tehlikeli bir yerdir.

Albert Einstein

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar