Gece CIII


23 Ağustos 2016
Salı

Yakın bir zaman önce de yazmıştım ve bugün yine o hisle karşı karşıya kaldım: bir proje için kullanmayı düşündüğüm ismin kararsızlığı. Resim seçkileri oluşturmayı planladığım anda bu seçkiler için en uygun ismin Bir Ressam On Resim olduğuna karar vermiştim ve bu isim bana gayet güzel gelmişti. Bir süre sonra bu projenin sadece resim için değil de diğer sanat dalları üzerine seçkiler oluşturmak için de uygun olduğuna karar verince projenin ismi de doğal olarak Bir Sanatçı On Sanat Eseri olarak değişti. Artık projeye başlamam gerektiğini düşündüğüm anda bu isim de beni tam olarak tatmin etmedi. Sanatın o en genel anlamını proje adına taşımanın projeyi yoracağını düşünmeye başladım. Acaba Bir Ressam On Resim adı altında resim seçkileri yayınlarken diğer sanat dalları için de ayrı başlık kullanmak daha mı anlamlı olur? Mesela Bir Yönetmen On Film, Bir Yazar On Kitap gibi…
İşte bu tür düşünceler nedeniyle birçok projemi ya gecikmeli olarak hayata geçiriyorum ya da henüz hayata geçirememiş oluyorum.
Belki de en güzeli yazıları kategorize etmeden her yazı için en uygun başlığı seçerek yayınlamak. Ama ben yazı hayatımın ilk gününden beri hep belirlemiş olduğum kategoriler üzerinden yazılarımı planladım. Yazılar, Şiirler, Hayat Notları, Günlükler, Eylül’e Mektuplar, Rota, Okuma Günlüğü, Gece gibi. Bu şekilde plan yapmanın da her zaman huzurunu hissettim. Aynı huzuru tekrar hissetmek için bu projeyi de bir üst başlık altında yayınlamanın daha uygun olduğunu düşünüyorum ama bu üst başlığın Bir Ressam On Resim mi, yoksa Bir Sanatçı On Sanat Eseri mi olması gerektiğine henüz karar vermiş değilim.

yirmi3ağustos’16gecesi edirne

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar