Okuma Günlüğü -22-


22 Ağustos 2016 Pazartesi

Daha önce okuduğum, üzerine bir Okuma Defteri metni yazdığım kitaplardan biri Suya Seng.
İlk okumanın üzerinden bayağı bir zaman geçtikten sonra tekrar bu kitabın etkisi altına girmek istediğim için yeniden okumaya başladım. Enis Batur’un denemelerini ikinci, üçüncü defa okuduğum zaman hem daha fazla keyif alıyorum, hem de önceki okumalarda dikkatimi çok fazla çekmeyen noktaları yakalama fırsatı buluyorum. Bu da bana önemli şeyler katıyor.


Kitap, Bilge Karasu ile Enis Batur arasındaki Robert Musil’in Niteliksiz Adam kitabını doğru zamanda okuma diyaloğuyla başlıyor. Hiçbir kitabını okumadığım için her seferinde beni pişmanlığa iten Marguerite Yourcenar hatırlatmasını yaptıktan sonra Türkiye’deki nitelikli okur sayısına geçiyor. Sayfalar ilerledikçe sinema tarihinin en iyi on filmini seçiyor yazar. Bu seçki üzerinden tiyatro konusunda bu tarz bir seçkinin çoğu entelektüel tarafından yapılamayacağını dile getirip önemli birkaç oyun yazarını da zihnimize düşürüyor.
Aslında her metin üzerinde epey duraklamak, ismi geçen ve anımsanan yazarlara yönelmek ve yavaş yavaş okumak gerekiyor Suya Seng’i. Çünkü okudukça insanın ufkunun çok değiştiği hemen fark ediliyor.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar