Gece XCIX


3 Ağustos 2016
Çarşamba

Çok uzun zamandır şiir yazamıyorum. Daha doğru bir ifadeyle şiire yoğunlaşamıyorum. Eskiden kalemi elime aldığım zaman yaptığım karalamalarda şiirsel bir tını görürdüm, fakat bir süredir düzyazının hâkimiyeti altına girmiş gibi hissediyorum kendimi. Şiirin o en önemli özelliği olan “az sözcükle çok şey anlatma” durumundan fazlasıyla uzaklaşmış olduğumu gördükçe eski defterlerde kalan karalamalara ya da, daha çok sevdiğim sözcükle söyleyecek olursam, alıştırmalara yeniden sığınıyorum. Hatta yazdığım birkaç dizeden oluşan şiirsel metinleri gördükçe yeniden şiiri odak noktam haline getirmem gerektiğini düşünüyorum. Bir şiir işçisi gibi bir düşünce etrafında çalışırken anlatmak istediklerimi şiirsel bir tınıya dönüştürmem gerektiğini ve bunu yeniden yapmayı başarabilirsem de çok mutlu olacağımı görüyorum. Kelimeleri art arda dizip düşüncelerimi detaylandırmaya çalışmaktansa kelimeleri eleyip olabildiğince yalın metinler ortaya koymalıyım. Kendimi şiirin kollarına yeniden bırakmalıyım.

3ağustos’16gecesi edirne

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar