Okuma Günlüğü -21-


21 Ağustos 2016 Pazar

Gerek çalışma hayatının getirdiği yoğunluk, gerekse de yaz aylarının verdiği rehavet hissi nedeniyle bir süreliğine istediğim okuma hızından uzaklaşmıştım. Bugün yeniden kendime bir okuma planı yaptım ve kitap seçimi için kitaplığımın raflarına odaklandım. Her zaman olduğu gibi, her kitabı okuma isteğiyle raflarda gezinirken, yine oldukça fazla sayıda kitabı okumak için ayırdığımı fark ettim. Yirmiye yakın kitap belirlemiştim kendime ve bunlar içinde de bir elemeye gittim. Yine de ancak bu sayıyı sekize indirebildim. Okuma edimi sırasında aklıma takılan şeyleri araştıracağım, oluşan okuma yan yolları sonucunda sayfalarını karıştıracağım kitapları ve güncel dergileri saymazsak okumak için belirlediğim kitapları şu şekilde sıralayabilirim; Georges Perec’in Şeyler’i, Tomris Uyar’ın Yaz Düşleri Düş Kışları, Gürsel Korat’ın Kristal Bahçe’si, Enis Batur’un Suya Seng’i, Virginia Woolf’un Kendine Ait Bir Oda’sı, Gündüz Vassaf’ın Cehennem’e Övgü’sü, Turgut Uyar’ın Büyük Saat’i ve Enis Batur üzerine yazılmış yazılardan oluşan Enis Batur İçin Otuz Kuş Bakışı
Bakalım bu kitapların kaçını istediğim şekilde okuyabileceğim! Okuduklarım hangi kitaplara, yazarlara yan okuma yolları oluşturacak! Bana hangi düşünceleri getirecek bu kitaplar ve en önemlisi de bana nasıl bir yazma ritmi verecekler!

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar