Penguen Kolu/Kanadı XV


projeler

Mutlakalar Atlası

Çok uzun zamandır mutlaka yapmam gerekenler üzerine listeler oluşturuyorum. Öncelikle Mutlaka Okumam Gereken Kitapları belirlemekle başlamıştım işe. Amacım 200 önemli kitabı listelemekti. Dünya ve Türk Edebiyatı’nın en önemli 200 kitabı… Bu konuda çok önemli bir liste de oluşturmuştum aslında. Hatta bir ara bu listedeki kitaplardan bazılarını yazılarımda anmıştım. Bu listeyi yayınlamanın artık zamanı geldiğini düşündüğüm sırada listedeki bazı eksiklikler listeyi yayınlamama engel oldu. Çünkü listede her bir yazardan bir kitaba yer vermiştim. Yani Dostoyevski, Tolstoy, Victor Hugo, Stefan Zweig, Franz Kafka, Milan Kundera, Yaşar Kemal, Oğuz Atay, Tomris Uyar gibi birçok önemli yazarın sadece tek bir kitabıyla listede olması bana biraz yanlış geldi. İlk anda listenin adı Ölmeden Önce Okunması Gereken 200 Kitap olarak belirlenmişti. Hem listenin bahsettiğim nedenden dolayı bana eksik gelmesi hem de adının çok uzun olması nedeniyle bugüne kadar bu listeyi yayınlayamadım. Bu liste yayınlanmayınca filmler, resimler, müzikler, şehirler, yemekler, bilimsel olaylar gibi diğer listeler de gün ışığına çıkamadı. Bir süre önce bu projeye yepyeni bir ismi uygun gördüm: Mutlakalar Atlası. Yani ölmeden önce mutlaka yapılması gereken şeyler mantığıyla hazırlanmış listelerin yer aldığı bir toplama Mutlakalar Atlası isminin çok yakışacağını düşündüm.
Yakında bu isim altında listeleri yayınlamaya başlayacağım. Her liste onarlı olarak yayınlanacak. Mutlakalar Atlası üstbaşlığıyla Okunması Gereken Kitaplar, Görülmesi Gereken Yerler, İzlenmesi Gereken Filmler, Dinlenmesi Gereken Müzikler, Tadılması Gereken Lezzetler, Bilinmesi Gereken Bilimsel ve Tarihi Olaylar, Gezilmesi Gereken Müzeler, Görülmesi Gereken Resimler gibi listeler bu projede yer alacak ve yaptığım her şey için de bir yazı yazılacak.

Tuna BAŞAR 

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. merhaba, ne kadar zengin bir blog! Elinize sağlık. Görünümü karmaşık buldum yalnız. Biraz sadeleştirseniz çok güzel olur. Benim de bir kitap blogum var ; beklerim.

    https://onumarkamkitap.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. İlk anda biraz karışık geliyor ama tüm yazılara kolay ulaşım imkanı sunuyor bu şablon. Belki biraz sadeleştirilebilir. Blog sayfanızı inceleyeceğim.

      Sil