Gece CXV


7 Kasım 2016
Pazartesi

Bugün okumak için kitap seçerken Enis Batur’un hazırladığı Gütenberg Gökadasına Gezi adlı kitapla karşılaştım. Kitabın sayfalarını karıştırırken “Neden Niçin Yazıyorlar(dı)?” adlı bölüm üzerine bayağı bir odaklandım. Ve bu bölüm bir süre önce değindiğim, hatta bu konu üzerinde bir yazı da kaleme aldığım “Niçin Yazıyorum?” sorusunu yeniden gündemime almama sebep oldu.
Muhtemelen her yazı erbabı için en az bir defa gündeme alınacak bir sorudur bu. Herkesin kendince verdiği cevaplar vardır ama birçok kişi hayatın anlamını yazıda, yazma eyleminde gördüğü için yazdığını söyleyecektir. Ama ben daha önce de verdiğim cevabın aynısını yinelemekte fayda görüyorum: kendi kişisel gelişimimi kayıt altına almak için yazıyorum. Yazdığım şeylerin mükemmel olmasını çok da umursamıyorum açıkçası. Çünkü kendimi bir şair veya yazar olarak görmüyorum. Kendi hoşuma giden şeyler üzerine, okumaktan zevk aldığım tarzda metinler yazıyorum. Ve bu metinleri de kişisel blog sayfamda yayınlıyorum. Elbette yazdıklarımı birilerinin okumasından mutlu oluyorum. Okuyanların da zihnine yepyeni fikirler düşürmek ve yeni okuma yollarına yönelmelerini sağlamak istiyorum. Bunu yaparken de dört dörtlük bir metin ortaya koyarak değil de kısa notlarla, birkaç cümleyi geçmeyen değinilerle, bazen bir resimle, kitap kapağıyla, bazen de günlükle, mektupla yapmayı amaçlıyorum. Bunda başarılı olmak gibi bir hedefim de yok aslında. Hiç kimse yazdıklarımı okumasa bile, hiç kimse okuma yan yollarına sapmasa bile, en başta da dediğim gibi, ben kendi kişisel gelişimimi kayıt altına almak için yazıyorum. Hiç kimse okumasa da ben dönüp geçmişte neler üzerinde konaklamışım, hangi şeyler dikkatimi çekmiş, neleri okumuşum, neleri izlemişim, aklımdan hangi düşünceler geçmiş benzeri soruları yanıtsız bırakmamak için bu yazdıklarımı yayınlıyorum. Ve bundan da büyük keyif alıyorum.

7kasım’16gecesi edirne
Tuna BAŞAR 

Yorum Gönder

1 Yorumlar

  1. Tuna Bey, merhabalar. Cogu kez ben de neden yazdigimi merak ederim. Genelde cevabim yazma isinin benim icin bir ihtiyac olmasi yonunde. Birkac ay once yazarlik yaptigim bir sitede ben de ayni konuyu ele almistim:
    http://www.gazetemsi.com/yazmak-da-bir-ihtiyactir-15069

    Degerli yorumlarinizi almak uzere sizi kendi bloguma da beklerim.

    YanıtlaSil