Gece CXVII


21 Kasım 2016
Pazartesi

Yine bir taşınma, yer değiştirme sürecinin arifesinde kütüphanemi toparlayıp birkaç günlüğüne kitaplarımdan uzak kaldığım bir dönemi yaşıyorum. Nedenini tam olarak çözemediğim bir şekilde sadece iki kitap kalmış koca kütüphaneden elimde. Biri Tahsin Yücel’in öykülerinden oluşan Haney Yaşamalı, diğeri ise Enis Batur İçin Otuz Kuş Bakışı… Her iki kitabı da daha önce okumuştum ama üzerlerine detaylı yazı yazmamıştım. Kütüphaneme kavuşana kadar bu iki kitabın bana yetmesi mümkün değil. Ama bu süreçte bu iki kitabın üzerine detaylı bir şekilde eğilip yazı yazabileceğimi düşünüyorum. Yine de içimdeki durdurulamaz kitap açlığını giderebilmek için bugün kendimi bulduğum ilk kitapevine attığımı da belirtmem lazım. Milan Kundera’nın Bir Buluşma, Thomas Mann’in Değişen Kafalar, Turgut Uyar’ın Dünyanın En Güzel Arabistanı ve Tomris Uyar’ın Gecegezen Kızlar adlı kitapları ve Artam adlı dergi birkaç günlüğüne bana eşlik etmesi için seçtiklerim. En azından kütüphaneme tekrar kavuşacağım güne kadar kitap açlığımı bunlar sayesinde biraz olsun dindirebileceğimi düşünüyorum. Bu tür süreçlerin en iyi tarafı elimde bulunan az sayıdaki kitaba ve dergiye çok ender bulanan şeylermiş gibi oldukça özenli bir şekilde yaklaşmak, bu kitaplar ve dergiler üzerine çok daha doyurucu yazılar yazabilmek… Ve tabii ki bu sürecin en önemli etkisi de, şu an bile derinden hissettiğim gibi, kütüphanemin, kitaplarımın değerini bir kere daha anlamak olacak.

yirmi1kasım’16gecesi edirne

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar