Blog Atlası -1- / Blogların Gündeminde Neler Var?


Merhaba Arkadaşlar,

Bir süredir planladığım Blog Atlası projeme artık başlamam gerektiğini düşünerek ilk adımı attım. Öncelikle bloglarda son zamanlarda ne gibi konuların gündemde olduğuna ve blog yazarlarının neler yazdığına kısaca göz attım. Gerçekten ilgimi fazlasıyla çeken yazılarla karşılaştım. Ve bu yazıları Blog Atlası içinde Blogların Gündeminde Neler Var? başlığı altında sizlerle paylaşmayı uygun buldum.
Blog Atlası öncelikli olarak blogları tanıtmaya yönelik bir proje olarak planlandı. Takip ettiğim blogların her hafta birinden bahsedeceğim bu projede, blog yazarları hakkında bilgiler ve sosyal medya hesaplarının linkleri de yer alacak. Ve her blog sayfasının son yazılarını otomatik olarak çeken bir kod eşliğinde, sürekli güncel olarak, son yazılanları Gece Edebiyat takipçilerine sunmaya çalışacağım. Bu sayede hem blogları yakından takip edeceğim hem de blogları yeni okurlara tanıtmaya çalışacağım. Umarım bu projede başarılı olabilirim.
Gelelim son günlerde blogların gündemindeki konulara.

1. Erguvan Kalem adlı blog sayfasında ansiklopediler üzerine güzel bir yazı yayınlandı. Yazıyı okuyunca yakın zaman önce ansiklopediler üzerine yazdığım bir Gece metni aklıma geldi. Bir süredir ansiklopediler üzerine çok fazla yoğunlaşmamıştım. Hem Erguvan Kalem adlı blogdaki yazıyı hem de kendi yazdığım yazıyı okuyunca ansiklopediler üzerine geniş bir yazı daha kaleme almaya karar verdim.
Her iki yazıyı aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz.



2. Sade ve Derin bloğunda Deeptone, William Zinsser'in Altıkırkbeş Yayınları'ndan çıkan İyi Yazmak Üzerine adlı kitabından bahsetmiş. Yazmayı seven bizim gibi blog yazarları için gayet faydalı bir kitap gibi görünüyor.
Yazıya burdan ulaşabilirsiniz:


3. Kitap demişken bir iki güzel kitap yazısıyla daha karşılaştım bloglarda. Bunlardan en çok ilgimi çeken Kitaplık - Okuma Günlüğüm adlı blogda Eren O.'nun Yukio Mishima'nın henüz dilimize çevrilmemiş Thirst for Love adlı kitabından bahsettiği yazısı oldu. Dilimize çevrilmemiş bir kitaptan bahsetmenin bize bir faydası olur mu, diye düşünmeyin. Burda önemli olan Japon Edebiyatı'nın önemli bir yazarını gündeme getirerek yazarın dilimize çevrilen kitaplarına dikkatimizi çekmesi. Onun da tavsiyesiyle ben en kısa zamanda Bereket Denizi Dörtlemesi'ni okuyacağım.

Eren O.'nun yazısına burdan ulaşabilirsiniz:


4. Uzunca yıllar blog yazıları ve Okuma Şenliği sayesinde yakından takip ettiğimiz Pinuccia'nın Kitapları bloğundan Pınar Çelebi artık kitaplar üzerine düşüncelerini Youtube kanalı üzerinden yayınladığı videolarla bize aktarıyor. Bu videolarını da blog sayfasında yayınlamaya devam ediyor. Gogol ve Bulgakov üzerine çektiği son video da izlenmeye değerdi. 
Blog sayfası üzerinden videoyu izleyebilirsiniz.


5. Macera Kitabım bloğunda Özlem Öztürk 52 Hafta 52 Liste projesi kapsamında listelerine devam ediyor. Son yayınladığı liste Geçmişe Gitseydim Neleri Değiştirirdim? başlığını taşıyor.
Listeye burdan ulaşabilirsiniz:

Liste 26: Geçmişe gitseydim neleri değiştirirdim?http://www.macerakitabim.com/2017/07/liste-26-gecmise-gitseydim-neleri.html

6. Bloggerlar için blog eklentileri ve bazı ipuçları çok faydalı olabiliyor. Bu konuda çok önemli blog sayfaları mevcut. Bunlardan ilk akla geleni elbette ki Blog Hocam. Bunun dışında ara ara blogger eklentileri konusunda paylaşımda bulunan yazarlar diğer blog yazarlarına büyük kolaylık sağlıyorlar. Birçok kişinin zorlandığı konulardan biri olan Menü oluşturmak üzerine Simli Nane bloğunda bir yazı yayınlandı. Blog Tecrübem adlı blogda da Blogger'a Youtube Abone Ol butonunun nasıl ekleneceğini anlatan bir yazı var. Blog yazarlarına faydalı olacağını düşündüğüm bu yazıları aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz.:



7. Uzun yıllar blog yazan kişileri görünce diğer blog yazarlarının da motivasyonunun arttığını düşünüyorum. Ben de 2006 yılında blog yazarlığına başlayan biri olarak uzun yıllar boyunca düzenli olarak blog yazan kişileri görünce çok mutlu oluyorum. Tabii ki bir süre sonra yazmayı bırakan blog yazarları da beni üzüyor. İşte son günlerde bu konuda bir sevindirici bir de üzücü blog yazısıyla karşılaştım. Sevindirici olanı Yorum Cadısı adlı bloğun 5. yılını geride bırakmış olması. Üzücü olanı ise Ben Meczup adlı bloğun 7 aylık bir sürecin sonunda blog yazarlığına ara vermesi. Yorum Cadısı'na nice 5 yıllar dilerken, Ben Meczup'un da bir an önce sınavını iyi bir şekilde atlatıp blog yazarlığına geri dönmesini temenni ediyorum



Blogların Gündeminde Neler Var? yazıları kısa periyotlarla yayınlanacak. Bu konuda eleştirilerinizi, önerilerinizi, takip etmemi istediğiniz blog sayfalarını benimle paylaşırsanız çok memnun olurum.

En kısa zamanda görüşmek üzere.

İyi okumalar.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

23 Yorumlar

  1. Güzel bir çalışma, kutlarım. :)

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık, güzel bir paylaşım olmuş. Ayrıca bloguma da yer verdiğiniz için teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Paylaşımınız dikkatimi çekti. Blog yazarlarının işine yaracağını düşündüm. Bu tarz paylaşımlarınızı takip edeceğim. Kolay gelsin.

      Sil
  3. pinukya videolarına bakayım saool :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben severek izliyorum Pınar Hanım'ın videolarını. Kitaplar üzerine en beğendiğim Youtube kanallarından biri. Bir de Ayça Ertürk'ün Youtube kanalını tavsiye ederim.

      Sil
  4. Beklediğim proje buydu, birinin bunu yapması gerekiyordu, tebrik ederim. Ve yazıda bana da yer verdiğiniz için teşekkürler =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Ben de aslında bu tarz bir seri yazının uzun zamandır planını yapıyordum. Takip ettiğim blogların dikkatimi çeken yazılarını biraraya getirmenin hem benim açımdan hem de blog takipçileri açısından faydalı olacağını düşündüm.
      Yazımda da bahsettiğim gibi sizin de en kısa zamanda sınavınızı iyi bir şekilde atlatıp yeniden aramıza dönmenizi temenni ediyorum. Şimdiden sınavınızda başarılar dilerim.

      Sil
  5. Güzel bir derleme olmuş. Blog dünyasını takip etmek daha rahat olacak sayenizde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Amacım blogların daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamak . Umarım bunda başarılı olabilirim.

      Sil
  6. Burda yer almak beni gerçekten mutlu etti:) Demek ki yazılarım amacına ulaşmış Ve birilerine yardımcı olabilmişim.O zaman Ne mutlu bana.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdığınız yazının blog yazarlarına faydalı olacağını düşünüyorum. Bu tarz paylaşımları ben de ilgiyle takip ediyorum. Teşekkür ederim.

      Sil
  7. Bu tür yayınlar pek keyifli oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de bu tarz paylaşımları takip etmeyi sevdiğim için bu seri yazıyı başlattım. Bu sayede blog dünyasındaki gelişmeleri, blog yazarlarının gündemindeki konuları ve blog etkinliklerini biraraya getirmeye çalışacağım. En kısa zamanda serini ikinci yazısı da burda olacak.

      Sil
  8. Blog dünyasının magazinimsi serileride bu olsa gerek. :) Çok hos severek okuyorum bu tür yayınları. Ellerinize saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Ben daha çok blog dünyasının atlası demeyi tercih ediyorum :) Umarım blog yazarlarına küçük de olsa bir katkım olur.
      Saygılarımla.

      Sil
  9. Güzel bir çalışma olmuş. Gazete haberleri gibi yeni bloglardan haberdar olabilir,keşifler yapabiliriz sayenizde.Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Umarım sizin de dediğiniz gibi yeni blogları tanıtmaya ve keşifler yapmaya sebep olabilirim.
      Saygılarımla.

      Sil
  10. Bloguma uğrayıp beni haberdar ettiğiniz için çok teşekkür ederim öncelikle. Blog yazmaya ilk başladığım zamanlarda daha çok blog okuma arayışındaydım. Öyle heyecanlıydım ki bu iş için daha fazla zaman ayırıyordum. Sonraları işler, okul zamanında hayatın daha da yoğunlaşması, tatil hazırlıkları, zaman zaman hastalıklar, ruh yorgunlukları derken kendimi sadece "yazıda tutmaya" uğraşmakla geçti zaman. Yeni bloglar keşfetmekten vazgeçmek ya da lezzetli yazan birilerinin peşini bırakmak değildi sebebim. :( Ama öyle oldu.. Şimdi bana yazdığınız ve yazdıklarından haberdar ettiğiniz için teşekkür ederim. Keyifle takip edeceğim yazdıklarınızı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Birçok bloğu uzaktan takip ediyordum ben de bir süredir. Sizin de dediğiniz gibi her bloğu takip edip, yorum yapmak ve sürekli iletişim içinde olmak gerçekten çok zor. Ama bir süredir Blog Atlası ismiyle hayata geçirmeyi planladığım projem için blogları yakından takip etmeye başlayınca, yazılan yazılar ve blog etkinlikleri karşısında bunları biraraya getirmenin hem kendim hem de blog yazarları açısından faydalı olacağını düşündüm. Şimdilik gayet iyi bir şekilde ilerliyor Blog Atlası. Umarım kendi ritmini yakalayabilir.

      Sil
  11. Tuna Bey çok teşekkür ederim yazınıza, çok faydalı bir yazı olmuş blogları tanıtması açısından, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. En kısa zamanda yeni bir Blogların Gündeminde Neler Var? yazısı Gece Edebiyat'ta olacak :)

      Sil
  12. Çok güzel vede başarılı sevgiler

    YanıtlaSil