Z Raporu (31 Mayıs 2017)


1. Nâzım Hikmet’in 835 Satır adlı kitabının 1+1=1 bölümünde yer alan İzmir’den Akdeniz’e Dökülen ve Yakında Bombay’dan Hint Denizi’ne Dökülecek Olan Emperyalizmin Şarkı Saran Duvarı Hakkında Yazılmıştır, Cevap, Sükût, Meşin Kaplı Kitap ile Sesini Kaybeden Şehir bölümünde yer alan Sesini Kaybeden Şehir, Veda, Kerem Gibi, Nikbinlik, İhtilâli Kebir, Arife, Belki Ben, Dört Kişi ve Dört Şişe, Şüphe, Bayram Oğlu, Mektup, Sıradaki, Sıradakinin Ölümü, Yanmamış Cıgara, Cevap No 2, 19 Yaşım, Çocuklarımıza Nasihat, Bir Hintlinin Ağzından, Alarga Gönül, Hopa Mapusanesi Notlarından ve Benerci Kendini Niçin Öldürdü? şiirlerini okudum ve kitabı bitirdim. (Syf: 165-239)

2. Aklımda Kalanlar için Nâzım Hikmet’in Kerem Gibi ve Nikbinlik şiirlerini seçtim.

3. Umberto Eco’nun Genç Bir Romancının İtirafları adlı kitabının Listelerim adlı bölümündeki Pratik ve Şairane Listeler, Sıralamanın Retoriği, Biçim ve Liste, İfade Edilemeyenler, Nesnelerin, Kişilerin ve Mekânların Listeleri, Wunderkammer’ler ve Müzeler, Özelliklerin Listesiyle Tanımlamaya Karşı Özle Tanımlama, Aşırılık, Kaotik Liste, Kitle İletişim Listeleri ve Kitaplar, Kitaplar, Kitaplar… adlı altmetinleri okudum ve kitabı bitirdim. (Syf: 101-192)

4. Tınısını Sevdiğim Sözcükler Atlası için Metafor kelimesini belirledim.

5. Fernando Pessoa’nın Huzursuzluğun Kitabı adlı kitabının 20-61. bölümlerini okudum. (Syf: 48-100)

6. Not Defteri için notlar aldım.

7. Ali Püsküllüoğlu’nun hazırladığı Türkçe Sözlük’ten açıkağız, açıkağızlı, açıkça, açıkçası, açıkgöz, açıklama(k), açıklaşma(k), açıklayan, açıklayıcı, açıklık, açıklıkölçer, açıköğretim, açık saçık, açık seçik, açıksözlü, açıkta, açıktan, açıktohumlular, açıkyürekli, açılama, açılım, açılış, açılma(k), açımlamak, açımlayıcı, açındırma(k), açınım, açınma(k), açınsama(k), açıortay ve açısal kelimelerini okudum.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar