Nisan 2011
!f İstanbul 10 Ressam 10 Resim 2 Hafta 2016 Yılında İzlemeyi Planladığım Filmler 2016 Yılında Okumayı Planladığım Kitaplar Adalet Ağaoğlu Adam Yayınları Adana Film Festivali Adonis Afife Tiyatro Ödülleri Aforizma Ahmet Altan Ahmet Say Akbank Caz Festivali Akbank Kısa Film Festivali Akımlar Aklımda Kalanlar Alberto Giacometti Alejandro González Iñárritu Alexandre Cabanel Alfa Yayınları Alıntı Alıntıladıklarım Alıştırmalar Altın Koza Film Festivali Altın Portakal Şiir Ödülü Altyazı Anatole France Andante Dergisi Andre Malraux Ankara Müzik Festivali Ansiklopedi Antalya Film Festivali Antoloji Ara Güler Arkas Sanat Merkezi Arşiv Aspendos Opera ve Bale Festivali Ataol Behramoğlu Atilla Dorsay Attilâ İlhan Ayfer Tunç Aynı Başlık İki Farklı Şiir Aziz Nesin Bach BAFTA Bedri Rahmi Eyüboğlu Beethoven Behçet Necatigil Berlin Film Festivali Bertrand Russel Beyoğlu Sahaf Festivali Bilge Karasu Bilgi Yayınevi Bilkent Senfoni Orkestrası Birhan Keskin Borusan Müzik Evi Bosch Bugün bir... Bunları Okudunuz Mu? Burhan Uygur Bursa Kitap Fuarı Caddebostan Kültür Merkezi Cahit Sıtkı Tarancı Can Yayınları Candan Erçetin Carl Spitzweg Cemal Süreya Cemal Şan CerModern Claude Monet Çağan Irmak Çaykovski Çevrimdışı İstanbul D-Marin Klasik Müzik Festivali Dağlarca Şiir Ödülü Değinmeler Deneme Dergi Derviş Zaim Devlet Tiyatroları Diego Velázquez Dinlediklerim Diya(b)log Dostoyevski Duchamp Düşbükeyler Edebiyat Edgar Degas Edip Cansever Edirne Kitap Fuarı Édouard Manet Edward Munch Eleştiri Elias Canetti Emin Alper Enis Batur ENKA Erdal Öz Edebiyat Ödülü Erimtan Arkeoloji ve Sanat Müzesi Erzurum Eskişehir Şiir Buluşması Etkinlik Eugène Delacroix Everest Yayınları Eylül'e Mektuplar F. Scott Fitzgerald Facebook Fahrelnissa Zeid Fatih Akın Fazıl Hüsnü Dağlarca Fazıl Say Felsefe Ferit Edgü Festival Fikret Muallâ Film Filmekimi Fotoblog Franz Kafka G. Cabrera Infante Gabriel Garcia Márquez Galeri Gece Gece Edebiyat Georges Braque Gezi Giorgione Goethe Google + Goya Gustav Klimt Gülten Akın Gündem Gündemdekiler Günler Günlük Günlükler Günün Resmi Günün Şarkısı Günün Şiiri Gürsel Korat Haber Haldun Dormen Halikarnas Balıkçısı Hasan Ali Toptaş Hayat Notları Henri Matisse Hep Kitap Heykel Hilmi Yavuz Işık Ergüden Italo Calvino İçebakan İdil Biret İlhan Berk İstanbul Bienali İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası İstanbul Film Festivali İstanbul Kitap Fuarı İstanbul Kukla Festivali İstanbul Modern İstanbul Müzik Festivali İstanbul Tanpınar Edebiyat Festivali İstanbul Tasarım Bienali İstanbul Tiyatro Festivali İstanbul Uluslararası Kısa Film Festivali İş Bankası Kültür Yayınları İş Sanat İzlediklerim İzlek İzmir Avrupa Caz Festivali İzmir Festivali İzmir Folkart Gallery İzmir Kitap Fuarı İzmir Kukla Günleri İzmir Öykü Günleri İzmir Sanat James Joyce Jan van Eyck Jean Auguste Dominique Ingres Johannes Vermeer John William Waterhouse Jorge Luis Borges José Saramago Joseph Haydn Karalama Defteri Kırıntılar Kırmızı Kedi Yayınevi Kısa Metinler Kıvılcımlar Kieslowski Kim Ki-duk Kimdir? Kitap Kitap Eleştirileri kitap-lık Kitsch Klasik Müzik Konser Ku(r)şun Lezzeti Kurşun Kalem Dergisi Kuzgun Acar küçük İskender Kültür-Sanat Kürşat Başar Kütüphane Leonardo da Vinci Leyla Gencer Opera ve Sanat Merkezi Listelediklerim Luc Besson Mahsun Kırmızıgül Malraux Man Booker Ödülü Manet Marc Chagall Marguerite Duras Marlon James Matisse Mektup Melih Cevdet Anday Memet Fuat Metin Uca Metis Yayınları Mırıldandıklarım Michel Gondry Michelangelo Milan Kundera Milliyet Sanat Mitoloji Mitoloji Yazıları Montreal Dünya Filmleri Festivali Mozart Murat Gülsoy Murathan Mungan Mutlakalar Atlası Mühür Dergisi Müze Müzik Nâzım Hikmet Necip Fazıl Kısakürek Nilüfer Belediyesi Nobel Edebiyat Ödülü Not Defteri Notos Nuri Bilge Ceylan Nuri İyem Oğuz Atay Oktay Rifat Okuduklarım Okuma Defteri Okuma Günlüğü Okuma Şenliği Onat Kutlar Opera Opus Amadeus Oda Müziği Festivali Orhan Kemal Orhan Koçak Orhan Pamuk Orhan Veli Orson Welles Oscar Ödülleri Oscar Wilde Oulipo Ödül Öğrendiklerim Ömer Kavur Önerdiklerim Öneri Öykü Özcan Alper Özdemir Asaf Özlü Söz Park Chan-Wook Paul Cézanne Paul Klee Penguen Kolu/Kanadı Pera Müzesi Picasso Plan Proje Quentin Tarantino Raffaello Refik Durbaş Reha Erdem Rembrandt Remzi Kitabevi Resim Resim Defteri Ressam Roman Rota Rusalka Sabancı Müzesi Sait Faik Abasıyanık Sait Faik Hikâye Armağanı Salâh Birsel Samuel Beckett Sanat Sanat Yazıları Sanatın Halleri Sandro Botticelli Sayıklamalar Seçki Seçtiklerim Sel Yayıncılık Selçuk Altun Selim İleri Sema Kaygusuz Sempozyum Seren Yüce Sergi Seyir Defteri Seyran Aygün Altınay Sezen Aksu Sıla Sırma Köksal Sinema Sosyal Medya Söyleşi Sözcükler Sözlük Sözünü Sakınmadan Stanley Kubrick Stefan Zweig Süreyya Operası Svetlana Aleksiyeviç Şair Şiir Şiir Düşü Şiirler Takip Tarık Dursun K. Yazar Evi Thomas Mann Tınısını Sevdiğim Sözcükler Atlası Tiyatro Tiziano Vecellio Tomris Uyar Turgut Özakman Turgut Uyar Twitter Ukde Van Gogh Varlık Dergisi Vasily Kandinsky Vehbi Koç Vakfı Venedik Film Festivali Venüs Veysel Çolak Videolar Viktor Hugo William-Adolphe Bouguereau Woody Allen Yaşar Kemal Yavuz Turgul Yazar Yazı Masası Yazılar Yekta Kopan YKY Youtube Yön Yayınları Yusuf Atılgan Yücel Müştekin Z Raporu Zeki Demirkubuz Zorlu PSM Caz Festivali




22 Nisan 2011
Cuma

Son günlerde sigara dumanı peşimi bırakmıyor. Uzun zamandır sigara içmediğim için sanırım. Benim sigarayı bırakmamda böyle bir problem var: ilk günlerde içimden sigara içmek hiç gelmiyor, ama üzerinden en az bir ay geçtikten sonra sigara içme isteği tekrar oluşuyor. Sanki hiç bırakmamışım gibi her an gidip sigara alasım geliyor.
Bu aralar ne tarafa baksam sigara görüyorum. Özellikle de sigara içen edebiyatçılar aklıma geldikçe daha fazla içesim geliyor. Cemal Süreya’nın, Edip Cansever’in, Orhan Kemal’in, Can Yücel’in sigaralı fotoğraflarını görünce… Bir de Enis Batur ve Selim İleri gibi yazarların içtiği sigaralar aklıma gelince…
Nasıl engelleyeceğim bu isteği?

yirmi2nisan’11gecesi mutki

Tuna BAŞAR




Ateş Rengi

Bazı yazılar vardır, bir daha hiç okunmamak için yazılır. Tıpkı bir daha hiç hatırlanmamak için yaşanan aşklar gibi.
Bir defteri tamamen bu tür yazılarla/şiirlerle doldurdum. Son sayfayı yazdım ve bir daha açmamak üzere kapattım.
Belli bir süre bekleyecek o defter. Günler ilerledikçe beni dürtecek. Açıp okumam, belli bölümleri yayınlamam için kışkırtacak. Direneceğim. Deftere boyun eğmeyeceğim. Bir sabah uyandığımda bu isteğin yok olduğunu hissedince de o defteri yakacağım. “Ateş rengi” bir yok oluşa tanık olmak için.

Tuna BAŞAR


…yazmak günaha yaklaşmaktır. Zihninden geçen düşünceleri kağıda dökerken bir başkaldırıdır yaptığın. Kimi zaman aykırıdır yazılanlar, kimi zaman da bir ritüelin tekrarı. Ama hep bir yerde, bir zaman diliminde birilerini etkileme isteğidir. Yazılanların okunmasıdır asıl amaç. Ya kendin günün birinde yazdıklarına dönersin ve geçmişteki ruh halinin etkisine girersin ya da başkalarına okutup onların sana eşlik etmelerini beklersin, umarsın. Bilirsin ama hep bir bencillik vardır yazma eyleminde. Yazdıklarındır senin bu dünyada yarattıkların. Yazarsın, yaratırsın ve kendi düşünce yapısını oluşturmasını istediğin metinlerin bir birey gibi etki oluşturmasını istersin. Aslında yazdıkların misyonerdir senin açından. Bir yaratının devamını sağlamak, birden fazla kişinin düşünce yapısını etkileyerek kendi varlığını oluşturmasıdır amacın. Bunu bilirsin de üstelik. Kendine bile itiraf edemesen de bilirsin. Günaha yaklaşmak yazma isteğini kamçılar çünkü. Beyaz bir kağıt üzerinde bir peygambersindir sen ya da bir öğretinin ana kaynağı. Kim okursa o yazılanı zihninde bir etki bırakır her zaman…

Tuna BAŞAR

Geceyarısı Şarkıları - Ahmet Altan

Daha önce defalarca okumama rağmen her seferinde yeniden okumak istediğim ender kitaplardan biridir Geceyarısı Şarkıları.
Ahmet Altan’ın romanlarını, siyasi makalelerini bir kenara atıyorum, fakat edebi denemeleri bir başka benim için. Özellikle de Geceyarısı Şarkıları’nda çok daha farklı bir tat var. Şiirin verdiği tada benziyor bu kitaptaki denemeler.
Denemelerinde kullandığı dil, ses bütünlüğü ve yer yer önemli bölümlere geri dönüşler yaparak denemelerde bir nakarat oluşturmaya çalışması okuru etkiliyor.
Bir de Geceyarısı Şarkıları’ndaki gibi isyan ön plandaysa, denemeler anarşizm kokuyorsa, önemli yazar ve şairleri gündeme getiriyorsa ve tabii ki insanı yazmaya itiyorsa, işte o zaman defalarca okunmaya değerdir.
Şimdi, yeniden, bir sürü kitap okunmayı beklerken, Geceyarısı Şarkıları’nı elime aldım. Bugünümü bu kitaba ayırıp, tüm günü edebi bir haz içinde geçirmek istiyorum.

- Ahmet AltanGeceyarısı Şarkıları” Deneme Can Yayınları 10. Baskı Mart 1997 152 syf

Tuna BAŞAR

Bir zamanlar bir hayalim vardı: en iyi 100 kitap ve 100 filmi belirleyecektim ve kendimi 100 gün dünyadan soyutlayıp okuyup, izleyip, sürekli yazacaktım. 100 günün sonunda ne gibi bir değişim yaşayacağımı merak ediyordum. Bugüne kadar hiç böyle bir fırsatım olmadı. 100 günlük bir süreyi kendime ayırmayı hiç başaramadım, fakat şimdi ülkenin en doğu noktalarından birinde mesleğimi icra ederken, iş ve ev arasında mekik dokumak dışında yapacak başka bir şeyim yokken, bu 100 günü kendime ayırabileceğimi öngördüm. Geçen gün kütüphanemdeki en iyi kitapları belirlemiştim ve Okuma Defteri XII başlığıyla yayınlamıştım. Şimdi sıra film arşivim içinden en iyi filmleri belirlemeye geldi. Kitapları belirlerken uyguladığım yöntemi filmler için de uygulayacağım. Daha önce izlediğim, fakat tekrar izlemek istediğim filmlerle henüz izleme fırsatı bulamadığım filmleri harmanladım. İMDB Top 250 listesinin de yol göstericiliğinde, Türk sinemasının da en iyi filmlerini belirleyerek, aşağıdaki listeyi oluşturdum. Her gün bir film izleme planıyla filmleri listelemeye başlıyorum:

• 4 Ay, 3 Hafta, 2 Gün (4 Months, 3 Weeks and 2 Days), Yön: Cristian Mungiu
• 5x2 (Cinq Fois Deux), Yön: François Ozon
• 8½, Yön: Federico Fellini
• 12 Kızgın Adam (12 Angry Men), Yön: Sidney Lumet
• 21 Gram (21 Grams), Yön: Alejandro González Iñárritu
• 2001: Uzay Macerası (2001: A Space Odyssey), Yön: Stanley Kubrick
• 2046, Yön: Wong Kar-Wai
• Ağır Roman, Yön: Mustafa Altıoklar
• Akıl Oyunları (A Beautiful Mind), Yön: Ron Howard
• Altına Hücum (The Gold Rush), Yön: Charles Chaplin
• Amadeus, Yön: Milos Forman
• Amelie (Le Fabuleux destin d’Amélie Poulain), Yön: Jean-Pierre Jeunet
• Amerikan Güzeli (American Beauty), Yön: Sam Mendes
• Amerikalı, Yön: Şerif Gören
• Annem Hakkında Her Şey (All About My Mother), Yön: Pedro Almodovar
• Annie Hall, Yön: Woody Allen
• Arabesk, Yön: Ertem Eğilmez
• Arabistanlı Lawrence (Lawrence of Arabia), Yön: David Lean
• Arkadaş, Yön: Yılmaz Güney
• Avrupa (Europa), Yön: Lars von Trier
• Ay (La Luna), Yön: Bernardo Bertolucci
• Azınlık Raporu (Minority Report), Yön: Steven Spielberg
• Barry Lyndon, Yön: Stanley Kubrick
• Barton Fink, Yön: Joel Coen
• Başkalarının Hayatı (Das Leben Der Anderen), Yön: Florian Henckel von Donnersmarck
• Başlangıç (Inception), Yön: Christopher Nolan
• Bebekler (Dolls), Yön: Takeshi Kitano
• Bekleme Odası, Yön: Zeki Demirkubuz
• Benjamin Button’ın Tuhaf Hikayesi (The Curious Case of Benjamin Button), Yön: David Fincher
• Beş Vakit, Yön: Reha Erdem
• Beşir’le Vals (Waltz With Bashir), Yön: Ari Forman
• Bıçak Sırtı (Blade Runner), Yön: Ridley Scott
• Bir Rüya İçin Ağıt (Requiem For a Dream), Yön: Darren Aronofsky
• Bornova Bornova, Yön: İnan Temelkuran
• Brazil, Yön: Terry Gilliam
• Büyük Balık (Big Fish), Yön: Tim Burton
• Büyük Diktatör (The Great Dictator), Yön: Charles Chaplin
• Büyük Lebowski (The Big Lebowski), Yön: Joel Coen
• Boş Ev (Bin-Jip), Yön: Kim Ki-Duk
• C Blok, Yön: Zeki Demirkubuz
• Cenneti Beklerken, Yön: Derviş Zaim
• Cineyeti Gördüm (Blow Up), Yön: Michelangelo Antonioni
• Cinnet (The Shining), Yön: Stanley Kubrick
• Çin Mahallesi (Chinatown), Yön: Roman Polanski
• Dogville, Yön: Lars von Trier
• Dönüş (Volver), Yön: Pedro Almodovar
• Dövüş Kulübü (Fight Club), Yön: David Fincher
• Dr. Garipaşk (Dr. Strangelove), Yön: Stanley Kubrick
• Dune, Yön: David Lynch
• Duvara Karşı, Yön: Fatih Akın
• Esaretin Bedeli (The Shawshank Redemption), Yön: Frank Darabont
• Eşkıya, Yön: Yavuz Turgul
• Forrest Gump, Yön: Robert Zemeckis
• Fil (Elephant), Yön: Gus Van Sant
• Geçmişin Gölgesinde (American History X), Yön: Tony Kaye
• Gizemli Nehir (Mystic River), Yön: Clint Eastwood
• Gönül Yarası, Yön: Yavuz Turgul
• Guguk Kuşu (One Flew Over the Cuckoo’s Nest), Yön: Milos Forman
• Günah Şehri (Sin City), Yön: Robert Rodriguez
• Hakkâri’de Bir Mevsim, Yön: Erden Kıral
• Hayat Var, Yön: Reha Erdem
• Her Şey Çok Güzel Olacak, Yön: Ömer Vargı
• Hiroşima Sevgilim (Hıroshima Mon Amor), Yön: Alain Resnais
• Insomnia, Yön: Christopher Nolan
• Issız Adam, Yön: Çağan Irmak
• İhtiyar Delikanlı (Old Boy), Yön: Chan-wook Park
• İhtiyarlara Yer Yok (No Country For Old Men), Yön: Ethan Coen-Joel Coen
• İlkbahar, Yaz, Sonbahar, Kış… Ve İlkbahar (Spring, Summer, Fall, Winter… and Spring), Yön: Kim Ki-Duk
• İstanbul Kanatlarımın Altında, Yön: Mustafa Altıoklar
• İyi, Kötü ve Çirkin (Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo), Yöm: Sergio Leone
• Kader, Yön: Zeki Demirkubuz
• Kara Kedi Ak Kedi (Black Cat White Cat), Yön: Emir Kusturica
• Karanlık Yolculuk (Donnie Darko), Yön: Richard Kelly
• Karanlıktakiler, Yön: Çağan Irmak
• Kasaba, Yön: Nuri Bilge Ceylan
• Kazablanka (Casablanca), Yön: Michael Curtiz
• Kıskanmak, Yön: Zeki Demirkubuz
• Kızgın Boğa (Raging Bull), Yön: Martin Scorsese
• Kill Bill Vol.1-Vol.2, Yön: Quentin Tarantino
• Kimlik (Identity), Yön: James Mangold
• Kolera Günlerinde Aşk (Love in the Time of Cholera), Yön: Mike Newell
• Korkuyorum Anne, Yön: Reha Erdem
• Küçük Buda (Little Buddha), Yön: Bernardo Bertolucci
• Macera (L’Avventura), Yön: Michelangelo Antonioni
• Masumiyet, Yön: Zeki Demirkubuz
• Matrix, Yön: Andy Wachowski-Larry Wachowski
Matrix Reloaded, Yön: Andy Wachowski-Larry Wachowski
• Matrix Revolutions, Yön: Andy Wachowski-Larry Wachowski
• Mavi Gözlü Dev: Nâzım Hikmet, Yön: Biket İlhan
• Mavi Kadife (Blue Velvet), Yön: David Lynch
• Mayıs Sıkıntısı, Yön: Nuri Bilge Ceylan
• Milyonluk Bebek (Million Dollar Baby), Yön: Clint Eastwood
• Milyoner (Slumdog Millionaire), Yön: Danny Boyle
• Modern Zamanlar (Modern Times), Yön: Charles Chaplin
• Mulholland Çıkmazı (Mulholland Drive), Yön: David Lynch
• Mustafa Hakkında Her Şey, Yön: Çağan Irmak
• Müfreze (Platoon), Yön: Oliver Stone
• Olağan Şüpheliler (The Usual Suspects), Yön: Bryan Singer
• Otomatik Portakal (A Clockwork Orange), Yön: Stanley Kubrick
• Ölümcül Oyunlar (Funny Games), Yön: Michael Haneke
• Pandora’nın Kutusu, Yön: Yeşim Ustaoğlu
• Paramparça Aşklar, Köpekler (Amores Perros), Yön: Alejandro González Iñárritu
• Paris Seni Seviyorum (Paris, Je T’aime)
• Paris’te Son Tango (Ultimo Tango a Parigi), Yön: Bernardo Bertolucci
• Persona, Yön: Ingmar Bergman
• Piano Piano Bacaksız, Yön: Tunç Başaran
• Potemkin Zırhlısı (Bronenosets Potyomkin), Yön: Sergei M. Eisenstein
• Ran, Yön: Akira Kurosawa
• Rashomon, Yön: Akira Kurosawa
• Rezervuar Köpekleri (Reservoir Dogs), Yön: Quentin Tarantino
• Ruhların Jülyeti (Giulietta Degli Spiriti), Yön: Federico Fellini
• Schindler’in Listesi (Schindler’s List), Yön: Steven Spielberg
• Seni Seviyorum New York (New York, I Love You)
• Serseri Aşıklar (A Bout De Souffle), Yön: Jean-Luc Godard
• Sevginin Gücü (Leon), Yön: Luc Besson
• Sevmek Zamanı, Yön: Metin Erksan
• Sıkı Dostlar (Goodfellas), Yön: Martin Scorsese
• Sil Baştan (Eternal Sunshine of the Spotless Mind), Yön: Michel Gondry
• Son Umut (Children of Men), Yön: Alfonso Cuarón
• Sudaki Bıçak (Knife in the Water), Yön: Roman Polanski
• Sürü, Yön: Zeki Ökten
• Süt, Yön: Semih Kaplanoğlu
• Şahane Hayat (It’s a Wonderful Life), Yön: Frank Capra
• Tabutta Rövaşata, Yön: Derviş Zaim
• Taksi Şoförü (Taxi Driver), Yön: Martin Scorsese
• Tanrıkent (City of God), Yön: Fernando Meirelles
• Tutku Oyunları (Little Children), Yön: Todd Field
• Türev, Yön: Ulaş İnaç
• Ucuz Roman (Pulp Fiction), Yön: Quentin Tarantino
• Uçurtmayı Vurmasınlar, Yön: Tunç Başaran
• Umut, Yön: Yılmaz Güney-Şerif Gören
• Uzak, Yön: Nuri Bilge Ceylan
• Üç Renk Üçlemesi: Mavi, Kırmızı, Beyaz (Trois Couleurs: Bleu, Rouge, Blanc), Yön: Krzysztof Kieslowski
• Üçüncü Sayfa, Yön: Zeki Demirkubuz
• Vavien, Yön: Yağmur Taylan-Durul Taylan
• Vertigo, Yön: Alfred Hitchcock
• Vesikalı Yarim, Yön: Ömer Lütfi Akad
• Vicdan, Yön: Erden Kıral
• Yağmur Adam (Rain Man), Yön: Barry Levinson
• Yalanlar Üstüne (Body of Lies), Yön: Ridley Scott
• Yanlış Zaman Yolcuları, Yön: Aren Perdeci
• Yaralı Yüz (Scarface), Yön: Brian de Palma
• Yaşamın Kıyısında, Yön: Fatih Akın
• Yazgı, Yön: Zeki Demirkubuz
• Yazı Tura, Yön: Uğur Yücel
• Yedi (Se7en), Yön: David Fincher
• Yedi Samuray (Seven Samurai), Yön: Akira Kurosawa
• Yol, Yön: Şerif Gören
• Yumurta, Yön: Semih Kaplanoğlu
• Yurttaş Kane (Citizen Kane), Yön: Orson Welles

Tuna BAŞAR


14 Nisan 2011
Perşembe

Uzun bir aradan sonra kütüphanemin büyük bir kısmına kavuştuğum için bütün gün kitaplarımla özlem giderdim. Her birine tek tek dokundum, sayfalarını karıştırdım, okuduğum kitaplardaki altını çizdiğim satırlara göz attım ve kitapların beni bambaşka bir dünyaya götürmesine izin verdim. Kitaplarla iç içe olunca hem okuma isteğim artıyor hem de yazmak için aklıma bir sürü farklı düşünce geliyor.
Öncelikle kendime yeni bir okuma listesi oluşturdum. Daha önce okuduğum kitaplarla henüz okuma fırsatı bulamadığım ama okumak için heyecanlandığım kitapları harmanlayıp yaklaşık 150 kitap belirledim ve bu kitapları bir liste halinde Okuma Defteri XII başlığıyla yayınladım. Şimdi o kitapları okuyup her biri için ayrı ayrı Okuma Defteri’me notlar düşmeliyim.
Yakın zamanda okuduğum Kitap İçin 2, 100 Aşk Şiiri, Yalnızlık Paylaşılmaz kitapları için Okuma Defterime notlar düşmeye de devam ediyorum.
Hafta sonu Afyonkarahisar’a gittiğim için henüz Mağara Arkadaşları ve Yaşlı Bir Şaire Mektuplar bitmedi, fakat Yalnızlık Paylaşılmaz biter bitmez “elimde mutlaka bir şiir kitabı olmalı” prensibiyle iki şiir kitabını birden okumaya başladım: Ataol Behramoğlu’nun Bir Gün Mutlaka ve Aşk İki Kişiliktir. Geçen senenin üç şiir yıllığı da elimin altında. Düzenli olarak okumasam da belli bölümlerini okuyorum: YKY Şiir Yıllığı 2010, Şair Dağın Doruğunda ve Edebiyat Ortamı Şiir Yıllığı 2011. Yıllıklardaki ortak noktalar üzerinde daha fazla durmaya çalışıyorum. Geçen senenin şiir gündemini en objektif haliyle bu şekilde anlayabileceğimi düşünüyorum.
Son günlerde yepyeni bir proje de zihnimi kurcalıyor: Ayrıntılar. Okuduğum romanlar, şiirler, öyküler hatta denemelerdeki çok göz önünde olmayan, fakat esere, okura fark ettirmeden, değer katan ayrıntıları yakalayıp, onlar üzerinden kısa yazılar yazmaya, o fark edilmeyen ayrıntıları gözler önüne sermeye çalışacağım. Bu proje hakkında en kısa zamanda Penguen Kolu/Kanadı’nda detaylı bir yazı yazmayı planlıyorum.
Bugün kitap listesi çıkarmışken aklıma aynı şekilde bir listeyi filmler için de yapmalıyım düşüncesi geldi. İyi bir film arşivim var. Her biri özenle seçilmiş, sinema tarihine önemli katkıları olmuş, sinemayı sinema yapan filmlerden oluşan yaklaşık 500 filmlik arşivimden de izlemem gereken 100 filmi belirlemeliyim. Bu konuda İmdb’nin Top 250 listesi bana yardımcı olacaktır.
Bir zamanlar bir hayalim vardı: en iyi 100 kitap ve en iyi 100 filmi belirleyip kendimi 100 gün dünyadan soyutlayacaktım ve okuyup, izleyip, sürekli yazacaktım. 100 günün sonunda nasıl bir değişim yaşayacağımı merak ediyordum. Belki de bu hayali gerçekleştirmek için en ideal zamandır önümüzdeki 100 gün. Kaba bir hesapla temmuz sonuna kadar bu belirlediğim kitapları okuyup, filmleri izleyebilirim ve bu süre zarfında da sürekli yazabilirim.
Gece belki de beni hayalime yaklaştırıyor.

on4nisan’11gecesi mutki

Tuna BAŞAR

Tuna BAŞAR

{facebook#https://www.facebook.com/tunabasar} {twitter#https://www.twitter.com/tunabasar35} {google-plus#https://plus.google.com/+TunaBasar} {pinterest#https://tr.pinterest.com/tunabasar35} {youtube#https://www.youtube.com/c/TunaBasar} {instagram#https://www.instagram.com/tunabasar35}

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget